Keresés

Részletes keresés

Matula Géza Creative Commons License 2018.09.22 0 2 55

Kedves Csoport-társak!

 

Tavaly júniusban, (ha jól emlékszem) ,,örömmel" tájékoztatták a T. utazóközönséget, hogy mivel a MÁV átvette a HÉV üzemeltetését, ezért Gödöllőn a vonatokhoz igazították a HÉV-ek indulását. 
Nos, az új szeptember 9.-i menetrend módosítás miatt ez az egész felborult, újra a vonatokhoz kellene igazítani a HÉV-ek indulását. 
Főleg azért, mert reggel már nincs félóránkénti Gödöllő-i vonat.
A Fiam Gödöllőre jár iskolába, fél órával korábbra tették (és óránkéntire) módosították a reggeli vonatokat.
2 (azaz: kettő) perccel korábban indul el a HÉV, mint ahogy vonat beérkezik Gödöllőre, az egyel későbbi HÉV-vel már elkésne, ezért egy órával korábbi vonattal kell mennie, és így minden nap reggel hét óra előtt az iskolában van, várva a nyolc órai becsöngetést.
MINDEZ CSUPÁN: 2 percen múlik!!!
Tehát időszerű lenne a HÉV menetrendjét az illetékeseknek felülvizsgálni..

 

Üdvözlettel: M. G.

V46 021 Creative Commons License 2017.03.18 0 1 54

Friss ropogós infó:

 

a Cégbíróság  március 16.-án bejegyezte a MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaságot.

 

Szevasz önálló BHÉV,

szevasz BKV HÉV

 

 

V46 021 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 53

 

...csak közben elketyegett két év. :)

 

És azért reménykedjünk, hogy nem a MÁV kezelésében lesz, hanem "csak" a MÁV csoport tagjaként, de önállóan fog működni.

Előzmény: L45H (51)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.11.17 0 0 52

Négyet csatolva már nem lenne (akkora) probléma.

Előzmény: M.VIII (46)
L45H Creative Commons License 2016.11.16 0 0 51

Gumicsont? Ma már egy lépéssel közelebb vagyunk :-/...

Előzmény: V46 021 (50)
V46 021 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 50

...és 5 év után ismét felröppent a gumicsont hír!

 

"Az Index megkereste a fejlesztési minisztériumot, ahol megerősítették: Budapest tömegközlekedési beruházásokra nem, csak a vasútvonalak fejlesztésére számíthat. Ezeket a MÁV fogja kezelni, és a HÉV-vonalak is a MÁV kezelésébe kerülhetnek – ebben az esetben a BKV és a főváros nem sok uniós forrást fog kapni a következő hét éves időszakban. A hármas metró kocsijainak felújítására így is lesz pénz, mivel a kormány garanciát vállalt arra a 60-65 milliárdos hitelre, melyből ezt a projektet meg lehet valósítani.

 

 

educator Creative Commons License 2009.02.05 0 0 49
A MÁV és a BKV - egymástól függetlenül - vagyonfelmérést készít a HÉV üzletágról. Idejük van az elemzésre, ugyanis hónapokba is beletelik, amíg a BKV-tól átkerülhet a MÁV-hoz a Helyiérdekű Vasút - ismerteti a csütörtöki Napi Gazdaság.

Teljes cikk
M.VIII Creative Commons License 2009.01.23 0 0 48
Meg van még egy nagy probléma. A szukôs ívek. Ha nagyvasúti vonatokkal oldanák meg a szolgáltatást (pl. flirt jellegu vonat), az nem biztos, hogy elmegy a pesterzsébeti feluljáró alatt....vagy Hôsôk és szent István kôtôtt...vagy a Duna-híd elôtti ívben. A szerkesztési szelvényrôl nem is beszélve. Vagy megfelelô szerelvény kellene, vagy drasztikus nyomvonal-korrekció...a belsô szakaszon el nem tudnám képzelni, hogy oldják meg a soroksári út mellett. Ott pont az a lényeg, hogy viszonylag suru a megállótávolság. Vagy kiviszik a 150-es vonalra, mondván, az is arra megy?


(ez most rv-re vonatkozik)
M.VIII Creative Commons License 2009.01.23 0 0 47
Jó ôtlet? 25KV, talent csak azért, hogy a belsô szakaszon elindul, és már fékezhet is? Nem is tudom...
Előzmény: cssz74 (32)
M.VIII Creative Commons License 2009.01.23 0 0 46
Pakolj be egy reggeli nagyegység tômeget egy csatolt tewébe...hatan a kispolszkiban?
Előzmény: semmeringbahn1 (18)
drnyulas Creative Commons License 2009.01.12 0 0 45
:-)))
Előzmény: V46 021 (44)
V46 021 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 44

 

Gyorsabb voltál! :)

 

Előzmény: drnyulas (42)
V46 021 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 43
drnyulas Creative Commons License 2009.01.12 0 0 42
http://index.hu/politika/belfold/budapest/bkv7424/

Ennek fényében mi lesz a sorsa az ún. 5-ös metró projektnek.
(Bár én már kiegyeznék azzal, ha a 4-es metróról tudnék valami konkrétat)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.07 0 0 41
Akkor én most megfordítom a dolgot.
Jelenleg, amit én a közös kasszába fizetek be a Budapest közigazgatási határán belül történő utazásaim során a BKV kasszájába, abból a pénzből kell a HÉV-re is költenie a BKV-nek.
Mert költ rá, csak nem látványos a dolog, hiszen az üzemben tartás a cél.

Másrészről csak közös kassza van a BKV-nál, és a különböző üzemegységek között részarányosan és igazságosan próbálják elosztani a pénzt.
Bár ez nem látszik, mert pl. az utóbbi években a villamosra sokkal több pénzt költöttek, és itt most nem a Combinokra gondolok, hanem arra, hogy rengeteg ICS felújítás volt, és a különböző telephelyek (Hungária, Kelenföld ksz.) teljesen megújultak.
Ugyanakkor az autóbusz járműpark illetve a kiszolgáló infrastruktúra sokkal rosszabb helyzetben van, mint a HÉV, és azt tudni kell, hogy a közösségi közlekedés legnagyobb százalékát a BKV-nál a buszok adják, azaz a részaránya a legnagyobb.
Jelenleg ott tartunk, hogy pár éven belül, ha nem szereznek be gyorsan évente 4-500 autóbuszt, akkor nagyon súlyos problémák állnak elő.
Na ennyit az OFF témáról.

A HÉV mint olyan már rég elavult mármint a Budapestire gondolok.
Mivel valamilyen más infrastruktúrába kellene beleintegrálni, csak az nagyon nagyon sok pénz, és erre egyik fél sem tud és/vagy akar áldozni.
Ezért van az, hogy van amit a metró és van amit a csak papíron létező S-bahn hálózatba kellene integrálni, illetve van ahol lehetséges lenne mindkettőbe, és egy vegyes üzemet megvalósítani.
Előzmény: drnyulas (39)
Tamasch Creative Commons License 2009.01.07 0 0 40

A BKV által felvett hitelekre a saját eszköz és járműállománya biztosítja (részben) a fedezetet. Ha a HÉV átkerülne a MÁV tulajdonába akkor a hitelszerződések jelentős részét módosítani kellene. Figyelembe véve a mai világgazdasági helyzetet ezzel a "pénzügyi manőverrel" újabb milliárdokat sikerülne kilapátolni az államkincstárból.

 

..."szerintem"...

drnyulas Creative Commons License 2009.01.07 0 0 39
Nyilván igazad van, ebben nem kételkedem.
De a Te általad leírtakból is következik, hogy a törvények a rosszak. Valaki(k)nek így éri meg?
Csak félő, ha a környéki települések - a jogosan "megítélt" - hozzáéjárulást fizetnék, akkor az a nagy közös BKV kasszába vándorolna, abból sem a HÉV-et, S-bahn-t fejlesztenék.
Ettől még a környező településeknek fizetni kéne a hozzájárulást.
Előzmény: Törölt nick (38)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 38
Itt egyáltalán nem a spanyol viasz feltalálásáról van szó.
Való igaz, volt a MÁV kezelésében.
A dolog lányege, hogy mára egy púp lett a BKV hátán ez az üzemág, ami tudjuk, hogy honnan és hogyan indult. Mármint a Helyi Érdekű Vasutak.
Mint a nevében is benne foglaltatik.
Ugyanakkor azóta minden teljesen átalakult.
A jelenlegi HÉV vonalaknak ebben a formában már nem is szabadna meglenniük, hanem a metró és a már létező S-bahn hálózatban lenne a helye.
De mivel mindig van valami kifogás, ezért csak az egymásnak passzolgatás van meg elvben.
A jelenlegi MÁV-nál ugyanolyan rossz sorsa lenne ezeknek az üzemeknek, mint most van a BKV-nál, az egyetlen dolog ami ott pluszként jelenik meg, az a többletpénz, amit az állam adna a MÁV-nak törvényi kötelezettsége jogán, amit a BKV csak azért nem kap meg, mert úgy tekintik, hogy csak Budapesten belüli forgalmat bonyolítanak le, nem pedig helyközit, ezért az azzal járó pénzt sem kapják meg.
A környező települések pedig úgy gondolják, hogy ez a szolgáltatás nekik alanyi jogon jár, és egy fillért sem fizetnek érte.
Ebben a helyzetben jogos, hogy a BKV szabadulni próbál tőle, hiszen neki így csak hatalmas veszteséget jelent az üzemeltetése.
Abban a pillanatban, hogy a települési önkormányzatok adnának szerződésben foglalt pénzt a szolgáltatásért (ahogy pl. Budaörs, Törökbálint, Gyál, stb mind fizetnek, hogy a BKV busz kimenjen hozzájuk), illetve állam bácsi pedig belátná, hogy a HÉV üzemeltetéséért ugyanúgy jár a BKV-nak az a pénz, ami a MÁV-nak és a VOLÁN társaságoknak a helyközi közlekedési szolgáltatásért, máris nem lenne ez téma, és a BKV-nál nem lenne téma az el(át)adása.
Előzmény: vasutTOM (37)
vasutTOM Creative Commons License 2009.01.06 0 0 37

Akár hogy is alakul a HÉV sorsa, nem találták fel a spanyol viaszt. Ugyanis a HÉV már volt MÁV kezelésben!

A HÉV-et a Népgazdasági Tanács határozatával 1952.01.01-től a Magyar Államvasútakba olvasztották be. Közvetlen irányítását a MÁV Budapesti Igazgatósága látta el.

A kormány a minisztérium és a főváros javaslatára 1958.07.01-vel a céget kivették a MÁV kezelésből és létrehozták a Budapesti Helyi Érdekű Vasútat.

A fenti időszakban valamennyi mozdony, motorkocsi és vasúti kocsi megkapta a MÁV pályaszám rendszerbe illő számozását, amiket '58-tól ismét a HÉV jelölésekre módosítottak.

 http://villamosok.hu/nza/v25001-bgy.jpg

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 36
Oda maximum Bz-k mennének ha megvalósul a dolog.
Ahogy elhagyja a HÉV pályája a vasúti pályát, nem lenne ott 25kV-os felsővezeték, sőt a régi 1000V-os is eltűnne, egyszerűen nem érné meg azt a vonalat villamosítva használ addig, amíg Ráckevén nem megy túl a vonal, valamilyen értelmes irányba.
Előzmény: semmeringbahn1 (15)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 35
Nos, ha már van ilyen topik.

A Csepeli HÉV nem kerülne MÁV tulajdonba.
Ráckevei HÉV-nél például teljesen kézenfekvő lenne a dolog.
A MÁV-nak meglenne a kétvágányos vonala, amire azért ott lenne szükség.
Másrészről ez a leghosszabb HÉV vonal, és igazi távolsági feladatot lát el, sokkal inkább illik a MÁV profilba, ráadásul a belsővégállomás lehet a Keleti pályaudvar is.
Gödöllői HÉV-et csak azért nem adnám a MÁV-nak, mert ez a HÉV vonal az, ahol adja magát a legésszerűbb megoldás, összekötés a 2-es metróval.
Szentendrei HÉV jó kérdés, hiszen egyrészről a tervezett 5-ös metróvonal részét képezné, ugyanakkor szerintem más lehetőség is lehetőségként kellene felmerüljön.
Ez pedig nem más, mint az alagútban a Kelenföldi pályaudvarig vezetése, és ott a vasútba csatlakoztatni.
Ha esetleg AliGút megvalósulna, akkor amúgy is a fő irány a Nyugati pályaudvar alatt létrehozandó vasúti megállóhely lenne a Kelenföld felől érkező vonatoknak.
Igazából szerintem csak akkor van igazán értelme az összes HÉV vonal átadásának, ha az egybeesik a budapesti S-bahn hálózat kiépítésével, ahol a különböző HÉV vonalak a teljes rendszerbe integrálódnak.
V46 021 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 34

 

Harminc éve mondogatom (nem mintha bármi jelentősége lenne), hogy a BHÉV mostoha gyerek a BKV-n belül. Mindenféle szempontból kilóg a cég profiljából.

Viszont abban is biztos vagyok, hogy a szét... tt MÁVok csak még gonoszabb mostohák lennének, még egy púp lenne a BHÉV a hátukon.

 

Előzmény: cssz74 (33)
cssz74 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 33
A BKV nem foglalkozott úgy a HÉVvel mint kellett volna, a vasút lehet jobban fogja csinálni, a meglévő háttér miatt, nem fog akkora gondot okozni a fenntartás.
Előzmény: BeeZo_4 (24)
cssz74 Creative Commons License 2009.01.06 0 1 32
Én személy szerint jó 5letnek tartom, ha jól állnak neki. A hév üzem sokkal inkább vasút üzem, mint villamos. Hosszú távon 25KV-os rendszerben, Talent/Flirt jelleggel tudnám elképzelni. Mindenesetre növelni kéne a kompatibilitást a vonalak közt, bizber, tápfesz tekintetében, összeillesztett menetrenddel. Későbbiekben a 80-asból megpróbálnám 17. ker. kötöttpályás közlekedését kiépíteni...
Előzmény: semmeringbahn1 (15)
V46 021 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 31
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 30

MOTIVÁCIÓ????!!!???

 

Hol élsz, aranybogárvirágszálam? :-D

Előzmény: suexID (28)
suexID Creative Commons License 2008.12.03 0 0 28
Ebben is igazad van. De talán itt lesz motiváció, hogy normálisan üzemeltessék. Hosszú évek, évtizedek után ismét lesz HÉV a kezük alatt, lehet majd bizonyítani.
Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 27
Én azt mondom hogy, ez az egész egy halott ügy! A Startnak (MÁV-nak) a saját portáján kéne elsőnek rendet tenni, nem pedig vásárolgatni meg csatolgatni más kötöttpályás cuccokat magához.
Előzmény: suexID (23)
BeeZo_4 Creative Commons License 2008.12.03 0 0 24
Mekkora f**ság ez az egész, te jó ég.

Óriási veszteségek ide-oda tologatása!!
Ennyi hülye lenne ebben az országban, mostmár kétségbeesetten kérdezem...???
suexID Creative Commons License 2008.12.03 0 0 23
Na végre valami lépés a herdálás megállításáért. A MÁV-nak meg sok sikert az üzemeltetéshez, majd meglátjuk mit hoznak ki a helyzetből. :)
Előzmény: Törölt nick (22)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!