Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy szoktatok-e esetleg háttértartó állványt barkácsolni.
Nézegettem ezeket a vinyl háttereket és megtetszettek, kipróbálnám magam otthon, tanulgatnék egy kicsit és nem tudom mitévő legyek. Feleslegesnek tartom az 50ezres állványokat mert nem ebből élek, viszont ezeket a nyomtatott vinyleket nem tudom megtartják e a 20ezres állványok.
Van valakinek ilyen téren tapasztalata, hogy mit érdemes és mennyiből?
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget, és az együttérzést. Sikerült pótolni a csatot, a NIKA-nál minden további nélkül volt másik, ugyan a számlám nem volt meg, de egy ezresért sikerült az akció. Mindenkinek ajánlom a boltot, eddigi tapasztalat, minden alkalommal udvariasan precízen a vevő kiszolgálása a céljuk.
Igen, hidegben próbáltam becsukni, akkor tört el (bár ettől sokkal hidegebb körülmények között is jól szuperált eddig). Ja és bocs az OFF-ért.
Sok jóval nem tudlak bíztatni, két hete folyamatosan keresgélek mindenféle rövidáru boltokban, de pont ez a méret sehol sincs. Alighanem hevederestől le kell cserélnem, nekem mindkét csatom eltörött.
Esetleg a ragasztás helyett javasolnék egy oldalról fúrt menetbe egy picike hernyócsavart, akkor bontható marad. Amúgy meg minek ez az izé a pentaxra? ;-))
adott egy - ojjektívnek csak igen-igen nagy jóindulattal nevezhető - optikai izé, amit szeretnék föltenni k-bajonettes fotóapparátra. nem titkolom, képkészítési célzattal. annyit tudok róla, hogy a hátsó átmérője 43mm és nincs rajta semmiféle átalakítható bajonett vagy csavarmenet.
van-e valakinek bármilyen ötlete? szeretném lehetőleg a cucc tönkretétele nélkül megoldani a projektet, tehát a "vágjunk rá menetet" és hasonló dolgokat kihagynám :)
irtam vala hogy van ahol van haszna (magas hegyek, vizpart) de ez nalunk eleg ritka. de ha utazol erre-arra lehet hogy jo lehet. nekem is van uv szurom, de szinte sosem hasznalom. aztan hogy minek mennyi az ara? hat ugye eloszor is kereslet-kinalat ha talalnak vevot akkor annyi, ha nem hat nyakukon marad. masod sorban azert egy jo minosegu szurot gyartani nem egyszeru, a jobbakon igen sok retegezes van. meg minel nagyobb atmero annal dragabb. altalaban a szuroment sokkal nagyobb atmeros mint az objektivben levo frontlencse atmeroje, igya gyartasa is hatvanyozottan dragabb. aztan hogy uv vagy valami mas (szinszuro, nd,stb) az mindegy a gyartas szempontjabol, azt ugyanugy polirozni kell, es retegekkel ellattni. mas kerdes hogy a hasznossaga (v haszontalansaga) miatt mi ugy gondolnank hogy nem indokolja az arat.
Azt hiszem erről az UV szűrő témáról megoszlanak a vélemények, még a profik között is. A mellékelt leírásokban meg szokták említeni a nem kívánt sugárzás kiszűrését is, persze lehet, hogy ez csak reklám és kamu, mert így még többet tudnak kérni érte. Azért az elég vicces, hogy egyes UV szűrők közel 20 000Ft körül vannak...
uv szurot csak a frontlencse vedelmenek erdekeben szokas hasznalni. a kepet alapvetoen nem befolyasolja (magas hegyi korulemenyek es tengerpart eseten igen, de az ugye nalunk eleg ritka). en nem tudom mi az a "minosegi kep" amiket lattal, de a jo kep keszitesenek nem feltetele az uv szuro. sot minden olyan targy amin a feny atmegy mielott az obihoz erne, csak ront a minosegen. kerdes mennyit. igaz ez a hitvany uv szurokre de a markasakra is, sot az obin levo szmotyire, karcokra, porszemekre. mas kerdes hogy ez lathato e az elkeszult kepen. legtobb esetben nem, vagy csak szorozessel. de lehet hogy ez a minosegromlas meger annyit a fotosnak hogy a meregdraga obijat biztonsagban tudja. sztem ha obi vedelem celjabol tennel ra uv szuot akkor azt nem erdemes. inkabb egy ures szurogyurut. ez megvedi az obit es a leginkabb serulo szuromenetet a nelkul hogy a kepet befolyasolna.
mi ez a zoldseg? tobb szuroadapter okoz eszrevehot hibat? milyet? 2 luk egymason olyan mintha csak 1 lenne vagy egy sem. talan 2 egymason levo szuro az igen de nem ez volt az eredeti kerdes. hanem hogy egy 62mm-es szurot akar feltenni egy 49mm-es obira de ehhez nem kap egy lepcsos adatert. ezert 2-t kell egymasra csavarnia. nincs ezzel semmi gond. en is hasznalok igy szuroket leven 46mm-rol sincs kozvetlen adapter 58 es 62mm-re. egy dologra azert figyelni kell. ha nagyon nagy latoszogu az obi akkor elofordulhat hogy az igy viszonylag tavolra kerulo szuro szele betakarhat a kepbe es fekete sotetedest okozhat a sarkokban. ezt lehet szamolgatni de biztosra menni csak egy probaval lehet.
Köszönöm a hozzászólásokat! Tulajdonképpen ilyesmitől féltem, miszerint lehet használni, csak nem javasolt:( Nem vagyok profi, inkább igényes amatőr szeretnék lenni ezért fontos, hogy törekedjen az ember a lehető legjobb megoldásra.
Én is olvastam már olyat, hogy az UV szűrő sem egyértelmű, ugyanakkor szinte minden minőségi kép mellett amit eddig láttam ott áll a megjegyzésben, hogy a fotós használta...
Lehetséges és megengedett volt, és ma is az, csak egyáltalán nem ajánlott. A lényeg az, ha valaki csúcstechnikát alkalmaz, akkor minden számít, van aki még egy szűrő alkalmazását is megfontolja. Én még az UV szűrő állandó használatát sem javaslom. Ha viszont valaki gyengébb optikákat használ, valóban nem fogja észrevenni még három szűrő minőségrontó hatását sem. A minőségromlás a látószögtől is függ, minél nagyobb a látószög, az üvegszűrő annál nagyobb képhibát okoz. Visszatérve az eredeti kérdésre, a több szűrőadapter együttes használata, ha nem is előnyös de okoz észrevehető hibát.
Az ánti (filmes) világban például a színhőmérséklet korrekciós szűrőkből akár hármat is egymásra kellett csavarni extrém szélsőséges esetekben, és az is megengedett volt.
Az első átalakítóban nincs üveg, az eredmény csak annyiban lesz más, hogy kicsit távolabb lesz a szűrő a frontlencsétől, mintha eggyel sikerülne megoldani
Meg tudnátok mondani, hogy két szűrőmenet átalakítót lehet-e egymásra csavarni? 49mm-es objektívre kéne egy 62-es szűrőt feltennem. Úgy látom csak kettőből tudnám megoldani, de vajon a képminőséget ez nem befolyásolná negatívan?
nagy kinlodas, a filmtavolsag miatt csak ugy tudod megoldani ha lekapod az obi hatuljat hogy a keletkezo resbe be tudj epiteni egy shift mechanizmust (persze csak ha a vegtelent meg akarod tartani). de ennel is nagyobb gond hogy nem lesz eleg az obi kepkore. igy ha eltolod maris sotetedni fog a kep sarka vagy tok fekete lesz... vegyel inkabb egy shift obit ;)
A múlt héten vittek el egy T/S adaptert ehhez a géphez ha jól emlékszem ezer valamennyi dollárért.
Megakadt a szemem rajta, mert abszolút kuriózum. Még soha nem találkoztam ilyennel. Gyári példány volt, nem barkács. De nem hiszem, hogy akinek van, szórja majd kifelé. :))
Az az alapvető probléma, hogy az ilyen barkácsolásra nincs hely. Amikor valamit a gép és az objektív közé teszel, az közgyűrűként viselkedik, és attól kezdve csak közelre fotózhatsz. Nagylátószögű objektív esetén ráadásul csak nagyon közelre. Csak azt lehet tenni, hogy egy nagyobb formátumú pl. Pentax 67 -es optikát kisfilmes, vagy esetleg 645-ös méretre adaptálni. Az ilyen gondolatokhoz ismerni kell a gépvázak szélességét, rutinosan kell számolni a lencsetörvénnyel. A síkfilmes (Schneider, Rodenstock) objektíveket lehet ráépíteni a nem tükörreflexes gépek kazettájára, pl. Mamiya 6x9. Láttam már 35 mm-es Rodenstock objektívet 6x9-es kazettára építve, úgy hogy még shiftelni is lehetett. Ez a 15mm -s kisfilmes (11mm APS) látószögnek felel meg. Ilyen hatást gyárilag csak a kardános, vagy talán valamelyik Alpha géppel érhető el. Vagy a Phase One - Zeiss páros kínál 645 ös digitális gépet akár 28mm-es shift objektívekkel (néhány forintért csak nekünk!).
Mamiya RB-t szeretném megbarkácsoltni, hogy tilt/shift vagy legalább shift legyen. Valami közdarabot kellene legyártani, amit pl. a 65-ös obival lehetne használni. Próbát már ilyet valaki? A neten nem nagyon találtam. A 75ös shift obit szerintem drága és nem elég nagylátó.
Többféle régi filmes kamerához lehet komplett tömítőkészletet venni. Úgy tudom, a Pentaxokhoz van. Csak már rég jártam arrafelé, de hátha más ismeri a linket a külföldi céghez.