Talán így kevésbé veszekedős - de ha gondoljátok, akár össze is lehetne vonni a két témát.
10tában vagyok azzal, hogy a választásokig nehéz lehántani a kampányt, a kampányolást - de talán próbáljuk meg. Ugyanis:Azt hiszem, hogy mindkét tábornak a mostanihoz közeli állapot felel meg leginkább. A kormány tükközéssel, ppp-vel, zárolásokkal fenn szándéxik tartani a hitet, hogy nincs válság, a dolgok kézben tarthatóak, stb. Az ellenzék meg rámutatat, hogy milyen tehetetlen a kormány a költségvetéssel, stb, stb...
Mivel a NFT 2.-ről nagyjából nincs vita, s abban ugye kiemelt az államigazgatás, EÜ, stb: a választások UTÁN lehet hivatkozni az arra való felkészülésre, vagyis az érdemibb változtatást meg lehet indokolni. (Fidesz győzelem esetén még az első borítékot is ki lehet bontani...:-). Feltételezve, s remélve, hogy a kv bedőlését senki sem óhajtaja, azt se nagyon akarhatják kimondani, hogy nagy a baj - mert akkor jöhet a megszorítási csomaggal való, másik oldali "riogatás".
Naszóval a maszop tegye az egyetlen dolgát, amit tud: a debilek minél nagyobb részét magukhozragasztani ill. lecsípni a fidesztől - DE: soha a büdös életben ne akarjon többé vezető politikai erővé válni (max. kiscsicska koalíciós partnernek)...
Érdekelne a véleményed, Gyurcsány blogjában mennyi gazdaságpolitikát találtál, és erről mi a véleményed.
Én úgy látom, hogy egy machiawellista tanulmány volt a hatalomról. Ebben kétségkívül Gyurcsány valóban kitünő. Elgondolkoztatott viszont, hogy ezzel a kitünő tulajdonsággal együtt alkalmas-e pártelnöknek? Nem vagyok biztos benne. Azt bizonyosan tudjuk, hogy Gyurcsány Ferenc teljes mértékben alkalmatlan miniszterelnöknek. De ezt nem állíthatjuk a pártelnökségére, sőt, ebben a posztban kétségtelenül zseniális adottságai vannak.
Összegezve csalódást okozott a volt miniszterelnökünk iránymutatása, lényegesen többet vártam tőle.
Azt megértem, hogy a gazdasági korrupció mellett elegánsan elment, és helyette a pártkasszára irányította a figyelmet. Nem várom el, hogy öngólokat lőjön magának. A gazdasági korrupció me culpája természerűleg másra vár (Szili Katalin? Gazsó Ferenc?)
Viszont semmit nem mond a blog a lényegről, milyen legyen az MSZP gazdaságpolitikája? Gyurcsány szándékosan nem írt erről. Valami rejteget? Később jön elő a farbával? Neolib pártot akar alakítani, majd ha kikel a kakukktojás az MSZP fészkében? Már meg is van kik azok a képviselők, akik neolib pártot alakítanak? Bokrossal? Az Olajfa Szövetség titokban még mindig él?
Itt már kevés megjegyzendő van, mert én gazdaságpolitikai nézőpontból olvasom. De azért itt is van egy-két rész a pártkorrupcióról.
Itt egyetértek Gyurcsánnyal, a pártkassza gyűjtése súlyosan korrupt volt, és ez is urambátyámozáshoz vezetett. Igen, igaza vn, mindenki lapult mint szar a gazban, persze hogy nem lépett fel a korrupció ellen. Csakhogy ezt nagyon jól ismerik a párton belülről is!
A szegény réteg felé képviselendő gazdaságpolitikát az MSZP-nek kell felvállalnia! Senki más nem fogja ezt megtenni helyette. Az LMP sem. Nagyon téved Gyurcsány abban, hogy az LMP riválisa lenne az MSZP-nek. Azt kell felismerni csak, hogy a környezetvédelmet csak erős konzervatív és szoci párt között lehet eredményesen képviselni. Az LMP-nek érdeke egy erős szociáldemokrata párt létezése, és ugyanúgy érdeke egy erős konzervatív párt is, uram bocsá' még egy neolib párt is, de csakis a jobboldalon. Neoliberalizmus nélküli, de liberális eszméket valló szociáldemokráciára van szüksége most az országnak.
A hatalomtechnikai részhez nem szólok hozzá, csak egy megjegyzésem van. Hiába cserélik le a vezetőséget, ha a régi képviselők megmaradnak. Gyanítom, a képviselőket nem tudja lecserélni az MSZP, és emiatt fog eltünni a történelem süllyesztőjébe. De csak az MSZP. Reményeim szerint a baloldal viszont képes lesz megújulni.
A megújulásról ír. Ez a legsilányabb rész. Az ország volt miniszterelnökétől lényegesen többet várunk, mutassa meg a gazdaságpolitikai irányokat.
A megújulásra semmi konkrétum, csak az oktatásra hegyezi ki a kérdést. Dehát tudjuk, hogy az oktatás eredménye csak 10-15 év múlva jelentkezik a szegény réteg munkába állásánál. Addig mi lesz? Egy kukk sincs róla.
Az MSZP is hozzájárult ahhoz, hogy Európa egyik legszélsőségesbben szegregáldott duálgzdasága alakult ki, és ennek következtében estek ki az emberek a munkából. Hogyan történjen a szegregáció enyhítése, mert ugye ez a kulcs. Még a kérdésfelvetésig sem jutott el Gyurcsány. Pedig minden párt már próbál valamiféle megoldást találni. Még az LMP is konkrét javaslatokkal állt elő. Fiatalemberek pipálják most le a Gyurcsány-féle elefántokat.
Gyurcsány blogja 8-17. pont
A liberalizmust rosszul értékeli Gyurcsány. Csak a neoliberalizmus individuális, és csak a neoliberalizmus becsüli le a közösség összetartó erejét. A liberalizmusra mindig kettősség volt jellemző a közösségi felfogásában. Ez a kettősség már Adam Smith-nél is igen élesen, szinte skrizofénan megjelent. A magyar neolibek kimazsolázzák Smithtől is a közösséget tagadó részt.
Úgy látszik a Bauer-féle szándékoltan elferdített féligazságok Gyurcsányra is hatottak
(Lásd Róna Péter-Bauer Tamás vitáit Népszava: 2009 december-2010 január)
Gyurcsány blogjából a 8-9. pont
Nem a vizitdíjat utasította el a magyar ember, hanem a magánbiztosítókat. A vizitdíjas szavazás csak lehetőség volt arra, hogy figyelmeztessünk, nem kellenek a magánbiztosítók. Ugyanis a vizitdíjas népszavazáson nem lehetett a magánbiztosítók ellen szavazni. Nem akartuk, hogy egy korrupt vezetés egyezkedjen a magánbiztosítókkal. Ez ilyen egyszerű. Gyurcsány úr, nem kellene már mellébeszélni és reformokat emlegetni minduntalan! A magyarok nem a megszorításokat utasítják el, hanem a korrupciót.
Mégis elkezdtem olvasni Gyurcsány blogját. Éppen most nézem át. A hatalmi harcról írt elmélkedései nem érdekelnek, hanem azt keresem benne, ír-e valamit arról, ami helyre állíthatná az MSZP presztizsét. Főleg két szempont érdekel:
-feltárni az MSZP-SZDSZ korrupcióit
-elválik-e az MSZP a neolib gazdaságoltikától, mennyire próbálja átvenni a német és francia gazdasági modellt (ezt nevezik szociális piacgazdasgnak), tud-e olyan gazdasági modellt felmutatni, amelyben az MSZP képviselni tudná a 6 millió szegény embert olymódon, hogy az ország piaci versenyképessége is növekszik.
Meggyőződésem, hogy az új baloldali párt (akár még az MSZP nevet is megtarthatja felőlem) ezt a két elemzést el fogja végezni.
Gyurcsány blogjából az 1-7 pont.
Az autópályák építése 5%-kot rontott a költségvetésen 2004-2006 között! Konkrétan 5,4%-ról 10,4 %-ra ment fel költségvetés hiánya. Medgyessy mindössze 0,5% hiány miatt vált meg a pénzügyminiszterétől: 4,9%-ról 5,4%-ra ment fel a hiány. Gyurcsány ne akarja az elődjére kenni a hiányt.
2004-2006 között a féktelen autópályaépítés tette tönkre az országot! Átlátni a szitán: az SZDSZ a korrupt autópálya-pénzek miatt választotta Gyurcsányt strómanjának, és váltotta le Medgyessyt. Hiszen Medgyessy az autópályák építésének lassításával kívánta helyrehozni az általa osztogatással elrontott költségvetési egyensúlyt. Ezt jelezte 2004 tavaszán. A korrupt uraknak nem volt ez ínyükre, és emiatt választotta magának Kuncze strómannak a tapasztalatlan Gyurcsányt. A számítása bejött, a féktelen autópálya-építés tovább folytatódhatott, és mint tudjuk, a Heti Válasz megírta oknyomozó riportjában, pl. csak a Strabag-ügyleten 11 milliárd forintot keresett az MSZP és az SZDSZ, 8:3 felosztásban maguk között.
Úgy látom, nem érdemes Gyurcsány irományával foglalkozniuk az MSZP-seknek, mert együgyü hatalmi praktikákról ír benne. Az MSZP-nek szocdem stratégiára van szüksége, nem pedig Gyurcsány machiwellista tanulmányára. A hatalmi viszonyok elemzésével mindenkinek tele lehet a töke az MSZP-ben, gondolom. Gyurcsány tanulmánya nagy tévedés, és csak arra jó, hogy szétszedje az MSZP-t.
Most egy olyan agyra van szüksége az MSZP-nek, hogyan képviselje a szegények érdekét, ennek a 6 milló magyarnak olymódon, hogy az ország is előre haladjon. A Gyucsány-féle gazdag neolibek ebben nem sokat tudnak mondani.
Nem baj, az MSZP-nek, vagy valamelyik utódjának úgyis csak jövőre lesz valamféle gazdaságpolitikai koncepciója. Gyurcsány sem írt semmi érdemlegest a gazdaságpolitika irányára vonatkozólag a 42 oldalán. Egyszerűen nincs nekik nemhogy gazdaságpolitikájuk, de még szocdem politikai irányzatuk sem.
Gyurcsánynak nyilván van neolib elképzelése, de most nem akar előrukkolni vele. Kiváncsi vagyok mikor jön elő a neolib farbával. Szerintem csak jövőre teheti meg az önkormányzati választás után. Meglepetést várok, mert szerintem Gyurcsány az SZDSZ kakukktojása az MSZP fészkében. Most még melengetik a szocik, aztán jön az elképedésük :)
Matolcsy ma nyilatkozott. A multik és a hazai kk-vék támogatását min. 5o-5o%-os elosztásban képzelik el.
A multik hatalmas felháborodása jön, ehhez nem kell jósnak lenni. Pedig csak 50-50%-os, azaz egyenlő a támogatásuk. Egyébként nálunk mérlegfőösszegben mérve azonos értéket képviselnek a multik és a kkv-k.
Ha megnézed az előző hozzászólásomat, akkor ott látható, a multik II. Gyurcsánynál évi 130 milliárd forint támogatást kaptak, a kkv-k mindössze 3 milliárdot. Tehát jogos Matolcsy koncepciója. Más tekintetben is export, termelékenység, foglalkoztatottak száma meg lehet védeni a koncepcióját.
Szerintem Matolcsy min. 3 éves távlatra mondhatta az 50-50%-ot, mert amit Koka már szerődésben rögzített, azon nem nagyon lehet változtatni. Lassan el kell koptatni a multik külön-támogatását.
Matolcsy ma nyilatkozott. A multik és a hazai kk-vék támogatását min. 5o-5o%-os elosztásban képzelik el.
Az 52 adónemböl 12-16 tételt eltörölnel.
Az adó apparátus évi 2.8oo milliárd ft-ba kerül. Ezen min. 2o%-ot fognak vágni.
Ez már önmagában 54o-56o milliárd.
Nyugaton az adózásra fordított idö 5o óra/fö, nállonk 35o óra/fö.
A központi államigazgatáson szintén 2o%-ot kivánnak vágni. (a minisztériumok hiánya már most 2o milliárd ft.)
Megalakítják a zöld bankot 3oo milliárd tőkével.Fö célkitűzése a lakások energia magtakaritása.
Az SZJA-t 1o%-al kivánják csökkenteni jan.1-töl.
A munkaadói és a munkavállalói járulékot juli. - dec. között 6-9%-al csökkentik.
A magas hozzáadott értéket termelő munkavállalók és az alacsony iskolai végzetségű munkavállalók foglalkoztatását párhuzamosan kivánják támogatni. Utobbiakat a mezőgazdaságba, élelmiszer feldolgozásban és az építö iparban foglalkoztatnák.
Társasági adókedvezményt és munkahelyteremtő támogatást kaptak a mulik 2002-2008 között, a kis és középvállalkozások viszont semmit sem kaptak. Ez felborította a piaci vsnyt a kkv-k kárára.
Számokban, a kkv-k évente 0-3 milliárd Ft támogatást kaptak.
Ezzel szemben a multik igen hatalmas támogatásokat kaptak:
Medgyessy 2002-2006 50 milliárd Ft
Gyurcsány 2004-2006 100 milliárd Ft
Gyurcsány 2006-2008 130 milliárd Ft.
Többek között ez is azt eredményezte, hogy a kkv-k termelékenysége a negyede a multiknak nálunk. Ez nem törvényszerű, hiszen a cseheknél szlovákoknál a kkv-k termelékenysége a fele a multikhoz képest, Nyugat-Európában pedig egyenlő vele.
Nyugat-Európában a kkv-kat támogatják jobban a multikkal szemben!!!!
Az EU ajánlásokat dolgozott ki a kkv-k támogatására. Ezt nálunk a piaci verseny megsértésének értékelik. Messze vagyunk még Európától agyilag is.
Ne feledkezzünk meg arról, hogy a ballib kormány alatt a multinacionális cégek évente minimálisan 100 mlliárd forint ingyenebédet kaptak, míg a kkv-k pusztán 3 milliárd forintot. Ez mondjuk 10 év alatt éppen 1000 milliárd forint.....
Megkerülted Geo a lényeget. Egy miniszérium nem azért van, hogy minden feladatát kiszervezze kft-be. Koka alatt így működött a minisztériuma, és közben döngette a mellét, hogy ő tudott legtöbb létszámot csökkenteni. Ez egy vicc volt. Koka túl fiatal és főleg tapasztalatlan volt egy minisztérium vezetésére. Tényleg azt érte el, hogy az aktatologató üresfejűek szaporodtak el a minisztériumában.
Gyurcsány nem önkormányzati szinten tette tönkre országunkat, hiszen erre kevés kompetenciája volt. Ámbár a Mónika-show ügyes szivattyú volt, de nem ez a lényeg.
A minisztériumok irányítatlanok voltak, a miniszterek pedig kiskirályok. Nem készült feladatterv a minisztériumok részére. A Gyurcsány időszak utolsó évében igen erős nyomásra mégis készített a miniszterelnök feladattervet határidőkkel. Amikor az ÁSZ ellenőrizte a a minisztériumok feladatterveit, döbbenten tapasztalta, hogy ezt nem is ismeri némelyik minisztérium. Amelyik ismerte, kitérő válaszokat adott a végrehajtásra és a határidőre. Teljes anarchia dúlt. A minisztériumok kiszervezték a feladataikat külső cégekre. Belül kiüresedtek a minisztériumok. Üresfejű hülyék ültek benne, akik csak ahhoz értettek, kinek lehet tovább passzolni a munkát.
Koka minisztersége alatt jegyezte meg egy akadémikus: hogyan lehetne távlati energia koncepciót megbeszélni a Gazdasági Minisztériummal, amikor az energiapolitikával foglalkozó munkatárs meg sem tudta különböztetni a kilowattot a kilowattórától?
Szóval afrikai szintre süllyedt le a miniszterelnöki munka.
Gyurcsány tehetségtelen országirányító volt, szervezésképtelen, szétesett alatta az államigazgatás. Ez volt a legfőbb baj. Konkrétumokat bőven találni az ÁSZ jelentésekben, ezeket az átlagpolgár ismeri.
Második baj a korrupció mértéke volt. Nem a kézbe kapott összegek tették padlóra az országot, hanem ezeket az összegeket minimum 10-zel kell szorozni, ha a gazdasági kárt tekintjük. De mondom, a korrupció csak a második szempont a tönkre tevésünkben, az első ok a szervezetlenség volt.
Az egészségügy átalakítására fordította Gyurcsány minden idejét és erejét. A szó szoros értelmében egy ügyü ember, képtelen volt az ország egészére oda figyelni.
Az egészségügy reformja egyébként is több évtizedet vett igénybe minden fejlett országban, szerintem Gyurcsányék is tudták ezt, porhintés volt a szövegük. Nem az egészségügyön állt vagy bukott a nemzet sorsa, de Gyurcsányék ezt akarták elhitetni velünk. Egészen máson buktunk el Gyurcsány irányítása alatt.