Igen, a Duna utca! Lám, akkor ennyit adtak az intermodalitásra: így sokkal közelebb volt a 74-es troli (Curia utca), a 15-ös busz (Irányi u. ill. Felszab. tér) és a Felszab. téri többi járat (7-es busz, 44-es, 67-es villamos stb.). Aki pedig a 2-es villamossal akart továbbmenni, az a végállomáson szállt le. Nincs új a nap alatt?
Az Erzsébet hídról amikor lejött, akkor nem ment egyből jobbra, hanem megkerülte az épületet és ott tette le az utasokat. Mára az az utca nincs már meg.
Való igaz, a 412-es utastere szűk, de nem csupán ez okoz problémát.
A 8-ason nem tudom, mennyire okoz gondot, de sok vonalon előfordul(t), hogy a középső ajtóval szemben lévő lehajtható üléseket egyes utasok még a tömött járművön is képesek elfoglalni, mit sem törődve azzal, hogy így csökken a mozgástér és a szállítható utasmennyiség.
Kölyök koromban az Arany János suliba jártam. A suli a sas hegyen volt. Ez 1969-ben volt ezt még hozzáteszem. Akkoriban 620-as ikarusok jártak a 8-as vonalán. Reggel a hegyre felfelé menet annyira hangos volt a motorja a busznak, hogy amikor leszálltam csengett és zúgott a fülem. A vezető a fülke hátamögötti ablakokat is kinyitotta, hogy a motor zaja ne a fülkében maradjon. Biztos 40 decibelt csökkentett ez a trükk. Felfelé menet a buszok okádták a fekete füstöt, és volt aminek a hátfala fekete volt a koromtól. Gyerek fejjel nagyon élveztem, és jó visszagondolni a 40 évvel ezelőtt történtekre.
"Értem ez alatt azt, hogy a sok marha (tisztelet a kivételnek) megállnak az ajtóban, vagy annak közelében, így persze, hogy kevesebben tudnak rájuk felszállni."
Na ez az! Ez valami betegség, hogy meg kell állni az ajtóban? Kabaré amit művelnek néhányan.
"A régebbi ikarusokon elfért annyi ember mint most két volvón."
Ez így, ebben a formában nem igaz.
A befogadóképesség nagyjából ugyanannyi, csak nálunk az utazóközönség nem tudja rendesen használni az alacsonypadlós járműveket.
Értem ez alatt azt, hogy a sok marha (tisztelet a kivételnek) megállnak az ajtóban, vagy annak közelében, így persze, hogy kevesebben tudnak rájuk felszállni.
A 4/6-oson is sokszor fikázták a Combino-kat, mert szerintük kevesebb utas fér el bennük, mint a csatolt ICS-ken; ez az elmélet ott dől meg, hogy az utasok többsége ott is megáll az ajtóban.
Igaz, a régi járgányokon is volt egyenetlenség, mert nem egyszer fordult elő, hogy amíg az első kocsi kitömött volt, a másodikban kényelmes(ebb)en el lehetett férni.
Az is igaz, hogy az ap. járműveknek vannak szűk részeik, de ott is ugyanúgy lehet normálisan utazni.
Az a baj,hogy az új buszok(volvo,ikarus) olyan kicsi helyigénnyel rendelkeznek, hogy nem is értem miért kellett ezeket megvenni. A régebbi ikarusokon elfért annyi ember mint most két volvón.