Nálunk történt: közgyűlési határozat: aki nem engedi be a társ.ház fizetett (kb 120 e Ft/év) vízóra leolvasóját, annak 20 m3-t jelent le társ.ház. Akadályoztatás esetén sem lehet leadni papíron az állást. Előre nincs bejelentve mikor történik a leolvasás, mert visszapörgetheti a vízórát. Konkrét eset, délutános műszak miatt nem volt otthon, leadva a 20 m3. Jött a számla, bement a tényleges állással a kezébe a tulajdonos, kitöltötte az erre rendszeresített papírt, aláírta, a megjegyzésben: egyeztetett időpontba jöhetnek ellenőrizni. Az állás alapján mivel közel hasonló volt a fogyasztás a korábbiakhoz elfogadta a díjbeszedő a jelentést. Új számlát küldtek, az lett kifizetve. Mivel ez többekkel előfordult, meg még a leolvasó is hibásan írta le az állást, az utolsó előtti leolvasást maga a díjbeszedő végezte az egész házban, mert egy évben egyszer köteles ingyen leolvasni az órákat.
Korábban persze sok vita volt a leadott vízóra állásokról, meg arról kit kell beengedni, mint leolvasót, de egy vízszerelő tulajdonos csak a wc-jét kikötötte a vízóra méréséből, de lebukott és ki kellett fizetnie átalányba egy rendes összeget.
Azért ez ennyire nem lehet bonyolult. Mi volt az óra állása az előző számlán, és hol tart most a vízóra? Elég egyszerűen bizonyítható, ha 600 köbméterrel több van a számlán, mint ahol az óra áll. Csak ki kell hívni őket, és nézzék meg. Vagy lefényképezed, és emailben elküldöd.
Ne e-mailt írjál, hanem tértivevényes levelet !!!!!!
Az e-mail elkallódhat.
Lehet, hogy adni kellene egy határidőt (pl. 15 nap) a válaszadásra, ellenkező esetben a levelet és a tényállást megküldeni a felettes szervnek (illetve fogyasztóvédelem)
(Ezt be kellene venni a levélve.
JAVASOLT a netes regisztráció, itt lehet követni a fogyasztást (leolvasást), nekem egyszer 9999 m3 volt, de reklamáció után 3 nap múlva leszedték.
Sziasztok! Tegnap kaptam a díjbeszedőtől egy 150000 ft-os vízszámlát.
Az ügyfélszolgálattal sikerült beszélnem, ahol elismerték, hogy ez teljesen irreális, és valószínűleg diktálási hiba...(600m3 a kölönbség-és vízóraleolvasó szokott járni leolvasni az órákat) az ügyfélszolgálatos hölgy mégsem nyugtatott meg, annyit mondott, hogy továbbítja az ügyet az illetékes kollegáknak, akik valószínűleg két hónappal ki fogják tolni az ügyet, mielőtt jogi útra terelődne az egész. O.o
Azt, hogy ki az illetékes kollega, ill. mi a telefonszáma nem árulta el, hanem adott egy email címet, amire írthatok levelet, hogy ez és ez történt, és tekintsenek el a számlabefizetéstől. Járt már így valaki??? Mit lehet ilyenkor tenni??