Keresés

Részletes keresés

titan_m Creative Commons License 2006.08.17 0 0 11
Az utóbbi megoldás szerintem inkább célszerű lenne, mivel a levegő az használhatatlan...
Előzmény: .Wala-kee. (10)
.Wala-kee. Creative Commons License 2006.08.12 0 0 10
Hát igen, mondjuk egy éve még nemigen tudtam, hogy a Combinékkal ennyi probléma lesz.
Mivel egyre hathatósabban rebesgetik a hosszú 56-os tervet, így előbb vagy utóbb (bár egyelőre még inkább utóbbnak tűnik) az 56 hurok és a 61 vágyánya felszabadul, az 59 pedig berakható a 18-as vágányai mellé, persze megfelelő vágánykapcsolatok kialakításával.
AZ, hogy a 4-6-ot átrakják-e a helyükre max. a buszok szempontjából lehet fontos kérdés, bár ha elférnek, lehet hogy jobb lenne, csak ez nem biztos. De ha nem, a bejárati jelzőt egész eccerűen a SZéna téri megállóba helyeznék el, ami így egyben mindkét vágány foglaltsága esetén szükségleszállóvá is avanzsálhatna. A gombával már így is csinálni akartak vmit.
Az meg, hogy micsinálnak a felszabaduló hellyel: vagy buszvá, vagy ha a föld alá akarják süllyeszteni, akkor park. :o)
Előzmény: evil1023 (9)
evil1023 Creative Commons License 2006.08.12 0 0 9

Időközben kiderült, hogy a Combinoknak az a legkisebb problémája, hogy elférnek-e a Moszkva téren! :)

 a hurok és a 4-6 vá, valamint a gomba felszámolásával feltétlenül jelentős helyhez jutnánk

De mihez lehetne kezdeni ezzel a hellyel? Szerintem a felszínen akárhogy variálnak attól jelentős változás nem lesz A széna téri 6-os megálló meg nem felesleges, legalább annyian szállknak fel ott, mint a moszva téren.  

 

Előzmény: .Wala-kee. (8)
.Wala-kee. Creative Commons License 2005.09.30 0 0 8

Érdekes kérdés a Moszkva téré. Azt mindenki tudja, hogy a helyzet már-már tarhtatatlanná vált, a hihetetlen forgalom teljesen leterheli a teret. Emellett a tér kialakítása, elrendezése és a közlekdés rendje is egyre idejemúltabbá válik. Rendkívül rossz a helykihasználás a téren. Bizonyára legtöbben tudják, hogy már évek óta a levegőben lóg a tér felújításának terve, ám konkrét terveket mindmáig (én legalábbis) nem láttam. Ha egy pár ötlettel kiegészíthetem a topikot, a tömegközlekedési vonalakat valahogy közelebb kéne hozni egymáshoz, így az átszállásokat lerövidíteni, és a helyet jobban kihasználni. Jelenleg a térből a legtöbb helyet az 56-os hurok és a metrógomba foglalja el. Véleményem szerint a 18-118-as tranzitvonala egy szakaszon úgyis 3 vágány széles, így az elágazástól csaknem a keresztező 59-61-es villamosok pályájáig kialakítható volna az 56-os fejvégállomása (így a szintén évekkel ezelőtt egyesek által rebesgetett, azóta feledésbe merült 56-61 összevonási terv, vagy valamilyen városi gyorsvasút megvalósítása sem lenne nehéz a későbbiekben). Ezzel egyidejűleg az 59 és 61 viszonylatok végállomásán szintén volna hely egy negyedik vágánynak, hogy a 4-6ot ide lehessen rakni, abban viszont nem vagyok biztos, hogy a dupla ics-k, jobban mondva (távlati tervekről lévén szó, tfh. a Combinók már itt lesznek, mire a Moszkva tér átépítése egyáltalán napirendre kerül) a Combinók elférnek-e e távon, kihúzóstul legalábbis tuti nem, erre az esetre a Széna téri amúgy is feleslegesen közel levő megálló marketing célokon felül közlekedéstechnikai hasznot is nyújthat a várakozó villamosok részére. "Sikerült" tehát villamosvonalainkat amolyan V alakba koncentrálni, melynek hegyébe nézhetne akár a metróállomás (erőteljesen redukált méretű) kijárata is.

Mivel északon így megszűnne a villamospálya, a közúttól (a bejáraton és a kijáraton kívül) lehetőleg leghermetikusabban elzárt autóbuszállomást lehetne kialakítani, melyen helyet kapnának a központi (22 és gyors, 56 és E, ugyanis erre szükség lenne szerintem, 156 valamint 49-es) vonalak, illetve az eddigi Várfok utcai vonalak (mint amilyenek a 21 és gyors társa, valamint a hozzájuk tartozó 90-es, majd a 28, 128 és 158-as illetve Várbuszok). Az állások elrendezésén még nem merengtem, ezt is csak most ötlöttem ki, de a hurok és a 4-6 vá, valamint a gomba felszámolásával feltétlenül jelentős helyhez jutnánk, amit így a mostani kép alapján bizton nehezen próbálnánk meg elképzelni. Az 5-ös és a 39-es, mint tranzitviszonylatok sajnos eddigi formájában nem részesülnének az új végállomás áldásos hatásaiból. Ki- és bejárat létesítése lenne lehetséges a fasori vonalak (22, 22GY, 56(GY?), 156) számára egyenesen a fasor irányába, így csak keresztezve a Margit körutat, szintén lámpával védve, ami hihetetlen mértékben meggyorsítaná a buszoknak a tér elhagyását a jelenlegi "végigmegyünk, dekkolunk a lámpánál, aztán dugóban vissza" c. üzemmód helyett. a 49-esnek is lehetne kijárata, a Dékán utca folytatásaként merőlegesen a körútra, itt jelenleg is van lámpa.

A Várfok utcai vonalak pedig a Fasorra vezető kejáróról balra kanyarodva egyszerűen kijuthatnak a Várfok utcába, és onnét folytatják eddigi útjukat. Az autóbusz tároló is a végállomásra kerülne, így a körutat hatékonyan szűkíteni lehetnek, valamint további tér szabadítható fel a végállomás és a kijárat számára a jelenleg ehhez kissé túl nagy ívű (Krisztinára) balra kanyar néminemű élesítésével.

Gondoljunk arra, hogy (azon felül, hogy a két-három ki-bejáratot mégis használhatná esetleg a két átmenő vonal) a nemrégiben kibővült éjszakai hálózat tekintetében is mekkora előnyt jelentene egy ilyen egységes és áttekinthető buszállomás. Ha a hely nem lenne elegendő (ami könnyen meglehet, hiszen elég szűkösen bírtam a valódi méretekbe az idő e pontján belegondolni), gondoljunk arra, hogy bizonyos elképzekések között szerepel, hogy a tömegközlekedés számára külön szint kerülne létrehozásra. Hogy ezt mikorra gondolták, azt ugyanúgy nem tudom, mint ahogy maga a tér átalakítását sem, de azért érdekes volt az átalakítás lehetőségeinek gondolatával pár perc és pár sor erejéig eljátszadozni, még e kései órán is... :-)

vrobee Creative Commons License 2005.09.27 0 0 7
Szóóóval:
VBO testvértopic:
http://www.vasutbarat.hu/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=111&postdays=0&postorder=asc&start=0

Már kicsit halott, de érdemes átolvasni.

(Bocs, most töltöttem le egy új browsert, és nem hagy linkelni...)
vrobee Creative Commons License 2005.09.27 0 0 6
[link1]
Már kicsit halott, de érdemes átolvasni.
vrobee Creative Commons License 2005.09.27 0 0 5
[link1].
Már kicsit halott, de érdemes átolvasni.
Dumás Sanyi Creative Commons License 2005.09.16 0 0 4

Alul- és felüljáró ebben a városban? Ugyanmár. Nem akarják, mert akkor kiderülne, hogy a közművek teljesen szabálytalanul a bitumen alatt vannak.

 

 

Nézd meg a Hungária körút Salgótarjáni út és Kőbányai út közötti részét. Miért van mélyebben az egyik oldal? Mert azzal érveltek, hogy így a magas teherautók legalább nem mennek arra. Jó, de akkor miért jöhetnek?

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.24 0 0 3
Nem én találtam fel a spanyolviaszt, Németországban láttam sok helyen, hogy ezt csinálták, vannak olyan helyek, ahol az ilyen szakaszokon villamosként megy a jármű, nem kell vezetni. Azért is jó, mert a végén simábban tud bemenni a busz a végállomásra. De hát egy ilyen javaslatból nem fog meggazdagodni a család és az üzletfelek, úgyhogy mit is várunk.

Felüljáró : A legnagyobb forgalom szerintem a Szilágyi-Margit Körút/Batthyány vonalon van, ezt mindenképpen el lehetne vezetni egy felüljárón. Esetleg egy szintet építeni, elágazásokkal (körforgalom?), és alul tényleg csak a tömegközlekedés és a gyalogosok maradjanak.

A másik ami nagyon szemet szúr, hogy a Déli/Attila felől a Margit krt felé menő hihetetlen teherforgalom. Reggelente (is) percenként akár több kamion/nyergesvontató, nagyteherautó megy arra, elállva a villamospályát. Ez nem feltétlenül a tér hibája, de vagy tiltással vagy máshogy meg kéne szüntetni.
Előzmény: evil1023 (2)
evil1023 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 2
Ez a leaszfaltozás jó ötletnek tűnik, és nem túl drágának. Gondolom nem irtak vissza semmit, miért nem lehet.
A szintbeli kereszteződés biztos drágább, meg hogyan, milyen irányba-ból?
Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.24 0 0 1
Régebben küldtem mailben javaslatot a demckiéknek, hogy aszfaltozzák le a villamossíneket a János Kórháztól, és tereljék oda a buszokat, az nagyon sokat lendítene, mert ott a buszok is szívnak, meg a forgalom is, mert a végén vágnak be a lámpánál, amivel megakasztják a forgalmat, néha 5-6 busz is ezt csinálja sorban.

A másik ami egy ilyen forgalmi helyzetben felmerül, hogy miért csak szintbeli kereszteződésekben gondolkodnak pesten. Szerintem felüljárókkal, esetleg egy, a téren átívelő rendszerrel lehetne megoldás találni, és a földszint legyen a tömegközlekedésé, ennyi villamossal és busszal amúgy sem tudnak mit kezdeni.
Pl. röhej, amikor a 22/56/stb megáll egymás után, hogy belóg 2 forgalmi sávban, az autósok meg karatájozzanak ahogy tudnak...
Előzmény: evil1023 (-)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.24 0 0 0
Szerintem a villam0sf0rdulókat kéne rendbe rakni, és a kereszteződésben "beragadó" tuskókat k0m0lyan kéne szankcionálni, pl rendszám lekameráz, feljelentés aut0matikusan küld.
Persze ehhez döntéshozói akarat is kéne.
evil1023 Creative Commons License 2005.08.24 0 0 topiknyitó
Leginkább a tervezett átépítésről, mi módon lehetne javítani, ha egyszer az idevezető utak keresztmetszete adott, de jöhetnek régi képek, infók, stb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!