Üdv mindenkinek, egy komplexebb problémával fordulok hozzátok. Szeretnék egy régi ruszki versenybringából egy városi fixit építeni, de azon kívűl, hogy tudom, hogy hogy szeretném, hogy kinézzen, gőzöm sincs, hogy hogyan kezdjek hozzá. Teljes átalakítást, újrafestést, stb. szeretnék a régin eszközölni, de mielőtt még valamit katasztrófálisan elbaltáznék, gondoltam megkérdezem, mik lehetnek a buktatók, mire figyeljek, stb.
Előre is köszi, ha hülyeségeket kérdezek, nyugodtan szóljatok.
Szingli alkalmatlan gyerekszállításra. A lányod utalni fogja ahogy jobbra balra rángatod a kormányt, kiállsz mikor kemény az áttétel. Oda váltó kell, végig ülve maradni, semmi hirtelen mozdulat.
Én meg el fogok tűnni egy időre, mert csak egy bringámra tudok (akarok) gyerekülést tenni és az pont a szingli/fixi. Gyerekkel viszont nem merek/akarok fixizni, úgyhogy sajnálattal, de megfordítottam a kereket, feltettem az egyenes kormányt és szolid szingli városi géppé alakult vissza a "sport maier":( Nektek jó fixizést! Ha a gyerek elég nagy lesz, kap egy fixit:)
Jól eltüntem innen, de a fixiről szerencsére nem:) Tegnap tekertünk egyet barátommal előbb a Margitszigeten.... aztán a lendületet kihasználva neki a HHH-nak... ... azt hittem a Budakeszi útnál nem lehet rosszabb.... hát de:D Naggggggyyon nehezen de sikerült lábletétel nélkül feljutni... blehhh.... Többet ilyet nem...
Mostantól Győrben lakom, és valaogy nem tudom kiverni a fejemből, hogy kb. 3 ezer ft-os ráfordítással ne csináljak egy elsőfékes fixit, egy BCAmerica vázból. Igazából csak a városban járni - kelni, bevásárolni, meg ilyenek.
Ahogy visszaolvastam a topicot nagyon nem tudtam eldönteni, hogy mi legyen.
Van olyan ismerősöm, aki szerint a legolcsóbban úgy járnék, ha a jelenlegi cygnussal (vannak itt, akik ismerik a gépet, koskormány, canti és miniV fékek, contakt gumik, cs.-tartó, szóval egy igazi OFFtopic túragép ..) szaladgálnék odabent, de valahogy nagyon kipróbálnám a fixit (lehet hogy túl sokat néztem meg a "macaframa" felíratú kisfilmet ;-).
Lehet hogy félig OFF, de praktikusságot és bringás - érzést egybevetve melyikkel járok jobban egy viszonylag lapos városban?
Hogy vígasztaljak egy kicsit a feleségem kitalálta, hogy f6-ra otthon akarok lenni vigyázni a gyerkőcre. Így a mai bicajomon van 17 tök felesleges fokozat. De majd lemegyek a fiammal biciklizni, nézem hogy fixizik, neki még olyan hardcore változat van ahol az első keréken van két pedál.
A legjobb választás Bián keresztül a tó mellett. Az a kedvenc részem. Mi azért mentünk az 1-en, mert úgy jóval gyorsabb. Széles az út, rendesen elfértek mellettünk, semmi probléma nem volt. Ami zavart az a recés aszfalt, de hát ez van.
5 körül indulok, ha sikerül odaérned akkor küldj egy sms-t, a grupetto.hu-n rajta van a telefonszámom a tagoknál. De mehetünk csütörtökön is :) Csak otthon elengedjenek akkor is :O)
Akkor szerinted az 1-es jobb választás Zsámbékra? Pont azért kerültem el, mert azt gondoltam ott nagyobb a forgalom... Valószínű legközelebb 10-es út lesz a megoldás:) Végülis nem hiszem, hogy nagyob a forgalom ott mint a Bkeszi-Bp útvonalon. A szerdáról megint lemaradok... aznap jövünk haza Lengyelországból, nem tudom mikorra érünk haza... Talán egy halvány esélyem van. Majd dobj be légyszíves egy időpontot azt meglátjuk.... már nagyon szívesen tekernék fix társaságban:)
Kollégámmal mi majdnem ugyanezt az útvonalat nyomtuk múlt kedden, roadie-val: Börs - 1-esen Zsámbék- Perbál - Telki - Bkeszi - János-hegy - haza. Budakesziig szerintem teljesen rendben volt de a Zoncolánra én sem szívesen fordulnék rá 44x15-el. A 10-esen a nyolcvanas években bicajoztam utoljára, akkor viszont rendszeresen. Jó kis szakasz Vörösvártól visszafele, szerintem délután szembe van csak forgalom. Ami persze lehet, hogy rosszabb a sok szembeeőző nagytudású miatt. Mindenesetre én arra mentem volna fixivel. A Börs - Bkeszi halálszakasz, nem érdemes rámenni semmilyen bicajjal.
Szerdán tervezek egy fixizést Budaörsről muka után. Jön valaki?
Back on track! Azaz újra fixen gördülök! Tegnap egész napos monitorbámulós, munkahelyi punnyadás után délután 3/4 5kor fél perc alatt határoztam el magam, hogy most gép kikapcs és mivel 7kor találkozóm volt az Árpád hídnál, az addig fenmaradó 2 órát pörgetéssel töltöm. A böfében vettem 2 cerbonát, aztán kulacstöltés és 5kor hajrá. Jó volt a terv, csak rossz felé indultam el:) Gyors autóstérkép böngészés után Budaörs - Bkeszi - Zsámbék - Perbál - Telki - Bkeszi - Árpádhíd kb 60as távot néztem ki. Nem baj ha egy kicsit kések - gondoltam... Nem először jártam erre, de akkoriban váltós outival nyomtuk ezt a kört... Bleeeehhhh... már Börs és Bkeszi közt leizzadtam, aztán lefagytam a frankó hidegfront szelétől (hidegfront - térdemelegítő, ezt még sokszor elmormoltam magamban az úton, hogy tuti megjegyezzem legközelebbre). Pátyig annyira nem is volt rossz, szépen lépcsősen emelkedett Keszi után aztán lejtő Pátyig, kibírható. Zsámbékig a szembeszéllel küszködtem, meg a hideggel. Aztán nagyon genyó módon hullámzott a terep Telkiig, a sok ritmuváltás teljesen kikészített. Aztán a Telkin kezdődő emelkedőn felrémlett előttem a Korányiig vezető fal.... a 'Zoncolan' :). A vádlim görcsölgetni kezdett, de nem állt be teljesen, nagyon éreztem hogy keskeny a nyereg, meg minden bajom volt... Amennyire lehetett lazán pörgettem Bkesziig, megúsztam a teljes begörcsölést, de a lábam-térdem rendesen kihűlt a lejtőn. Aztán eljött a végítélet.... Már előre lezongoráztam magamban, hogy nem gáz ha leszállok és feltolom.... Kínok kínja volt, nagyon gyötrődtem, kb 20-30as lábfordulattal, eldőlés határon tapostam felfelé... már csillagokat láttam, de sikerült... A Szilágyiig a lejtőn már gátlás nélkük használtam a féket, nagyon fáradt voltam... Végül fél8 ra értem az Árpádhídhoz... Magamhoz mérve nem is olyan rossz...
Mindenesetre ez az útvonal nem valami fixibarát, állandóan hullámzik, hol billegsz hol pörgetsz... egyhamar biztos nem megyek újra neki:) Talán jobb lett volna elmenni a 10-es útig de az annyira zsúfolt... Sajnos nincs más út vissza a városba a Zsámbéki medencéből. További tanulság: hidegfront-térdvédő... az nagyon szar ha kihűlt térdekkel kell feszülni az emelkedőn. Ma reggel már volt rajtam és nagyon jó volt.