Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2 napja 0 0 62711

Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.

 

De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?

Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.

 

Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.

Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .

 

Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.

Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.

Előzmény: KoszegiA68 (62709)
KoszegiA68 Creative Commons License 2 napja 0 0 62710

Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel. 

Előzmény: GToni (62707)
KoszegiA68 Creative Commons License 2 napja 0 0 62709

Az 1.3 TCe városon kívúl simán el van bőven 6 liter alatt. A tiédet meg kellene járatni egy kicsit, mert a városi tötyörgés miatt hamarabb koszolódik a rendszer és lustul a gép.  Nálunk napi 100km a települések között és 5,3-5,5 között a fogyasztás.

 

Előzmény: saválló (62705)
KVX300 Creative Commons License 2 napja 0 0 62708

A Dacia honlapja szerint:

TCe90: szívócsőbefecskendezés

ECO-G100: szívócsőbefecskendezés

TCe130: közvetlen befecskendezés

TCe150: közvetlen befecskendezés

Előzmény: GToni (62707)
GToni Creative Commons License 2 napja 0 0 62707

Ezek szerint az 1.0 Tce nem direktbefecskendezéses?

Előzmény: loganos (62706)
loganos Creative Commons License 3 napja 0 0 62706

Szia!
Mire ideértem, már le is írták a tutit.
A mostani autód is sokáig kiszolgálna még. De ha anyagilag megteheted, nyilván jobb az új, garanciával. És ezek azok az utolsó autók, amik még ilyen áron lesznek. 
Az 1.0Tce-t sokkal dinamikusabbnak fogod érezni mint az 1.6Sce-t. Városi fogyaszátsa 1.5L-el minimu kevesebb. Nem mondanám probléma mentesnek a típust, de nem kell parázni miatta, ami előjön, megoldják. Az 1.6sce-vel sokkal nagyobb gondok is vannak. Ami a legjobb, az az 1.3Tce, de azt városban csak lekokszolnád, nem erre való, és ott 8-10L-t beveri rövid távokra. 
Ami a mostani eladását illeti, biztosan meg fogják venni. Sokaknak fogalmi sincs az autóról, de amikor meghallják, hogy szívó benzines, az hiszik az örökké fog tartani mint a 20-30 évvel ezelőttiek. (de nem )

Előzmény: 3244 (62701)
saválló Creative Commons License 3 napja 0 1 62705

Ahogy előttem is írták, ha megteheted az újra cserét miért ne?

A másik oldala meg az, hogy az évi 6000 km-re kell-e másik, de új autó, mennyivel fogja ez változtatni az eddigi autófelhasználásodat?

 

Jó o.k. új szagú lesz az autó, de ugyanúgy keveset mész vele, és ugye nem ingyen lesz a beszerzése sem.

 

Nem tudom az 1.6-os mennyit fogyaszt városi használatban, ide inkább az 1.0-as benzines elég lenne.

Az 1.3-as TCe nem igazán városi használatra való, simán benyalja a min. 8 litert, ennyi alatt még sosem volt a fogyasztása.

 

Ha most vennék benzinest már nem venném meg az 1.3-ast városba futkosni.

Városon kívül teljesen megfelel, lehet vele akár tempósan is autózni, nyugodtan előzni, igaz ekkor sem eszik keveset.

 

Ez csak egy személyes vélemény a kérdésedre.

 

 

Előzmény: 3244 (62701)
KVX300 Creative Commons License 4 napja 0 0 62704

Ha megteheted: az új kocsi mindig jobb, mint a használt kocsi. Ha 90%-ban városban jársz szerintem jó az 1.0 -es benzines, teljesen felesleges a sok lóerős 130-as, úgysem használnád ki a teljesítményét. Az 1.0 turbós motor kb úgy megy, mint az 1.6 szívó. A különbség, hogy a szívót pörgetni kell, hogy nyomatéka legyen, míg a turbós már 2000 f/min körül leadja a nyomatéka nagyrészét. Nekem az 1.0 LPG-s van, nincs gondom vele. Nem egy versenyautó, de elmegy A-ból B-be nagyon, nagyon pénztárcabarát módon, takarékosan. Az LPG-s és a nem LPG-s között 800.000 Ft a különbség listaáron (bár az LPG-s magasabb felszereltségű is egyben), ezt kb 5-6 év alatt behozza az üzemanyag ár különbségén az évi 6000 km-rel számolva. Mióta (LPG-s) Dusterem van, azóta többet is megyek, mert kevésbé kell rágörcsölnöm a fogyasztásra. Szerintem a 23 Ft/km értéket csak otthon töltött villanyautóval lehet überelni. Ezt dobja a matek, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy használati eszköznek tekinti az autóját, vagy magasabb igényei vannak, esetleg másnak akar megfelelni. Nálam az észszerűség győzött, nem reprezentálni vettem a kocsit.

És még valami: a két teljes értékű üzemanyag tankkal 1300-1600 km lehet megtenni egy feltöltéssel. Ez jól jöhet külföldi utaknál. Lehet egy kicsit játszani az üzemanyag ár különbséggel és a változással is.

Előzmény: 3244 (62701)
Freelunch Creative Commons License 4 napja 0 0 62703

Elárulod, hogy mi történt vele? Nem tudom elképzelni, hogy csak úgy magától lepattogzott.....

Előzmény: devergo1974 (62698)
Garfield007 Creative Commons License 4 napja -1 0 62702

A te verziódat Daciás körökben vallásos imádat kiséri. Elvileg el lehet adni, de elég sok van a piacon most. 4 millió körül számolnék vele.

Az 1.0-ás verziót elengedném, az 1.3-ból az Expression 7 millió körül indul, ezt elhoznám a 3év, 3 milliós ajánlattal. 

Az 1.3 is közös fejlesztés, nincs róla rossz visszajelzés, simán vállalható. 

 

 

Előzmény: 3244 (62701)
3244 Creative Commons License 5 napja 0 0 62701

Sziasztok!

 

Loganos!

Elsősorban Tőled várok véleményt, mert már bizonyítottál segítségnyújtásban és az autóm szerelésében is, de természetesen mások véleményét is szívesen fogadom.

 

Megkeresett a Renault Baumgartner, hogy a Duster "kifutó készlethez áprilisban még a régi áron, akár 6.399.000 Ft-ért, fix 0% THM-mel, vagyis kamatmentes hitellel, 5 év garanciával juthatsz hozzá".

 

Az én Malacom 2017 júliusi, évente 6.000 km-t megyek vele, 90 %-ban városban közlekedek vele, 1.6. benzines (Nissan motoros).

 

Érdemes lehet lecserélni a Malacomat egy új Dusterre? Megbízhatóak ezek az új motorok? Vajon mennyiért lehetne eladni a Malacomat? A mai gazdasági helyzetben egyáltalán el lehet adni? Ilyen kérdésekben kérem a véleményeteket.

 

Előre is köszönöm.

Airbag. Creative Commons License 5 napja 0 0 62700

kivenném a középkonzolt,elvinném fóliáztatni...

Előzmény: devergo1974 (62698)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 5 napja 0 0 62699

Én leszedném a műa elemet, lemosnám, zsírtalanítanám, picit megcsiszolnám és lefújnám folyékony gumi spray-el, pl innen: https://www.szerszamkell.hu/folyekony_gumi_spray_-_matt_fekete_-_400_ml_263214?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwrIixBhBbEiwACEqDJYaJEF2lorW6NWV89BYOP2WRcWMaABVTqZhLMiGcjgwsVGMr-yf8XhoCnkAQAvD_BwE

 

Még szebb is lenne vele, mint eredetiben. 

 

Veszélye: vérszemet kapsz és mindent ezzel akarsz majd borítani :)

 

 

Előzmény: devergo1974 (62698)
devergo1974 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 62698

Fotó a konzolról

devergo1974 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 62697

Az autóban található középkonzol kereten egy helyen feljött az eredeti fólia. Ezt szerintetek

lehet valahogyan orvosolni? Újat nem szeretnék vásárolni, mert az nagyon húzós árban van. 

 

loganos Creative Commons License 2024.04.15 0 0 62696

Csomagtér ajtó zárszerkezetében a mikrokapcsoló romlott el. Ideiglenesen a kapcsoló stekkerét húzd le, addig legalább be tudod zárni távirányítóval is ajtókat. Aztán venni kell új szerkezetet, a kapcsoló önmagában nem kapható/cserélhető.

Előzmény: devergo1974 (62683)
pmisi1977 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 62695

Nalam is ez lett, de igy is serult. A krokira lehet kapni kemeny gumit, en azzal haszanlom. Nem ertem miert kellett ennyi muanyag a kocsira alul.... elodjen semmi se volt.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62691)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.15 0 0 62694

Ördög ügyvédje: vagy csak nem látod...

Rághat olyat is, ami nincs szem előtt.

 

Előzmény: saválló (62693)
saválló Creative Commons License 2024.04.14 0 0 62693

Minden lehetséges, ettől függetlenül már jó ideje fix a hűtőfolyadékszint, nincs fogyás.

A szervízben is mondták olajcserekor a hűtőfolyadék csökkenésre, hogy megnézték, de semmi arra utaló nyomot nem találtak motortérben.

A nyest meg ki tudja miért kedveli a TCe motorterét?

Amíg kárt nem okoz addig rendben van.

 

 

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62690)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 62692

Van továbbá nagyfesz motortéri "villany pásztor" is, sohasem próbáltam, de a gondolat érdekes. 

Vill pásztort már alkottam kerítésre, az pl hatékonyan távol tartotta a környékbeli macskákat. Aztán az egér/ürge/macskaszar kombóból az utóbbit fogadtam el, és kikapcsoltam.

Volt egy időszak, amikor hülyegyerekek autó emblémákat gyűjtöttek pesten, lefeszegették az autókról csavarnyúzóval. Jól összeb--ták vele. Kollegának csináltam emblémavédő villanypásztort, hűtőmaszkban levő fém plakettre. Az is jól megb--ta a delikvenst, ha hozzáért :) Beszereltük, riasztó élesítette, azóta nem tudom mi lett a sorsa.

Előzmény: saválló (62688)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.14 0 0 62691

Nekem egy műa betét van gyári emelőben, majd megnézem leyúzza-e a festést?

Krokodilt is pont a gyári emelési ponthoz teszem, rá egy darab collos deszkár, szerintem a kroki jobban lenyúzná csupaszon.

 

  

Előzmény: pmisi1977 (62689)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.14 0 0 62690

Egy 5let:

az eltűnő hűtőfolyadék és a nyest közti összefügés - lehet hogy annak az édeskés szaga vonzotta a oda?

Előzmény: saválló (62688)
pmisi1977 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 62689

Tiszteletem!

 

2019-es Dusteromat nemreg ujra csereltem. Raknam fel a nyari gumikat, de hatul egyszeruen nem latok helyet ahova a krokodilt emelot tudnam rakni.  Tele raktak a kocsi aljat muanyag lemezekkel. Eddig a hatso hidnal emeltem, de most arra is muanyagot raktak.... A gyari emelot nem akarom hasznalni, mert az az emelesi pontnal megnyuzza a festeket. Hogy oldjatok meg a kocsi hatuljanak emeleset kimeletesen? Elore is koszi a valaszt. 

saválló Creative Commons License 2024.04.13 0 0 62688

A csirkehálót csak az autó alá tettem néhány hete, de nem babráltam a motortérben, mikor belenéztem akkor fotóztam a lábnyomokat a csövön, azóta viszont nem látszik semmi.

Régen is tettem a TCe elődje alá csirkehálót, de ott csak a kasztnira mászott fel a dög, ott voltak a lábnyomai, a motortérben nem.

A Duster motortere úgy látszik vonzóbb a vadállatnak, ahogy írtam kárt még nem okozott sosem nálam nyest, remélem ez így is marad a továbbiakban is.

Még "alszok" a KEMO ultrahangos riasztóra néhányat, mert ennél is megoszlóak a tapasztalatok, van akinek semmit sem ért van aki esküszik rá, ahogy a szőrzsáknál is történt.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62687)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.13 0 0 62687

ui: te írtad, hogy aott a csirkeháló ás fajta autómégis volt lábnyom a motortérben.

 

Volt egy olyan opelem aminek egy bizonyos hűtőcsövét elrágta nekem odahaza a nyest, majd rövid időn belül a másik ugyanolyan motorral szerelt autómban több száz km-re a tesóméknál ugyanazt a csövet egy másik nyest - csak nem lehetett ennyire vándorállat, meg a csöve után... vagy van valami hírközlő nyest hálózat, te ennek az autónak finom a csöve :)

Remélem bele is ittak a fagyállóba a dögök....

 

 

 

Előzmény: saválló (62685)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.04.13 0 0 62686

Nyestje válogatja. Nálunk pl az összes sün és vakond tök süket, egyetlen ultrahangos riasztó sem tartja őket távol. A nyestek viszont éles hallásúak, őket igen. 

Tényleg jó, hogy a nyestek nem művelik ki magukat a netről :)

 

Előzmény: saválló (62685)
saválló Creative Commons License 2024.04.12 0 0 62685

"... a csirkeháló emberfejjel jó. Nyestfejjel felugrom az első kerékre és bemegyek a féltengelyem, lengőkaron, kormány összekötőn, stb a motortérbe - ha be akarok menni... Lökhárítóban is körbe tudok suhanni, ha akarok."

 

Ezer szerencse, hogy az itteni nyest ezt nem olvasta mert amióta csirkeháló van az autó alatt ( 2 hét?) azóta nincs lábnyom a motortérben.

Most volt délután a szokásos heti ellenőrzés, olajszint, szélvédőfolyadék utántöltés, estlegesen a munkahelyi parkolás miatti fáról lehullott falevél, és egyébb huncutságok kitakarítása + légnyomásellenőrzés + szélvédő tisztítás, oszt nézem nincs nyom a műanyag csövön ahol szokott lenni.

 

Még jó, hogy analfabéta a "mi" nyestünk.:-)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62676)
cipic Creative Commons License 2024.04.10 0 1 62684

Szerintem a hátsó ajtó zár ment tönkre.Nekem is cserélték  év után.

Nevezhetjük típushibának.

Előzmény: devergo1974 (62683)
devergo1974 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 62683

Sziasztok!

Valakinek közületek döglött már be az indítókulcs központizár nyit-záró elektronikája? 

Pontosítva: a kocsit "Dacia Duster" ki tudom nyitni távirányítóval, viszont zárni nem, egyből visszanyit.

Szerintem beragadta a nyitó gomb, ki lett takarítva, kapott új elemet, de a hiba nem változott. Ilyenkor teljesen új kulcsot kell vásárolni, és azt valahogyan a központi zárhoz tanítani, vagy van valami más megoldás? 

Spriccpumpa Creative Commons License 2024.04.10 0 0 62682

 

 Köszönöm.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!