Ő nem emiatt "ellenség". Hanem azért, mert ő irányít a hajón és vannak, akik magukhoz akarják ragadni a hatalmat. Pl. Gamboa. Hogy ő jusson közelebb és hamarabb az információkhoz. Vagy: megakadályozza a többieket abban, hogy bizonyos dolgokat megtudjanak, a feltételezett szigetre eljussanak, stb.
Miért a hajón keresik a válaszokat?
Hát hol keressék? :D Csak a víz van, meg az égbolt, oszt jó napot. Meg néhány dolog elrejtve a hajón...
A történet fikció, sok elemében meseszerű és valóban, a történéseknek sok életszerűtlen része van. Meg koppintások más sci-fi filmekből... ;)
Ezek közé illik az is, hogy soha nem fogy ki a készlet és "terülj-terülj asztalkám" van. De van ennek egy más olvasata is: tudják, hogy véges a készlet, de azért nincs katonai fegyelem és kiporciózás, mert legalább addig szeretnék élvezni az életüket és nem megvonni maguktól semmi kis örömöt - már amennyire a körülmények engedik - ameddig csak lehet. Ha mégsem találnának szárazföldet, vagy meg kell halniuk mielőtt eljutnának odáig, akkor nem mindegy úgyis?! (Ez a gondolkodásmód egyébként a magyaroktól idegen, sajnos...)
Aztán meg a lázadások. Mit nem lehet érteni azon hogy eltüntek a szárazföldek.
Nem azt "nem értik". Hanem azt, hogy ez miért történt, véletlen vagy szándékosan előidézett katasztrófa következett be? Ha az utóbbi, akkor kik a felelősök és mit akartak elérni vele? Ki melyik "oldalon" áll? A sánta fiú szerintem csak úgy gondolja, hogy akkor tesz jó lóra, ha a többiek ellenében Gamboa-val szövetkezik. Őt esélyesebbnek látja a túlélésre.
Egyébként szerintem nem iskolahajó, hanem kutatóhajó (ösztöndíjas egyetemistákkal). A technikai személyzet (pl. gépészek, matrózok) a háttérben van, a diákok nem az ő munkájukat végzik. A jelenetek többsége nem azt mutatja be, hogy mit tanulnak, hányszor vizsgáznak stb. (azért vannak ilyen jelenetek is!), hanem a napi/éjszakai történéseket, amik a történet egésze szempontjából fontosak. Munkaidőn kívül mi van? Reggeli, ebéd, vacsora, fürdés-wc, szünetek, délutáni pihenő, szabadnap, ünnepnap, éjszaka, hajnal. ;)
Ami engem borzasztóan idegesített, az Aihnoa és Ulysses "szerelmi drámája", vergődése. A II. évadban szerencsére már nem szerepelnek. :D
Hanem olyan fércmunka hogy az fáj. Maga az alaptötlet jó, csak szarul van megírva.
Az alaptörténet szerint iskolahajó. És mégis a legénység soha nem dolgozik. Legalább is a tanulók.
Állandóan csak henyélnek. És amikor csinálnak valamit akkor is olyan módon mintha minden a legnagyobb rendben lenne.
Mosnak, sütnek főznek, zuhanyozhak, samponoznak mintha kimeríthetetlenek lennének a tar- talékaik. Nincs egy raktár, és a katasztrófára való tekintettel egy beosztás.
Kihalászták a kaját, és azonnal szemrebbenés nélkül itták a cólát. Mintha az autómatát majd valaki megint feltölti eset lenne.
Aztán meg a lázadások.
Mit nem lehet érteni azon hogy eltüntek a szárazföldek. A sánta végül is mit akar? Vagy mit remél ha a kapitány ellen van? Nem a kapitány tehet a kedvese haláláról.
A Gamboa tetteit valahol értehetőek. De a sánta?
Na meg a kapitány lánya is érthetetlen. Miért nem mondja meg az apjának hogy Gamboa gyil- kosággal fenyegette. Csak neki hinne az apja nem Gamboának.
Ha a másik hülye gyereket be tudták zárni akkor Gamboát is.
Szerintem neked azért nem tetszik, mert a magyar szinkron pocsék (a fordítás sem jó itt-ott...), nem illik a karakterekhez. Egyszer véletlenül elcsíptem, ég és föld a különbség az eredetihez viszonyítva! :P
Mikor folytatódik? Most már kiváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle. Persze ha úgy lesz, mint a Lost-ban, hogy több kérdés marad nyitva, mint ahányat megválaszoltak ...
Rászántam magam hogy leszedjem a Bárka című sorozatot, és megnézzem.
Nem ájultam el tőle.
Összecsapott fércmunkának tartom.
Az alapötlet remek, scak valami huszadrangú író csinálta meg a forgatókönyvnek nevezett borzalmat, és egy még tehetségtelenebb rendező filmre vitte. Aki ezt így elfogadta mmehet a víz alá száradni.
Elindulnak két hónapi élelemmel, és beüt a krach. Kiderül hogy nincs számottevő szárazföld többé. Tehát ipari mezögazdasági és egyébb létesítmények sem nagyon maradtak.
Mégis tovább pazarolják az élelmet. Ezstelenül és meggondolatlanul isszák pl. a cólát.
Ugyanúgy használják töméntelen mennyiségben a sampont-túsfürdőt. Aztán amikor az üzemanyag kifogy akkor meregetik bambán a szemüket.
Semmi leltározás, beosztás, porciózás. Majd kikötünk oszt tele rakjuk a raktárt.
Aztán a fiatalok sem lehetnek ekkora hülyék. Nem értik meg hogy nincs.
Furcsa elegye a Lostnak és egy brazil szappanoperának. Az alapötlet jó, a karakterek többsége érdektelen, a színészi játék pocsék. Ha a lost kerekedik felül, nézni fogom, ha a szappanopera, akkor nem. Még adok 2-3 résznyi esélyt.
"Mi járna a fejedben, ha egy napon arra ébrednél, hogy a Föld utolsó lakói közt vagy néhány utastársaddal együtt egy hajó fedélzetén, és a bolygó összes többi embere megmagyarázhatatlanul eltűnt volna? Amikor Genfben beindítanak egy részecskegyorsítót, hiba csúszik a rendszerbe, és a kutatók világméretű katasztrófát okoznak. Ezt csak egy maréknyi iskolás él túl, akik épp egy hajó fedélzetén utaznak az incidens idején. Most életük nagy kalandjának lehetnek részesei - összezárva egy 50 méter hosszú hajó fedélzetén, talán örökre..."