(Még szerencse, hogy erre a topikra ráakadtam, már gondolkodtam én is, hogy csokorba lehetne szedni a BKK melléfogásait.)
A hétvégi csepeli HÉV pótlás kapcsán mi értelme volt a buszt a megszokott II. Rákóczi Ferenc út - Vermes Miklós utca - Kossuth Lajos utca útvonal helyett a Szent Imre tér után a Gerincútra küldeni? Különösen azok után, hogy a BKK erőlteti a II. Rákóczi Ferenc út - Ady Endre út útvonalat a korábbi II. Rákóczi Ferenc út - Vermes Miklós utca - Kossuth Lajos utca - Ady Endre út irányába a többi járat esetében, arra hivatkozással, hogy gyorsabb útvonal. (Ez mondjuk miért nem jutott korábban eszébe? Amióta megnyílt a Gerincút, szignifikánsan csökkent a Kossuth Lajos utca forgalma.)
Bónuszkérdés: kinek az ötlete volt a mai baleset kapcsán lezárt és Szabadkikötő útra beküldeni egy csuklóst pótolni a 179-est, amikor is
1) a 179-esen az elsőajtósítás óta kanyaronként max. 5 utas van
2) de most az út még le is volt zárva, mindenkit visszaforgattak a Corvin csomópontnál
3) arra a csuklósra sokkal nagyobb szükség lenne ilyenkor Pesterzsébet felé
A menetrendszerkesztő topiktárs Urakhoz lenne egy kérdésem:
Van egy beugró szám K1-ben a 70-esen. Reggel F7-ként kezd, majd 11 óra magasságában tárolótérre teszi a kocsit. Eddig rendben is van. Aztán van egy F1-es kocsi, amit dél körül szintén tárolótérre tesznek. Másfél órával később, 13:37-kor kezd az F7, majd 13:45-kor az F1. A kérdésem pedig a következő: a beugrós délután miért az F1 kocsira ül fel, miért nem a saját kocsijára -amivel reggel kezdett- az F7-re? Így 10 percet lehetne spórolni, mert csak 10 percet kell adni a kocsiátvételre. Remélem érthető volt amit írtam és kérdeztem.
Most már van 4:44-től busz Vincellér utcától(és szerintem régebben is volt), csak az a gond, hogy pl az utolsó 973-al v. első 47-el se lehet elérni... utána 20perces várakozás a következőig.
És ugyanez a gond volt a 103-al is, de az menetrendileg rendezve lett. Kérdés a valóságban is így van-e.
86-os és 206-os autóbuszok Az utasforgalmi igényekhez igazodóan február 4-étől, hétfőtől változik a 86-os és a 206-os viszonylatok menetrendje is. A 86-os autóbusz vonalán a reggeli és az esti üzemidő módosul: az Óbuda autóbuszgarázs helyett az autóbuszok részben Kelenföld garázsból állnak forgalomba, így ezek a járművek a Vincellér utca megállóhelyről indulnak reggel, és onnan állnak ki a garázsba esténként. A változás értelmében a 4:44-kor induló első, és néhány további kora reggeli járat a Függetlenségi park helyett a Vincellér utcai megállóból indul. Késő este pedig a Bogdáni úttól 23 perccel bővül az üzemidő: az utolsó járat 23:28-kor indul innen, így biztosítva a csatlakozást az utolsó M2-es metróhoz. A 86-os és 206-os viszonylatok Bogdáni út és Margit híd közötti szakaszon hangolt közlekedése miatt néhány indulási időpont kis mértékben módosul a 206-os vonalon is.
---
Olvastuk. Igen és érthető. Kérdésem az, hogy a VT buszai akik dél-Budáról üresjáratban mennek észak-Budára (pontosabban Békásmegyerre) azok nem szállhatnak be 86-os járatként? Tudom, hogy a szerződésükben vagy miben nem szerepel a 86-os vonal, de ez is egyfajta szolgáltatásbővítés lenne az utasok számára, hogy hajnali 4:44 előtt is lehet észak felé utazni. Ugyanez este (éjjel) dél felé.
Mivel a munkakör vállalásával ez is benne van a dolgokban, így nem, s én 3 műszakban dolgozom!
De, idáig a 0:06 , 0:26-os odaéréseknél, még volt kicsi sansz az utolsónak beálló kollégának is hogy esetleg .......
Aztán mivel mindíg elment a busz korábban, és ezt szóvá tettük, hogy legalább az utsó két érkezését tartsa hogy elérhessék a kollégák egyből jött a válasz, de aki írta annak nem adunk a véleményére. ( pl: itt a fórumon is ,hogy majd a kémvonattal lemennek a Sz.K térre, csakhogy a kém nem mindíg mehet lefelé, mert olykor van karbantartási munka )
De most hivatalossá tették azt az időt, amivel előbb volt ott a kocsi, ezáltal másként fogalmazva ami idáig korai érkezés volt, immáron szabályossá lett téve, de akkor hol volt az aki az ennek figyelésére ellenőrzésére jogosult lett volna??!! R-go igazunk volt, s csak kértünk nem jelentettünk dolgokat, kollégákat, csak kértünk!!
Na persze van 956-os is amit kis futással meg lehet csípni, tudjuk, Csak ami fura volt, hogy ha jól tudom, a 0:06 ( 0:03 ) as kocsi átszerel 960-ba a Sz. K téren miután leért + negyed óra várakozás után! Ez miért van így??? Most kapott odalent + 3 percet, de miért?? Na az ilyesmiket nem értem személyesen, de gondolom ez lényegtelen!
Hetente, két hetente írok leveleket a BKK-nak menetrend ügyben. Mindig igyekszem a lehető legkultúráltabban megfogalmazni a helyzetet és - ha van - akkor megoldási javaslatot is írok nekik. Pár napig elrágódnak rajta, de utána igyekeznek megoldani a dolgokat. Sikerült elérni, hogy a 22. kerületi buszközlekedés apránként kicsivel jobb lesz.
Ne haragudj, de nem teljesen értem a felháborodásod okát.
Az a baj, hogy az utolsó nappali viszonylat járata 0:26-kor még elmegy, az első éjszakai pedig 1:03-kor érkezik és óránként megy? Magyarul van egy fél órás lyuk, amikor nem megy semmi? Szerinted más telephelyekről mindenki ahogy végez, rögtön jön a busz, és viszi haza?
Megértem, hogy felháborító, de a munkakőr vállalásával ezt is vállalja az ember, nem?
Nem tudsz esetleg beszélni a csoportvezetőddel, hogy max. éjfélig végzőt adjon?
Köszönjük, hogy a 22A buszSzépilona megállónál, az idáigi 0:06 , 0: 26 helyett immáron 3 perccel előbbre lett írva! Így már tényleg nem lehet elérni, ha valaki úgy végez, s esetleg még egy-két csatlakozó éjszakai járattal utazna........
( Mert idáig ha szóltunk, hogy ne menjen el korábban, ne siessen mert velünk szúr ki, nem történt semmi, de most hivatalosan megy el akkor..............remek lesz! Majd most kíváncsi leszek, ebből mennyivel előbb fognak odaérni, és elmenni. )
Pénteken késő délután csináltam egy videót a korábban vázolt helyzetről. Ez csak egy elkapott alkalom és véletlenül voltam a buszon, de nem kirívó eset. A késett 250-es busz még közelebb van a követő 250A buszhoz, mint menetrend szerint. Én a Regényes utcai megállóból 18:15-kor induló 250A buszrük készítettem a videót, amin a menetrendszerint 18:11-kor induló 250-es busz van 4 perc késéssel (ami amúgy ennél a viszonylatnál egyáltalán nem egy hatalmas és felfoghatatlan mennyiség, általában lefelé ledolgozza).
A videó sötét és zajos, ezért elnézést, de látható rajta a lényeg
Ha esetleg valaki még nem nézte meg, vagy nem nyomkodta, akkor most hajrá: BPI-779 oldalán elérhető egy csomó forgalomirányítással és menetrenddel kapcsolatos fontos adat GTFS-ből kinyerve.
A menetrend nem zavar esetére készül. Ha túl léped a KSZ-ben megengedett időt, akkor szépen fizeti a Cég túlórát, adott esetben a díszpécserek elveszik a másnapi első részt stb...
A KSZ azt mondja, hogy a kezdés - végzés között nem lehet több, mint 14 óra. Nincs is. Volt már rá példa, hogy vontatás miatt a beugró 18:40 helyett 22 órakkor végzett. Akkor ne készüljenek beugró számok, hátha pont lerobbanok az utolsó kanyarban?
Fizetni jól fizet, az biztos. De akkor se hiszem, hogy normális. Hat perc vonali késést enged ez a beugró szám, utána már a Kollektív Szerződés szabályait megszegve lehet csak a kormány mögött ülni. Ennyi pedig elég ahhoz, hogy beálljon az Izabella utca, vagy a nyolcasok szerencsétlenkedjenek a Garayban. Hál isten nincsen már.
Az 1 perc tartalék nem kicseszésből van, hanem a hülye matek miatt.
Ugyanis: van egy 9:30 perces számod. Ha levonod a 45 percet, akkor 8:45 perc lesz. Ha csak 20 percet vonsz le, akkor 9:05 perc, tehát 45 percet kéne levonnod. De akkor meg 9 óra alatt vagy! :) Egyébként minden 9:21 és 9:45 perc közötti szám 9:46-ra van kiegészítve tartalékkal, pont emiatt!
Meglehetne, ha akar......... nem szóltam! De az is aranyos ami nálunk található: 1 perc tartalékkal kezdesz, aztán váltás-stb..és a munkaidő 9:46! Na ezt tudod mit jelent, ugye? 1 perc tartalék miatt, utána meg egybe 4 karika!!
Az aktuális menetrend és a gyakorlat szerint a következő időszakokban és helyeken vannak gondok a menetrenddel:
250-250A Regényes utcai megállótól (F008793) a Savoya Park felé rendes munkanapokon 13 órától így vannak az indulások:
13: 09, (15), 29, (35), 49 — 6 és 14 perc az időköz, az optimális 10-10 helyett (zárójelben a 250A indulása).
14: (00), 10, (15), 31, (35), 51, (55) - itt még rosszabb is a helyzet a 4-16 perccel
15-17: 11, (15), 31, (35), 51, (55)
18 órakor ugyanez csak a 250-es papíron egy perccel később jön. A gyakorlatban ez a forgalomtól erősen függ, igaziból nem oszt nem szoroz.
A fentivel megegyező irányban (Savoya Park felé) az 58-as busszal első közös megállójuk a Lőcsei utca (F04417)
Az 58-as busz indulási idejét szögletes [], a 250A buszokét sima zárójellel () jelzem
13: [08], 12, (18), [26], 32, (38), [44], 52, [56] - 4,6,8,6,6,6,8,4: itt jól látszik, hogy a szép 6-7 perces követést gyakorlatilag arcon tapossal a 250A menetrendje.
14: (03), [09], 12, (18), [23], [30], 32, (38), [43], [50], 52, (58) - Itt már a 250-es is tolja az 58-as buszokat. 2 perces különbség a Rákóczi útra való. Itt hatalmas túlzás.
15-17: [03], [10], 14, (18), [23], [30], 34, (38), [43], [50], 54, (58) - 7,4,4,5,7,4,4,5,7,4,4 Minden hosszabb (7 perces) időköz után érkező busz felveszi az utasokat, az utánajövők pedig szinte zónázóként járnak
18: [03], [10], 14, (18), [23], [30], 34, (37), [43], [50], 53, (57) - 7,4,4,5,7,4,3,6,7,3,4 Ugyanaz a helyzet mint korábban.
Ugyanakkor a másik irányban a Savoya Parktól (F009577 és F009578) így indulnak a buszok délután:
Üdv mindenkinek! Örülök, hogy belefutottam ebbe a topikba. Közlekedésmérnöki szakos hallgatóként nagyon érdekel a téma és biztos vagyok benne, hogy megéri foglalkozni vele. A XXII. kerületben az első paraméterkönyv bevezetésével inkább javult a közösségi közlekedés és nem romlott, de hogy nem gazdaságos az biztos. Az 58-as, 141-es, 250-es, 250A buszok például rendszeresen tolják egymást a Savoya Park (Etele tér felé). Hasonló a helyzet időnként a 114, 213, 214-es viszonylatokon is. Rendszeresen levelezek a BKK üfsz-val, illetve telefonos kapcsolatban vagyok a fődiszpécseri irodájával. Mindig segítőkészek, mindig helyén kezelik az ügyeket. Legalább ennyi :-)
Hmm tényleg :)) Legközelebb, ha közbejön egy negyed órás vonali késés, akkor garázsmenetben a Hungárián a szélső sávban hagyom a trolit és a következő villamossal hazamegyek :D És arról már nem is beszélek, mi volt mikor szakítás miatt közel két órán át állt a forgalom a beállásnál o.O
Félreérthető voltam. Ha egymás után két napon ugyanezt a startot járja (márpedig egy állandó beugrónál ez elég könnyen előfrdulhat), akkor az első napon a második részben nem tud, csak 6 percet "túlórázni", mert különben nem lesz meg a 10 óra átmenet a végzés a másnapi kezdés között.
Osztott a munkaidő beosztás akkor, ha a napi munkaidőt két részben kell munkában tölteni. Az osztott munkaidőben foglalkoztatott munkavállalóknál a két rész közötti megszakítás 2 óránál kevesebb és 6 óránál több nem lehet. A két rész együttesen nem haladhatja meg a napi 12 órát, a munkában töltött idő a megszakítással együtt a 14 órát. A két rész közötti megszakítás ideje nem része a munkaidő alapnak.
Mondjuk az eléggé öngól ebben a startban, hogy aki nem írta alá a 9 órás átmenetet, az kemény 6 percet túlórázhat. Hehe. De aki aláírta, az is csak 54-et...
Szabályosnak szabályos, úgy látom. Hogy a Jvez beledöglik, az meg látszólag nem érdekli a T. Menetrendkészítőt... (bár ebben a BKV a ludas, a szolgálatokat ők írják az indulásokra-érkezésekre, tudtommal...)