Keresés

Részletes keresés

CargoofSingularCrew Creative Commons License 2012.08.29 0 0 66

Jó kis C64 témájú blog:

 

http://tehernaplo.blog.hu

Előzmény: Celtix (65)
Celtix Creative Commons License 2010.10.08 0 0 65
Tudom, negyeves commentre valaszolok, de csak most talaltam meg es hatha masnak is jol jon.
Szoval, TSI-fele Scanner diskmagok:
ftp://ftp.scene.org/pub/mags/scanner.hu/
Előzmény: Calvano (47)
kicsifox Creative Commons License 2008.05.02 0 0 64
Szia Gope!

Bocs ha hülyeséget kérdezek, de úgy látom te vágod ezt a részt
Az lenne a kérdésem, hogy meg lehet e csinálni azt, ha irok 1 progit ,beleültetem egy EPROM-ba és beteszem a c64-be, akkor az fog e működni nem pedig a BASC 2.0?

Pl. ültetek DOS a helyére

Bocs ha hülyét kérdeztem de nagyon érdekelne minden ezzel kapcsolatos,de még csak most ismerkedem vele



Köszi előre is :Róka
Előzmény: Gope (10)
ecce homo Creative Commons License 2008.03.24 0 0 63
Kedves Kata!


Azt ajánlom, hogy látogass el a Speccyalista Baráti Kör honlapjára, ahol biztosan tudnak Neked segíteni!

Előzmény: Hegyi Kata (61)
sidespin Creative Commons License 2008.03.17 0 0 62

Amennyiben tudatos, hogy az eredeti régi gépen akartok játszani, akkor sajna nem tudok segíteni.

Viszont ha a PC-n is jó, akkor töltsetek le 1 emulátort hozzá programokkal  netről, és akkor így is spectrumozhattok.

Előzmény: Hegyi Kata (61)
Hegyi Kata Creative Commons License 2008.03.17 0 0 61

Sziasztok!

Nekünk is van egy spekrtumunk sajnos rossz, de szeretnénk megjavítatni ha lehetséges, mivel a bátyám gyerekei is szívesen játszanának a régi jó játékokkal. Ebben kérném a segítségeteket. Tudtok Budapesten vagy Érd közelében valakít aki meg tudná javítani? Kérlek írjatok nekem. Köszönöm.

Eunomia Creative Commons License 2007.09.17 0 0 60
Loderunner? Anno Enterprise alatt játszottam vele - imádtam!!!!!! :-)
Előzmény: sidespin (59)
sidespin Creative Commons License 2007.09.11 0 0 59

kár, hogy ez a topic kicsit hibernálódott, mert épp most hasonlítgatom össze az adott játékot spectrum/commodore viszonylatban, hozzá csapva az amstrados, esetleg sam coupe- verzióval.

 

Jellemző különben, hogy mennyire nem csak a külcsiny számít, hogy a 10 éves kisfiam kedvenc játéka a loderunner, ami minden, csak nem csilivili.

Sheme Creative Commons License 2006.06.09 0 0 58
Jó meglátás: az ötletek számítottak, hogy mit is KELL csinálni a játékban és mellette szinte mindegy, milyen volt a grafax. Ott van pl a Bosszú. Gyenge a grafika, de megadta a magyar nyelvű játék lehetőségét, a felfedezés örömét.

Ott van az Impossible Mission: soha nem csináltak olyan megdöbbentően élethű figurát, aki így tud "futni" és szaltózni.

Vagy töltsd be a Last Ninja-t: 1987-es játék, multicolor gfx - 160x200 felbontás - és eszméletlenhiperszupermegagiga zene, ami 90%-ban eladta a játékot.

DOTC: nem ragozom, érti mindenki.

Dizzy sorozat: hiába Spectrum átirat, ez is kellemes játék, aranyos muzsikával.

Tir Na Nog: az általam SOHA végig nem vitt játék, nagyon nehéz, de mégis, remek szórakozást nyújt.

Maniac Mansion, Zak...: forradalmi, a begépelős szöveges játékok fejlődése jól megfigyelhető rajta - később Amigán a Future Wars behozta a lebegőpaneles cselekmény-indítás lehetőségét, nem kellett alul választgatni.

80-as éveknél maradva: Soccer - Andrew Spencer, nam + volt a labda, vagy az EPYX-sorozatok, a Summer/Winter Games...

Nem folytatom, úgyis mindenki tudja, miről van szó. Kicsit sajnálom a mostani tizenéveseket: emulátorban nem olyan nagy élmény játszani ezekkel a játékokkal, nem tudja ott bedugni az Exp. portba a Final 3-at, vagy az AR7-et, nem érzi a gyorstöltők sebességét, nem ül a haverjával a gép előtt és nem játszik a Leaderboard Golf-fal sem.

Magasról teszek az internetre, mert hiába kapcsol össze embereket, akkor is elválaszt, személytelenné teszi a kapcsolatokat. Pont ilyen felesleges a chat: jópofizó/anyázó emberek talán sohasem találkoznak egymással, sőt, a valóságban lehet, hogy Nyúl Bélák, csak a billentyűn kopácsolva erősek, bátrak, közben meg alamuszik, akik senkihez sem mernek szólni egy szót sem.

Hiába van PC-re itt a Quake2, jó tényleg gyakni a többieket néha neten keresztül, de nem olyan, mint az Outrunban egymás ellen versenyezni az osztott képernyőn.

OFF:

Az egyik Q2-es szerverről kibannoltak - tastepleen.net, vagy mi a szerver neve. Mit tegyek, hogy vissza tudjak menni? Már csak azon szórakozom/tam, amikor egy folyosón egymást gyakták, pár handgranyót közéjük dobtam... :-D

ON
Előzmény: Törölt nick (57)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 57

Érdekes,mert ez alapján a Plus4 még mindíg gyalázatosan alulmaradna elméletileg:) Se komoly CPU teljesítmény,sem hardveres spritekezelés..sőt szánalmas hang.

De mégis..valahogy akkor nem igazán ez számított.

Gondoljatok bele,abszolut értékben a legtöbb legendás játékhoz (bármelyik gépről legyen is szó) elenyésző teljesítmény szükséges.Inkább az összetett történet/szép grafika/érdekes stratégia,jó alapötloet ami akkoriban számított,nem véletlenül születtek az egészlemezes gamék,saját IRQs fastloaddal,stb.

Igazából ma elvész a varázs a játékból,amikor "tölt a drive,szól a zene..és mindjárt..igen..mindjárt lesz valami":)

Különben az én véleményem az,a PC töméntelen és túláradó teljesítményét ma már nem igazán "használják ki",már a számok felesleges hajszolása folyik.

Nem olyan értelemben,hogy nincs Xcsillió poligon és hudejajde grafika,hanemhogy egy ilyen játék igazából az élményt és a játék lényegét tekintve már nem igazán lesz "jobb" mint az öreg 3D játékok..a PC világában a "hardver kihasználása" az első már kielégítő 3d játékok körül lezárult(Duke,Doom,stb).

 

Előzmény: BuggyBoy (55)
Sheme Creative Commons License 2006.05.19 0 0 56
Emlékszem, mikor 1989-ben a Mariahilfer str-ról hoztuk a lapos C64-et, meg az Ocean OC floppy-t haza. Nagyon örültem neki, de kicsit csalódtam, mert a német leírás szerint csak POKE-PEEK párossal lehetett hangot/grafikát kicsikarni belőle - azért a Last Ninja muzsikája kárpótolt.

Aztán valahonnan megszereztem a Graphics Basic nevű Basic Extender-t, mellyel már lehetett valamit csinálni a C64-en. Legjobban a sprite-editor tetszett benne, hogy lehetett összesen 32 sprite-ot rajzolni és a Sprite Animation-nal animáltatni őket.

Komolyan, ez egy elég nagy fegyvertény volt a Simon's Basic-kel szemben.

Ja, gyárilag jár a GEOS 1.2 a C64-hez. Sohasem tudtam lemásolni a gyári lemezt a Geos másolójával, pedig valakinek sikerült állítólag. Nagyon szép ikonvezérelt GUI-a volt, de a szűkös memória miatt nem lehetett teljesen kihasználni - memóriabővítőm meg nem volt.

Mondjuk a Gigaload azért segített a programok betöltésében - 9 block-os volt -, aztán jött a Verysofts Boot, am 6 block-os volt, viszont kicsit lassabb a GL-nál. De még így is 5-6x gyorsabb volt a 1541 adatátvitelénél.

A HELP+-szal kezdtem kóstolgatni az assembly nyelvet valamilyen leírás alapján. Hogy mit össze nem szenvedtem, mire üres képernyőn a felső sor tele lett írva "A" betűkkel...
:)

Majd augusztusban jött a Commodore Világ első száma, egy haverom mutatta. Nekem akarta adni, de ragaszkodtam egy original példányhoz, így megrendeltem. Ha valaki emlékszik, mintha 49Ft-ba került volna a lap akkor. Vagy 2 hónapot kellett várni, hogy megjelenjen a következő száma. Micsoda várakozással teli időszak volt! Amint lehetett előfizettem rá. Mindig kérdeztem a postás bácsi, hozott-e nekem nagy borítékot? Persze nem. Viszont amikor hazaértem, begyűrve mindig bent volt a postaládában - egy tudkó hozta, a másik, fiatalabb szépen belehelyezte, hogy nem szenvedett csorbát.

Micsoda idők voltak! Akkor olvastam benne, hogy Amigán van valamilyen víruskergető, meg hogyan kell védekezni a vírusok ellen. Tetszett a Sream Tracker leírása is, mert C64-en a Music Shop-nál jobb zeneszerkesztőt nem láttam - a Rock Monitor nem ér, pedig az tudott digit is kezelni, na de kinek volt digitalizálója???

Majd jött a Final 3 kártya, legalább nem kellett a VB-t betölteni a gyorstöltéshez - mellesleg vagy 2x gyorsabb volt a VB-nál...
Előzmény: BuggyBoy (55)
BuggyBoy Creative Commons License 2006.05.19 0 0 55

Ebben is van valami. A processzor sebessége egyáltalán nem számított, a ram méretek többé kevésbé hasonlóak voltak.

 

C64: 1 Mhz, 64 kb.

Spectrum: 3.5 Mhz, 48 kb.

Enterprise: 4 Mhz, 128 kb.

 

Hiába volt pl a Spectrumnak és az Enterprisének is ugyanaz a Z80-as processzora, az eltérő architektúra miatt nem ették közvetlenül egymás programjait. A C64-nek meg nem számított a relatíve alacsony órajel, mivel nagyon erős videó célhardver volt benne ami pl. hardveresen kezelte a sprite-okat. Az Enterprisének hiába volt erős procija sok rammal ha senki nem használta ki. Van egy-két olyan eredeti játék rá ami megmutatta a képességeit de néhány tíz eredeti játék és néhány száz Spectrum átirat nem versenyezhet a C64 több ezer kiváló játékával. Az EP-et sokan a Spectrum átiratok alapján ítélték meg amik igencsak elmaradtak a gép képességeitől. Az Amiga meg egy teljesen más, 16 bites kategória.

 

Reméltem, hogy ez a topic nem megy vissza az őskorba és kezdjük megint bizonygatni, kinek volt jobb gépe, ebből talán már kinőttünk. Arra ott van a PC :)). Itt egyszerűen élményeket kellene megosztani. Eszembe se jut összehasonlítgatni a gépeket, valamiben mindegyik jó. Mindig azt veszem elő a szekrényből, amelyikhez kedvet kapok :))

bbig Creative Commons License 2006.05.18 0 0 54

Az Enterprise időszakában legfeljebb a RAM méretét nézegettük, nem a Kilohertzeket. Az akkori CPU-k még bőven 1 MHz alatti sebességen működtek. (Jelen gépem órajele kerek 2 GHz) Összehasonlítgatásra esély sem volt, mivel az egyes géptipusok nem értették meg egymás szoftverét (assembler: más ROM címek) illetve ha meg is értették (Commodore 64, Plus/4 csak a Basic nyelv) könnyen leálltak a szoftverek a különböző Basic verzió miatt. Szóval nem lehetett összehasonlítani a CPU sebességet, mert a programok csak azon a géptipuson futottak, amihez készültek.

 

Előzmény: NevemTeve (41)
Calvano Creative Commons License 2006.05.16 0 0 53
Szia! Köszi előre is, nagyon jó kis nosztalgiás estéket csinálnál nekem:)
Előzmény: Sheme (52)
Sheme Creative Commons License 2006.05.12 0 0 52
Na jólvan! Megesik néha a szívem azokon, akik hasolnlóan rajonganak a régi cuccokért, mint jómagam. Nem ígérem holnapra, de utána nézek. Ok?
Előzmény: Calvano (51)
Calvano Creative Commons License 2006.05.12 0 0 51
Persze, persze. Azért köszi.
Valóban megszünt az 5. számtól és a Freestyle-ba olvadt bele (by TSC, zax: Valentine), az meg nem tudom, hogy meddig ment, de iszonyat mennyiségű és minőségű textek voltak mindkettőben.
Előzmény: Sheme (50)
Sheme Creative Commons License 2006.05.11 0 0 50
Mintha a megszűnt CoV után a CD-Ultrákon megjelent volna, de lehet, hogy Tvedek.

Hadd ne bányásszam elő ezeket! Fogalmam sincs, hová packoltam' már otthon...
Előzmény: Calvano (47)
Degeczi Creative Commons License 2006.05.11 0 0 49
tudom, most az 500-asra gondolok: a 80-as évek végén számunkra csak az volt elérhető (kezdetben az is csak Ausztriából)
ezzel hasonlítgatták páran (még vmi műegyetemi karácsonyi másolóparty-n is rémlik, mintha lett volna előadás, ami ilyesmivel foglalkozott)
Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.11 0 0 48

Amigából sokféle van,és az aztán igazi "mindentbele" gép,már majdnem PC filozófia.Saját összetett video cpu,periféria kontorollerek,stb.Nem is a proci sebessége az igazi kunszt sosem,hanem az egyéb képességek a meghatározóak.

 

Előzmény: Degeczi (46)
Calvano Creative Commons License 2006.05.11 0 0 47
Bocs, hogy ide írok, de valszeg itt sok "öreg" scener is van. A TSi (Werner/DADA:)) féle Scanner diskmag első 5 számát keresem. A gúgli hiába a barátom, a demoscene.hu-n sincs semmi.
Degeczi Creative Commons License 2006.05.11 0 0 46
vagy az Amigából: voltak akik elszántan bizonygatták, h az Enterprise mennyivel többet tud még annál is
Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.11 0 0 45

Ő a mostani PC teljesítményből indult ki,ahhoz képest mondta,hogy lassú:)

 

Előzmény: BuggyBoy (44)
BuggyBoy Creative Commons License 2006.05.11 0 0 44

"... lassú volt a CPU-ja ..."

 

Feltételezem, hogy ezt te sem gondoltad komolyan. Talán nézz meg közelebről egy ilyen gépet ...

Calvano Creative Commons License 2006.05.11 0 0 43
Mekkora!!:)
Előzmény: Sheme (42)
Sheme Creative Commons License 2006.05.09 0 0 42
Hátha valaki nem ismeri - kizárt:

www.pressplayontape.com
Előzmény: BuggyBoy (36)
NevemTeve Creative Commons License 2006.05.09 0 0 41
Egyik cimbimnek volt Enterprise-a, és azt tapasztaltam, hogy az tulképpen egy naon is jó gép volt, csak az volt a baja, hogy nem volt eléggé elterjedve, és ezért a szoft-ellátottsága is egy nagy fika volt:(((

És még lassú is volt a CPU-ja ahhoz a programokhoz (OS, BASIC, WP) képest...
Előzmény: Konnektororrú (40)
Konnektororrú Creative Commons License 2006.05.08 0 0 40
Egyik cimbimnek volt Enterprise-a, és azt tapasztaltam, hogy az tulképpen egy naon is jó gép volt, csak az volt a baja, hogy nem volt eléggé elterjedve, és ezért a szoft-ellátottsága is egy nagy fika volt:(((
Amiga öccázasom is van, szintén az NSZK-ból (illetve akkor már Németo.:)), tévémodulátorral, egymegás bővítőkártyával - ezeket egy barátomtól kaptam, aki már akkor, 15 évesen Amiga-guru volt, '90-ben modemmel szedte le a netről (vagy mi volt a neve akkor) a cumókat, azóta menő hardverfejlesztő:)))
Előzmény: BuggyBoy (39)
BuggyBoy Creative Commons License 2006.05.04 0 0 39
Valóban az :))) Nekem Enterprise 128-am volt, mindig ment egymás húzása a többi haverral, kinek miben jobb a gépe :))) Nemrég elkezdtem begyűjteni ezeket a régi gépeket: EP128 (kazi,floppy), C64 II (kazi, 1542 floppy), C-Plus4 (kazi), Videoton TVC (kazi), Atari 1040 ST, Amiga 500+ nagyon jó kis cuccok :) Jópár kiegészítő, joystickok, zöld monitorok stb. van hozzájuk, az Amigához még egy külső hangdigitalizáló is van :)
Konnektororrú Creative Commons License 2006.04.30 0 0 38
Mekkora királyságos volt az a C64!!! Apám hozta az NSZK-ból 87-ben, német billentyűzettel, még kazival, aztán itthon lett hozzá floppy is. Életemben annyit nem ültem a gép előtt, mint akkor! Annyit nyomtam, hogy a hozzákötött tévében elment valami kis bizbasz, és minden szín kékes árnyalatot öltött (ugye a képernyő alapszínétől:)) A Terra Cognita, a Test Drive 1, a Street Rod, a The Train, a Defender of the Crown, az Iron Lord, az Időrégész nagyobb fílinget okozott, mint a legtöbb mai játék:))) A GEOS a seggébe dugta még a 95-ös vinnyózt is:))) Azt még programozni is tudtam, írtam rá rajzprogramot először bézikben, aztán ugyanannak a zömét áttettem assemblybe (pontot, egyenest, kört, téglalapot tudott, meg fillezni, meg 40*40-es területet kinagyítani és külön szerkeszteni:)). Meg elzenéltettem vele a ruszki himnuszt meg a Marseillaise-t:)) Ma is megvan a hatvannégyes, minden tartozékával együtt tölti a szekrényben jól megérdemelt pihenését:))
bbig Creative Commons License 2006.04.21 0 0 37

A filmeket szakmai szemmel nézni valóban röhelyes. Nem csak a számítógépekkel, a fegyverekkel (szakmám) kapcsolatban is őrületesen nagy hülyeségek vannak rajta.

A Rambó 3 majdnem megölt, mert a végén közel 2 percig nem kaptam levegőt a röhögétől. Hasonlóképpen jártam egy sci-fivel is, ahol transzformátor állomáson fázisfordítással nyírták ki az idegen lényt. Persze a vezetékek váltakozó árama, ahol magától fordul a fázis másodpercenként 50-szer, nem zavarta. Ja, és a fázisfordítást daruval csinálták.:)))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (35)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!