Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.03 0 0 8

Amit még nem értek, hogy miért nincs legalább 1 nyári időszakos vonatpár a Tisza tó felé. Adná magát, ráadásul Tiszafüred mellett Hortobágy is turisztikai célpont, emellett ottvan Balmazújváros is, Debrecen felé is ésszerű alternatíva. Nyugodtan mehetne IC-ként.

schlumberger Creative Commons License 2017.06.03 0 0 7

Köszönöm, nézem!

Előzmény: 20-as vonal (6)
20-as vonal Creative Commons License 2017.06.03 0 0 6

Van. Guglizd be a Györ elövárosi közlekedés fejlesztése címszavakat. Ott talàlsz pár linket. 

Előzmény: schlumberger (5)
schlumberger Creative Commons License 2017.06.02 0 0 5

Köszönöm a választ. Van erről esetleg valami Móricka-ábra?

Előzmény: 20-as vonal (4)
20-as vonal Creative Commons License 2017.06.02 0 0 4

Igen. Meg lenne egy delta Ménföcsanak felé. 

Előzmény: schlumberger (3)
schlumberger Creative Commons License 2017.06.02 0 0 3

Ez a Gysev-átkötés az a vágány lenne, ami a Kun Béla-aluljárónál van? Az menne tovább a temetőnél?

Előzmény: 20-as vonal (1)
dave_dömper Creative Commons License 2017.06.01 0 0 2

Találkoztál - e olyannal, hogy idézzem :

 

"Nagysebességű (160 km / ó < Vmax < 240 km / ó) vonalhálózat kiépítése Magyarországon". Úgy jó 30 - 35 évvel ezelőtt készült ilyen terv - koncepció egy olyan országban, ahol egyfelől V = 160 km / ó sebességgel a fővárostól kiindulva a legtöbb gerincirányon messze 2 órán belül ki lehetne (!) érni az országhatárhoz, másrészt a meglévő vonalaink d9ntő hányadán komplex (több okból fennálló) tény-

állapot következtében nem biztosítható a 120 km / óra értéket elérő / meghaladó vonatsebesség és legalább három alapvető okból (pálya - jármű - környezeti infrastruktúra). Szóval ez messzire vezet.

Előzmény: 20-as vonal (1)
20-as vonal Creative Commons License 2017.06.01 0 0 1

Az Esztergomi vonat villamosítása után azt kellene megoldani, hogy pár dízelt áthelyeznek a Szombathelyi IC vonalára, úgy, hogy Celldömölkön/Pápán és ne Répcelakon/Csornán keresztül menjenek. Csornának így is van kétórás közvetlen IC kapcsolata, Celldömölk és Pápa térsége viszont rengeteget fejlődne

Szerintem amíg a 10-es nem villamosodik,meg a győri bevezetés(Szabadhegy-Gysev átkötés) nem épül meg,addig értelmetlen IC-t arra közlekedtetni.Viszont a közvetlen gyorsok számát növelni kellene.

Előzmény: Törölt nick (-)
usgyiremot Creative Commons License 2017.05.31 0 0 0

0 ötletem van

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.31 0 0 topiknyitó

Sziasztok! Mivel nem találtam erre külön topikot (ha van, akkor tárgytalan ez), ezért gondoltam nyitok egyet, melyben arról lehetne eszmét cserélni, hogy kinek milyen elfogadható, vállalható, nem biliszerű ötletei vannak arra, hogy egy kicsit jobbá tegyük a MÁV hálózatát, szolgáltatásait. Őszintén szólva itt inkább olyasmikre gondolok, hogy hol lehetne a menetrendeket bővíteni (jobb Pest-nagyváros kapcsolat, megyeszékhelyek közötti kapcsolat, hiányzó delták, ésszerű új építések stb).

Ízelítőnek be is dobnék pár javaslatot:

 

1. A Baja-Kecskemét Interrégió meghosszabbítása Szolnokra. Jelenleg nincs tisztességes, átszállásmentes kapcsolat Kecskemét/Nagykőrös és Szolnok/Abony között. Mind nagyváros, kettő megyeszékhely, a buszok se állnak a helyzet magaslatán, a vasúti infrastruktúra kitűnő, Cegléd elkerülhető. Jelenleg ez tűnik a legésszerűbbnek szerintem, nem kell stokkal járatni így mondjuk a Szeged-Bp vonalról.

 

2. Jászberény-Budapest... sok helyről, pl. Salgótarján, Balassagyarmat a busz ma versenyképesebb, mint a vonat (persze ez csak akarat kérdése, hogy másképp legyen), Jászberény nem ilyen. A vasút ma még Hatvani beállással is versenyképes tud lenni, emellett Jászfényszaru irányába bentről is lennének utasok. A Gödöllőig járó betétvonatokat simán meg lehetne hosszabbítani, a megállási rend csak Keleti-Pécel-Isaszeg-Gödöllő-Jászfényszaru-Jászberény lenne, Hatvan elkerülésével. A mai fontos megállók megmaradnának, de kapna közvetlen vonatot Jászberény és térsége.

 

3. Az Esztergomi vonat villamosítása után azt kellene megoldani, hogy pár dízelt áthelyeznek a Szombathelyi IC vonalára, úgy, hogy Celldömölkön/Pápán és ne Répcelakon/Csornán keresztül menjenek. Csornának így is van kétórás közvetlen IC kapcsolata, Celldömölk és Pápa térsége viszont rengeteget fejlődne.

 

4. Legalább napi 4 közvetlen vonatpár Szekszárdon át Bajára. Ezen nincs mit magyarázni, nagyjából 80.000-es lakosságról beszélünk, ráadásul Bajáról a vasút gyorsabb, mint a busz, Szekszárdról nagyjából ugyanannyi, a kettő kitűnően ki tudná egészíteni egymást.

 

Szóval hajrá vasútfejlesztés. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!