Keresés

Részletes keresés

padisah Creative Commons License 2023.09.04 0 0 147

lineáris motorral, sínen gyorsított 'vonat', igazából egy jármű páros, mert a tolatónak nem kell elhagynia a sínpályát, csak az megy fel amit maga előtt tol

persze a pályát is úgy kell hegyoldalba építeni, hogy legyen emelkedése, és kifelé dobja ami utazik rajta

 

és amit feldobott, azon még lehet ionajtómű pl. amivel már a légkörön kívül elérheti a tényleges föld körüli pályát, sokkal kevesebb üzemanyag elégetésével

Előzmény: mmormota (140)
mmormota Creative Commons License 2023.09.03 0 0 146

Az lenne a legjobb. Viszont annyira nehéz műszaki probléma, hogy szerintem nem az lesz a megoldás.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (144)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.03 0 0 145

Nagy veszteség a levegőt tolnia nagy sebességgel, és a Földön landoláskor sem kapják vissza a helyzeti energia csökkenéséből származó energiát hasznosítható alakban. Lassan fel a ritka légkörig, onnan kezdődhet az utazás más élőhelyekre. 

Előzmény: mmormota (143)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.03 0 0 144

Űrlift, lineáris motor, egyebek.

Előzmény: mmormota (142)
mmormota Creative Commons License 2023.09.03 0 1 143

Ha azt el lehet vele érni, hogy kidobja a légkörből a rakétát, már nagy nyereség. Nem csak azért, mert megspórolja a légellenállás leküzdésével járó veszteséget, hanem azért is, mert a fúvókát tisztán űrre lehet optimalizálni, nincs az a kellemetlen kompromisszum, hogy légkörben is jó legyen. 

Előzmény: mmormota (142)
mmormota Creative Commons License 2023.09.03 0 0 142

Ok, szerintem is hasznos lehet. Különösen, hogy a kémiai meghajtás pont ennyire a határán van annak, hogy még éppen pályára lehet menni vele. Több lépcsővel, éktelen rossz payload aránnyal. Minden, ami kicsit is javít ezen, aranyat ér.

 

Valami hasonló egy nagy ferde mágneses gyorsítóval is elképzelhető, persze az még hatalmasabb és sokkal drágább lenne.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (141)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.03 0 0 141

Hasonlatként: induláskor meglöki az autód, ezért bár ugyanúgy a szokásos meghajtása mozgatja kevesebb energiát igényel az autóban levő energiaforrásból.

Előzmény: mmormota (140)
mmormota Creative Commons License 2023.09.02 0 0 140

Érdekes szerkezet.

Számolgattam kicsit, Föld körüli pályához elég reménytelennek látszik. Néhányszor tíz méteres kar esetén százezer g nagyságrendű gyorsulás kellene. Azt simán el tudom képzelni, hogy kidobja a lövedéket a légkörből, de hogy a pályához szükséges sebességet elérje, nem igazán.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (139)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.09.02 0 0 139
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.07.02 0 0 138
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.29 0 0 137

Talán félreérthető volt, nem a roncs vizsgálatát említettem, hanem a szárnyak szilárdsági tesztjét.

 

Egyébként van egy következő kompozit jelölt. Az elektromos meghajtás erősebb, mint a kaszni.

Ráadásul a tervező fel volt háborodva az éghetőségi vizsgálatok miatt.

Előzmény: mmormota (134)
remek.elek Creative Commons License 2023.03.29 0 1 136
Előzmény: mmormota (131)
mmormota Creative Commons License 2023.03.28 0 0 135

Esetleg megtévesztő a kép, lehet, hogy egyes részeit már elvitték? Nem sok részletet közöltek.

Előzmény: mmormota (134)
mmormota Creative Commons License 2023.03.28 0 0 134

Furcsa, hogy a közvetlen közelében is zöld a növényzet. Talán már a levegőben elégett nagy része. Ahhoz képest, hogy nem benzinnel működött, elképesztően kevés maradt belőle.

Előzmény: mmormota (133)
mmormota Creative Commons License 2023.03.28 0 0 133

Így nézett ki a baleset után:

Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.28 0 0 132

A szárnyakat megvizsgálták a németek felügyeletével. Azt nem tudom, hogy a baleset előtt vagy után.

Előzmény: mmormota (131)
mmormota Creative Commons License 2023.03.25 0 0 131

Borzalmas baleset volt, és külön átok, hogy még az se derült ki, mi okozhatta. Kísérleti repülőgép, elemi dolog lett volna az állandó rádió kapcsolat, de semmi nem volt. Annyit lehet tudni, hogy porrá égett, beleértve a műanyag sárkányszerkezetet. Csak néhány fémdarab maradt, meg egy fekete folt a földön. 

Az ilyesmi nem tesz jót egy cégnek.

Előzmény: padisah (130)
padisah Creative Commons License 2023.03.25 0 0 130

Magnus Aircraft, kerestem a honlapján hogy mi hír erről, hogy áll a termék, de se híre se hamva, lehet hogy lelőtték a projektet, meghalt a mérnök aki vitte az ötletet

Előzmény: mmormota (129)
mmormota Creative Commons License 2023.03.23 0 0 129

Most is van egy csomó elektromos gép. Még magyar gyártmányú is létezett, bár lezuhant és porrá égett.

Vitorlázó gépekbe is építenek be kis, süllyesztve elhelyezett elektromos meghajtó rendszert. Normál esetben nem látszik semmi, a gép törzsén belül van a propeller is. Ha nem jól sikerül valami, és szerencsétlen helyen süllyed túl alacsonyra, kap egy esélyt, hogy keressen alkalmas leszálló helyet.

Előzmény: padisah (128)
padisah Creative Commons License 2023.03.22 0 1 128

https://index.hu/techtud/2023/03/21/repulogep-elektromos-jarmu/

 

pilóta + 5 személyes, merevszárnyú utasokat is szállító repülőgép

 

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2022.10.31 0 0 127

Gördeszkakerekű lánctalpasbusz.

Előzmény: padisah (126)
padisah Creative Commons License 2022.08.31 0 0 126

elalvás előtti agyalás, kapcsolódva az elektromos buszos topik témájához, Modulo buszok kapcsán:

 

- moduláris, műanyag karosszéria (kb ugyanaz a sablon amit a Modulohoz használtak)

- minden modul alján van egy tengely, kisméretű ~ 20 centis kerékkel, ez lehet akár tömör gumi is

- gumi lánctalp, ami a jármű tetejére megy fel, és hátul jön vissza, mint a Mark-I harckocsikon

 

tehát ez lényegében egy 'lánctalpas' busz, de a lánctalp gumiból van

 

mire jó ez?

 - a lánctalphoz sok kis kerék kell, emiatt a hasmagasságot egészen alacsonyra le lehet engedni

 - nincsenek nagy kerékdobok az utastérben ami akadályozza a mozgást

 - nincs se előre se hátra túlnyúlás, de az ajtót a busz elejére ki lehet hozni

 - helyben meg tud fordulni

 - poén

 

ennek nyilván nincs se lépcsőmászó, se árokáthidaló képessége, vagyis nem lesz semennyire se terepjáró

a lánctalp gördülési ellenállása sokkal nagyobb lehet mint egy guruló keréké, ezért több energiát fogyaszt, és ha ez elektromos akkor a hatótávot is erősen csökkenti

csuklóst nem lehet ebből csinálni

 

arra lehet jó, hogy nagyon belvárosi környezetben midi vagy mini méretű kis buszok vigyenek kis sebességgel utasokat

kb parkokban, vagy terek körül

 

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.09.29 0 0 125

Az lesz, 500000000 ok van ra.:-)

Előzmény: XNC (124)
XNC Creative Commons License 2021.09.29 0 1 124

Ezekért mind az ember a hibás.

A jövő az üresen közlekedő önvezető járműveké!  :))

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4)
padisah Creative Commons License 2021.09.15 0 0 123

a nyitó blogcikkben volt már erről pár sor, ami aztán a videókban látszik is, hogy vontatott transzformátor kocsik voltak, ami feltolt a magasba egy oszlopot, azon 3 áramszedővel, és ez ment rá a szerintem szigeteletlen magasfeszültségű vezetékre

 

az egyik videón látni hogy a kezelő a lábára meg a kezére húz bőrkesztyűt, aztán tekerni kezd egy fém tekerőt, alighanem az vezérelte ezt az oszlopot az áramszedővel

 

az alsó videó szövegéből meg kijött az 1000V erre transzformáltak... jó kis munka lehetett a vontatott mezgaz gépeken dolgozni egy fej felett himbálózó 1000V-os kábellel

 

a vezeték annyira nem volt vastag, és a dob sem, ránézésre 500-600 kg mondanék

 

hát ismerve a szovjet logikát, el tudom képzelni hogy ez is a parasztvakítás/patyomkin/álmodjunk nagyot keveréke

jól mutatott a cucc a moszkvai filmhiradóban

lehetett vele paráztatni a nyugatot hogy milyen technikákat tudnak ezek a ruszkik

 

de felskálázni nem lehetett volna, nem csak az ára miatt, de a távvezetékek elérhetősége miatt sem

mondjuk a vezeték alatt egy 1,5km széles csíkban...az is elenyésző a nagy orosz pusztában

Előzmény: Törölt nick (121)
padisah Creative Commons License 2021.09.15 0 0 122

https://www.youtube.com/watch?v=rraQHqWX2Ek

 

a leírásában:

мощностью 45 кВт напряжением 1000 вольт.

 

ebből a végét értem, hogy 1000 volt

a 45 KW pedig a teljesítmény

Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.14 0 0 121

Akkor tévedtem, de hát oroszoknál a racionalitást kár volt feltételeznem. :-)

 

Itt legalábbis azt írják, hogy 6kV ment be a traktorba és benne volt a trafó a kívánt feszre. Hát azt a 6kV-os kábelt tépkedni.... Igazi izzig vérig orosz cselekedet :-)

 

(Bár egy másik helyen meg az volt olvasható, a trafó nem a traktorban volt hanem az alállomásban és valamelyik videón látszott is)

 

 

Előzmény: padisah (119)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.14 0 0 120

Próbáltam elővenni orosz tudásom vegyítve a google fordítóval.

 

Ami nekem kiderül, hogy távvezetékekhez csatlakoztattak mobil alállomásokat, és arról működtették a traktorokat..

 

Az nem derül ki egyértelműen és számszakilag milyen feszültségszinten működtek a traktorok, az alállomásban az egyik videón látok trafót, de hogy mekkora, passz. De az tutii nem túl nagyfesz,  ott himbálózik a hátsó emberek mellett, nagyfesznél elég sűrűn hullnának el ezek az embdrek..

 

Az is kiderül, amire sejtésem volt, hogy a kábelek állandó jelleggel tönkrementek, folyamatosan cserélni kellett őket meg karbantartani az eszközöket állandó jelleggel menet közben, nagyon nem voltak üzembiztosak.

 

Kellett nem kevés eszköz és ember a működtetéshez. Illetve olyan helyen tudták használni szántóföldeknél, ahol ott volt valahol a távvezeték vagy valamire ahová rácsatlakoztak. Ez azért az 50-es években valszeg önmagában komoly korlátozás lehetett, nem hiszem hogy túl sok helyen volt a termőföldek közelében bármilyen áram is a nagy orosz tajgában. Talán erőművek környéke, és kifejezetten távvezetékeknél középfeszültségű (10-20-30kV nagyságrend, fene tudja ott milyen szabványok voltak vannak) szinten.  Nagyobb feszre már macerásabb csatlakozni, meg azok jellemzően magasabban is mennek, persze nem elképzelhetetlen ez sem akár oroszhonban.

 

Legalábbis gyorsban most kb ennyi jött át.

Előzmény: Törölt nick (117)
padisah Creative Commons License 2021.09.14 0 0 119
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.14 0 0 118

És itt van mégegy, többrt nem keresek ki

 

https://www.youtube.com/watch?v=IjT2kWoFkdk

Előzmény: Törölt nick (117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!