Keresés

Részletes keresés

invidus Creative Commons License 2012.06.13 0 0 436

hát, nem tudom, lehet vágyteljesítő gondolkodás, de én azt látom, hogy néhány csalódás után a gyerekek tökéletesen helyén tudják kezelni a reklámot.

nálunk a póni volt a mindennekanetovábbja pár éve, persze nem kapott. majd valami babazsúron a karmai közé került egy és a bálvány leomlott. ja, ez a csodálatos, természetfölötti boldogságot ígérő tündérkirálynőpóni is csak egy műanyag izé?... próbált vele lelkesen játszani kb 5 percig, de csak műanyag kis *** maradt.

még volt 1-2 dolog, ami megragadta a fantáziáját, de nem tudott már lelkesedni érte annyira. utóbbi időben meg azt veszem észre, hogy hozzám hasonlóan már neki is van egyfajta reklámvaksága.

pririmami Creative Commons License 2012.05.28 0 0 434

Én a providentetn meg a cofodisen halok be. Ha csak egy kicsi hiányzik...mi itthon mindig befejezzük a mondatot, hogy akkor vegyél igénybe, és a házat is elvesszük a fejed fölül!

Azért sajnos látom, mert egy hatalmas iskola van mellettünk, hogy hata reklám. Minden gyereknél elsőrangu mobil, nem kínai a sport cipő. Nagyon nehéz lehet ma szülőnek lenni. Én már túl vagyok rajta, akkoriban kevesebb volt. Cipőt a cipőboltbol. pl.

Én csak akkor dühöngök, mikor a filmet 5 részre osztva tele nyomják reklámmal.

Előzmény: Babco (426)
Lions Suli Creative Commons License 2012.05.11 0 0 433

Kincskeresés a városban!

Pécsett a megújult városismereti nyári táborunk idén is várja a kalandorokat!

Érdeklődni és jelentkezni a lionssuli@gmail.com címen, illetve Galambos Attila táborvezetőnél lehet a 30/334-23-02-es telefonszámon.

További információ:

attilabacsi Creative Commons License 2011.11.04 0 0 431

Marketing oktatást az óvodákba !


Védőoltás marketing ellen


Amai gazdaság alapja a fogyasztás.... ezért is vagyunk fogyasztói társadalom.
Ennek legmarkánsabb meghatározó tényezője a marketing - kifinomulttechnikák gyűjtőfogalma amelyek magukba foglalják piackutatáson kívül a pszichológiátólkezdve a szociológián keresztül az antropológiáig a legtöbb tudományágat és areklámot is.

Mivel ezek a technikák szinte kikerülhetetlenül beleépülnek mindennapjainkba,kultúránkba, szokásainkba, fontos lehet hogy ismerjük működésüket és hatásaikat.Ehhez képest igazán nem sokat tudunk róluk. csupán egy szűk szakértő csoporttevékenységének eredményei között lavírozunk.

A felnőttek többsége tudatában van annak, hogy a reklámok befolyásolják, sőt"felülírják" ítélőképességét, de alapvető ismeretek hiányában ennélnem is jut tovább.
A gyermekek esete komolyabb. Sokáig szinte mindent igaznak fogadnak el, és areklámok hatása rájuk sokkal erőteljesebb. Ezért ők az egyik fő célközönsége areklámoknak. Mivel a szülők nem képesek felvenni a versenyt a sokszor érzelmialapon ható színekkel, formákkal és szövegekkel operáló reklámokkal szemben,legtöbbször beadják a derekukat, és saját véleményük ellenére megveszik anyafogó gyereknek a reklámozott dolgot. Nem csoda, hiszen egy átlagos gyermek,"szabad" idejében őrületes mennyiségű reklámnak van kitéve az utcán,a TV-ben, újságokban és az interneten minden szűrés és védelem nélkül.

A gyermekek óvodás korban a legfogékonyabbak. Hatalmas intellektuális pazarlás,hogy ebben a periódusban minden korlátozás nélkül éri őket rengeteg olyanbehatás, ami értékítéletüket végzetesen befolyásolja. Ez folyamatos családikonfliktusok forrása lehet és igen negatívan hat a családi költségvetésre is.Ez azt jelenti, hogy a családi együttlétek komoly része nyafogással, követelődzésekkelés veszekedésekkel telik el, sokszor a szülő veszít, és kifizeti a drága pénzta "béke" megvásárlásáért.

És itt még nincs vége a szűretlen reklámokon felnövő gyermekek problémáinak. Aszülők teljesen idegenek abban a világban amit a gyermekeknek szánt reklámokteremtenek, így a legnagyobb jóindulat és erőfeszítés ellenére sem sikerülvisszaszerezni a gyermek ízlése, vágyai és viselkedési normái felettibefolyást. Ezért a szülő és a gyermek folyamatosan távolodnak egymástól éskialakul egy szakadék, amelyik először csak kulturális, majd érzelmi szinten ismegnyilvánul. Ez pedig az utolsó szög a hagyományos családmodell koporsójában.

Tehát a szülők minden segítség nélkül, egyedül nem sokat tehetnek.
El kell érni, hogy az oktatási rendszer vagy az azon kívüli szerveződésekfelvegyék a környezettudatos életmód és az egészséges táplálkozás mellé areklámok "értelmezését" is. Továbbá ki kell dolgozni és terjeszteniolyan egyszerű módszereket, amelyeket az elfoglaltabb szülők is könnyenalkalmazni tudnak, hogy újra ők lehessenek gyermekeik szellemi és érzelmi fejlődésénekmeghatározói, és ne távoli vállalatok gazdasági megfontolásai.

El kell végre dönteni, hogy csupán az új nyálcsorgó konzumidióta nemzedékideiglenes gondozói akarunk-e lenni, vagy a gyermekeink egészséges fejlődéséértfelelős, őket szeretetben nevelő szülők !
Haa döntés megszületik akkor a tetteké a terep.
Acél a kisgyermekben (ideális esetekben a kamaszokban, sőt a felnőttekben is)egyfajta immunitás kialakítása a reklámok negatív hatásai ellen.
Tulajdonképpen"csak" a marketing módszerek "visszafelé való alkalmazásáról, a"tudatalatti" folyamatok tudatosításáról van szó. A dolog valamivelkönnyebb mint a tudatalatti manipulálása, mert az első lépésben csak egy reflexalakul ki, mint például az úttesten való átkelésnél: megállunk és körülnézünk.Ez nyilván életmentő reflex a forgalom többi résztvevőinek mélyebb analizálásanélkül.
Amódszer egy egyszerű gyakorlat, amely segít felfedezni a reklámot akörnyezetben ( a túlzó színek, oda nem illő érzelmi hatások, stb. alkalmazása), és elindítani a reflexet, hogy ez "nem valóság". Nagyon hasonlóa  betegségek elleni védőoltásokműködéséhez : A legyengített vírus kialakítja a szervezet ellenálló képességét,erősíti az immunrendszerét. Saját gyerekeimmel végzett kísérletek alapjánmondom, hogy 3 éves kortól felismerheti a gyerek a marketing hatásokat és képesellenállni, ráadásul büszke is rá !. Jelenleg egy óvodábanfolynak további kísérletek a módszer finomítására.
Areklámok és a marketing módszerek tömeges tudatosításának több pozitív hatásalehet: csökkenti a családi életet konfliktushelyzeteit, csökkenti az általánosstressz helyzeteket, és lehetővé teszi a pénz "valós" döntésekalapján való elköltését, az "impulzus" vásárlás helyett, amit alegtöbb esetben megbán a vásárló.
A"szakma" nyilván megpróbál még körmönfontabb módszereket alkalmazni,de ezek kifejlesztése sok időt vesz igénybe, és ha már kialakult a tömegekbenaz alap gyanakvás, akkor akár teljesen hatástalan lehet.
Amódszernek van egy pozitív "mellékterméke" is: A kereskedelem melletta politika is alkalmazza a marketing módszereit, és a tömegekben kialakultimmunitás a politikai manipulációt is megnehezíti.  
Akitérdekelnek a marketing módszerek, ajánlom :
Pratkanis és Aronson:
­A RÁBESZÉLŐGÉP  - Élni és visszaélni a meggyőzés mindennaposmesterségével

Továbbá a BBC dokumentumfilmjét:
The Century of theSelf 






Tovább »

forrás: Blogspot.com

Hell Goo Creative Commons License 2010.04.01 0 0 430
"ne is próbáld nevelni a gyerekedet, felesleges eröfeszítés, mert úgyis csak azt fogja csinálni, amit Töled lát":

Nagy igazság. A legjobb, amit a gyerek láthat, hogy a postaládát eleve nem engedjük teledobálni baromságokkal, amit meg mégis beledobott valami szemetelő kis gyökér, azt ahogy ürítjük a ládát, már dobjuk is ki, mert nem névre és címre szól, márpedig egy 7 éves is tudja, hogy a postaláda azért van. Azt is láthatja, hogy nem töltünk egyetlen percet se tévénézéssel meg hasznos műsorok keresésével, utcán meg plakátok nézegetésével. Szupermarketben meg lehet mindent nézni, de oda a kajáért megyünk, megvesszük és húzunk. Röviden ennyi :)
Előzmény: nosztalgika02 (427)
nosztalgika02 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 429
Ez jó trükk, be fogom vetni :))))))
Előzmény: Gabiiiiii (428)
Gabiiiiii Creative Commons License 2010.02.11 0 0 428
nekem eleg idonkent annyit mondani a 7 evesnek,mikor egy mososzerreklamban azt latjuk,hogy vadi uj,vasalt fehet zoknit szednek ki a mosogepbol,hogy szerinted a batyad zoknijaval is meg tudnak ezt csinalni?? Ez meg neki is tulzas:)
Előzmény: nosztalgika02 (427)
nosztalgika02 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 427
Hermetikusan elzárni nem is lehet. Utcai plakátok özöne, kütyük a szupermarketben, kéretlenül postaládába dobott katalógusok - tévé nélkül is el van árasztva a kölök. Nevelése folyik :)

(Van egy jó duma, miszerint ne is próbáld nevelni a gyerekedet, felesleges eröfeszítés, mert úgyis csak azt fogja csinálni, amit Töled lát. Ha ez igaz, akkor nincs is bibi, minimális mértékben se vagyunk reklámfüggök.)
Előzmény: Babco (426)
Babco Creative Commons License 2010.02.11 0 0 426

Viszont az is az érzésem, hogy a mai modern reklám-szerkezet olyan mértékben raffináltan manipulatív és mindenütt jelen lévö, hogy egyre problémásabb lesz...

 

Épp ezért kell felkészíteni a gyerekeket. Az én gyerekeim tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy a reklám abból a célból készült hogy megvegyék a terméket, ennek érdekében hazudnak is. A férjem meg képes felkiáltani, hogy hűűű vegyük meg azt a folttisztítót mi is, de jól kiszedte az olajfoltot a ruhából.

Én már a Provident reklám lényegét is elmagyaráztam a 7 évesnek.

 

A manipulatív reklámokra is fel kell hívni a figyelmet, de ez csak úgy lehet, ha nem zárjuk el tőle hermetikusan a gyereket.

Előzmény: nosztalgika02 (424)
Babco Creative Commons License 2010.02.11 0 0 425
Épp ezért kell a kontroll. Nálunk a Jetix a tiltólistán van, a cartoon network dettó, azon kivétel a Tom és Jerry, a lányaim a spektrumot, nat geo-t, Animal planetet és a Discoveryt nézik. Azon a "Hogyan készült" egy szuper műsor és nem hiszem hogy ezért lesz bármelyikük is drogos örömlány, mert 7 évesen megnézték hogy hogyan gyártják a színes ceruzát vagy a hegedűt.
Előzmény: Hell Goo (417)
nosztalgika02 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 424
Alapjában én is azt hiszem, hogy a gyerek értelmes, és meg lehet beszélni vele sok mindent.
Viszont az is az érzésem, hogy a mai modern reklám-szerkezet olyan mértékben raffináltan manipulatív és mindenütt jelen lévö, hogy egyre problémásabb lesz... Nem tudom, én hogyan fogom ezt majd a jövöben kezelni, az enyéim még kicsik.

Összehasonlításul: az én gyerekkoromban - 70-es, 80-as évek) a reklám jelen volt, de elkülönítve. A tévében pontosan lehetett tudni, hogy melyik a reklám és melyik a müsor, és még semmi vagy kevés közük volt egymáshoz. Az újságban dettó, votak a cikkek és voltak a raklámok, külön-külön. Manapsaág rengeteg reklám "öltözik" objektív cikknek, és még a felnöttnek se mindig könnyü elkülöníteni öket - különösen spécik ebben a gyógyszergyárak, mikor "cikket" írnak valami betegségröl, hogy a végén már javasolják is saját termékeiket megoldásként. Szóval nem könnyü ez.
Előzmény: Gabiiiiii (423)
Gabiiiiii Creative Commons License 2010.02.09 0 0 423
egy nyavalyat..Csak nem hiszek a tiltasban,sokkal inkabb abban,hogy egy gyerek ertelmes leny es rengeteg dolgot meg lehet vele beszelni. Nem mondom,hogy soha nem kell szigor,mert hazudnek,de a TV nem az,ami ordogtol valo,csak tudni kell hasznalni..
Előzmény: Hell Goo (422)
Hell Goo Creative Commons License 2010.02.09 0 0 422
Sok hozzászólásodat olvastam el, azok alapján egészen tökéletes anyuka vagy, 100%ban tökéletes, ezt kell, hogy mondjam.
Előzmény: Gabiiiiii (421)
Gabiiiiii Creative Commons License 2010.02.09 0 0 421

egy fraszt..csak megtanitottam a gyereknek,hogy jozan esszel gondolkozzon es nem kell mindent elhinni,amit a TV-ben lat.Es ez nem csak a reklamokra vonatkozik

Előzmény: Hell Goo (420)
Hell Goo Creative Commons License 2010.02.09 0 0 420
Hát ezekszerint te egy tökéletes anyuka vagy :)
Előzmény: Gabiiiiii (418)
Gabiiiiii Creative Commons License 2010.02.09 0 0 419
nekem mar felott egy gyerekem,aki igencsak engem igazol es remekul a helyen kezel mindent,.amit a TV-ben lat.A reklamokat is.
Előzmény: medroller (415)
Gabiiiiii Creative Commons License 2010.02.09 0 0 418
nekem meg a kamaszom egymas utan hozza az otosoket,mert olyan informaciokat kap,amiket hasznositani tud. Lehet,hogy a tobbiek zenecsatornakat vagy nem tudom,miket neznek,de az enyem Spektrumot,Discovery-t es National Geografic-ot.
Előzmény: Hell Goo (413)
Hell Goo Creative Commons License 2010.02.08 0 0 417
Akik a hétfői adásszünet idején butultak a TV előtt, azok ezredennyi rosszat nem kaptak ott egy hét alatt szerintem (reklámok negyedóránként, pukimonok, stb stb stb), mint manapság 1 nap alatt :(
Babco Creative Commons License 2010.02.07 0 0 416
Már felnőtt egy korosztály, akik annó nézték a gyerekműsorokat. Igaz, fekete-fehérben, és hétfői adásszünettel.
Ezek ma már dolgozó, adófizető állampolgárok.
Előzmény: medroller (415)
medroller Creative Commons License 2010.02.07 0 0 415
Felnottkorban majd kiderul, jelentem...
Előzmény: Babco (414)
Babco Creative Commons License 2010.02.06 0 0 414
Mi meg a mértékletes tévézés és megfelelő műsorok kiválasztása pártján állunk és jelentjük, remekül beválik. :)
Előzmény: Hell Goo (413)
Hell Goo Creative Commons License 2010.02.05 0 0 413
Mi a TV-mentes háztartás pártján vagyunk és jelentjük, remekül beválik :)
Gézoo Creative Commons License 2009.11.23 0 0 412
:) Gondoltam :)
Előzmény: Gabiiiiii (411)
Gabiiiiii Creative Commons License 2009.11.23 0 0 411
azert nalam van egy hatar,amit nem engedek nezni a gyereknek ugyanilyen okokbol:)
Előzmény: Gézoo (410)
Gézoo Creative Commons License 2009.11.23 0 0 410
Sziasztok!

Hát csajok! A múlt héten olvasgattam "Az alkony" hozzászólásaitokat, megnéztem az előzeteseit. Húúú..
Lehet, hogy a Hannah Montana vagy a H2O nyálas, de nekem inkább ezerszer ilyen téma, mint a farkasember meztelen felsőtestű srácok világa.

A fiam így is frászban él a lükött rémrajzfilmek és rém mesék hatására. Az ugató kutyáktól retteg, pedig neki is "van" kutyája.
De az ilyen alakváltós rémrajzfilmek hatására már az itthoni kutyustól is fél. Szegény kutyus meg majd mancsát töri igyekezetében, hogy újra szeretgesse a kisfiam, úgy mint régebben.

Nem lehet, hogy a félmeztelen kreol srácok látványa+szerelmi történet felülírja a normál elme ítéletét a bakfis gondolkodásúakban?
Gabiiiiii Creative Commons License 2009.11.21 0 0 409
egy akarmilyen kicsi ertelmes gyerekkel siman meg lehet ertetni,hogy ez egy marhasag:)
Előzmény: trigi0722 (408)
trigi0722 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 408
Jót nevettem, de ha arra gondolok, hogy egy nyitott gyerek mit gondol a végignézése után, elszomorít.
Előzmény: Kellei Márti (407)
Kellei Márti Creative Commons License 2009.11.21 0 0 407
Bocsi rosszul szúrtam be...
Szőkeszőkeszőke :))))
video
Kellei Márti Creative Commons License 2009.11.21 0 0 406
Én ennek lennék kiváncsi a reklámértékére:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Gaw-IQFTyB g" target="_blank">Utub-on</a>
Akik ezek:
ezek

A véleményekre kiváncsian várok
Márti
medroller Creative Commons License 2009.11.18 0 0 405
Ugyan már, remekül elbeszélgetsz te magaddal :)
Előzmény: Aminah (393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!