Keresés

Részletes keresés

Őrnagy Őrnagy őrnagy Creative Commons License 2004.11.18 0 0 3

Sajnos ez pontosan igy van. Nalunk minden jegyvasarlasra 5-10 (!) "csusztatok egy 100-ast a sofornek" tipusu tranzakcio jut (megjegyzem: a jegy 130 ft).

 

Egyszer direkt figyeltem: egy 25 perces ut alatt kb. 1000 ft-ot szedett igy ossze a sofor. Ha a reggeli es esti csucsidoszakban is dolgozik, akar 5-10.000-et is osszeszedhet naponta.

 

Egyszer a szembejovo volanbusz soforje szolt, hogy a kovetkezo megallonal ellenorok fognak felszallni, a mi soforunk pedig szepen felreallt, es az osszes "csusztato" utasnak kinyomtatta a jegyet. Persze az ellenorok mindent rendben talaltak...

 

Es sajnos a fentiek nem csak 1-2 buszsoforre igazak, hanem (a mi vonalunkon) mindegyikre. A Volannak meg persze nincs penze felujitani, neadjisten lecserelni a 20 eves buszokat...

Előzmény: Zol (2)
Zol Creative Commons License 2004.11.18 0 0 2
Nem. Erre a helyes válasz a "nem jól adott vissza".
Különben később meg csodálkozhatsz, hogy miért szüntetik meg a tömött járatot alacsony kihasználtság miatt...
Előzmény: huzat (1)
huzat Creative Commons License 2004.11.17 0 0 1
hey én akartam a 0-t:-D

már én is tapasztaltam ilyet, csak "jól adtam vissza" mondat kíséretével, jegy nem volt, de többet adott vissza

én nem jelentenék fel ilyen embert
Előzmény: ALBI (0)
ALBI Creative Commons License 2004.11.17 0 0 0
Ez nem nulla !

Mivel én is volánbuszal járok be pestre többször tapasztaltam a cinkos összekacsintást !
Száz forintért jó lesz hangzik a kérdés a vezetőtől !
174 ft helyett Dunakesziről pestig egy százas !
Mindenki jól járt ?? !!
Sietek leszögezni a buszvezetők többsége becsületes !
ALBI Creative Commons License 2004.11.17 0 0 topiknyitó
Szigorúan ellenőrzött sofőrök

Népszabadság • B. A. • 2004. november 17.

Az utasokat is beveti sofőrjeinek ellenőrzésére a Volánbusz Közlekedési Rt.: ingyen hívható zöldszámon jelezhetik az utazók, ha a jegyváltás során szabálytalanságot észlelnek.



November eleje óta a Volánbusz Közlekedési Rt. egyre több járművén helyeznek el olyan tájékoztatókat, amelyek arra buzdítják az utasokat, hogy - egy ingyenesen hívható számon - jelentsék, ha a jegyárusítás vagy az ellenőrzés során szabálytalanságot észlelnek. A legnagyobb Volán-társaság autóbuszain kétféle matricát helyeznek el. Az első ajtó mellett a karosszériára ragasztott tájékoztatón az szerepel, hogy a jegyárusítással és az ellenőrzéssel kapcsolatos észrevételekre kíváncsi a társaság. Csak az utastérben elhelyezett tájékoztatókból tudhatják meg az utazók azt, hogy a Volánbusz bármely szolgáltatásával kapcsolatban elmondhatják véleményüket a zöldszám tárcsázása után.

Az autóbusz-vezetők - akik az ellenőrök mellett az utasok felszállásakor maguk is ellenőrzik a bérleteket, s emellett jegyeket is árulnak - nem örülnek a panaszvonalnak. Az általunk megkérdezett - a vezetőségétől eltérő véleményük miatt retorziótól tartó, ezért névtelenséget kérő - sofőrök azt természetesen elismerik, hogy fontos az utasok véleménye. Ugyanakkor nehezményezik: a kétféle tájékoztató és azok elhelyezése szerintük egyértelműen azt bizonyítja, hogy főként a buszvezetők ellenőrzésére akarják "felhasználni" az utasokat. A sofőrök attól tartanak, hogy mivel kifejezetten buzdítják az utazókat a feljelentésre, tucatszám érkeznek majd jogos és jogtalan panaszok, amelyek a tisztességes vezetők számára is idegőrlő belső vizsgálatok tucatjait vonják majd maguk után.

Sohár István, a Volánbusz Közlekedési Rt. vezérigazgató-helyettese érdeklődésünkre elmondta: azért hozták létre a panaszvonalat, hogy az észrevételek alapján javíthassák szolgáltatásaik minőségét. Sohár István hangsúlyozta: egyúttal javítani kívánnak a jegybevétel-szedés hatékonyságán. Mint mondta, évente félmilliárd forint kárt okoznak a társaságnak a bliccelő utasok, akik - tapasztalataik szerint - az esetek többségében összejátszanak az autóbusz-vezetőkkel. Gyakori eset: a sofőr némileg alacsonyabb tarifa fejében nem ad jegyet az utasnak, a pénzt pedig zsebre rakja. Mint megtudtuk, a társaságnál több mint ezerötszáz sofőr dolgozik, és az idén - januártól szeptemberig - 416 esetben marasztaltak el autóbusz-vezetőket jegyértékesítési és egyéb szabálytalanságok miatt.

Sohár István kérdésünkre válaszolva elmondta: november eleje óta körülbelül száz, főként a jegyváltással és a menetrendekkel kapcsolatos észrevétel érkezett a panaszvonalon. Hozzátette: függetlenül attól, hogy a telefonáló közli-e adatait, minden panaszt megvizsgálnak. Megtudtuk, hogy eddig még egyetlen olyan vizsgálat sem zárult le, amely a zöldszámon érkezett bejelentés nyomán indult.

Bánfi László, a Volánbusz Rt. szakszervezetének elnöke érdeklődésünkre elmondta: nincs kifogásuk a zöldszám bevezetése ellen, és ha a bejelentő nevét is adja észrevételéhez, akkor a vizsgálatokat is elfogadják. Az elnök ugyanakkor hangsúlyozta: tiltakoznak az ellen, hogy névtelen bejelentők miatt gyanúsítsanak meg Volánbusz-alkalmazottakat.

Sastinszky László, a mintegy 150 tagot számláló munkástanács vezetője azt mondta: a buszok oldalára ragasztott tájékoztató potenciális csalóként tünteti fel a sofőröket, ezért azt kérik a részvénytársaság vezetőitől, hogy szedjék le azokat a matricákat a kocsikról

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!