Én is azt tapasztalom, hogy sokan nem tudnak ködben vezetni! Itt egy cikk, ahol nagyon jól össze van szedve, hogy mit kell tenni ilyen körülmények között ( nem a ködlámpát erőltetni!) :http://pocketautorent.hu/hogyan-vezessunk-kodben/
Tegnap jövök haza Zalaegerszegről, Veszprém előtt és után a 8ason végig ónos eső volt, nagyon csúszott az út, volt egy kis köd is, úgy 7-800m látotávolsággal. A forgalom 90-100 km/h val haladt, az autósok kb fele hátsó ködlámpa használatával tette balesetveszélyessé utazásomat.
Akárcsak az M7-esen, ahol már szinte folyamatos jégpácél borította az utat, mégis sokan autóztak a középső sávban 130 km/ körül, fittyet hányva az alapvető jobbra tarts szabálynak. A majdnem kihalt autópályán középen utazók rendkívüli módon megnehezítik a biztonságos haladást, mivel folyamatos, dupla sávváltásra kényszerítették a szabályosan haladókat a csúszós úton. Mondanom sem kell, hogy az így utazó sofőrök nagy része az immár 1-1.2 km es látótávolságot biztosító ködben, vélt félelmük miatt használták a hátsó ködlámpát.
Az autópályán tegnap éjjel alig 1km volt a látótávolság...
De pont annyira volt köd, hogy a bekapcsolt hátsó ködlámpák megnehezítsék a közlekedést...
120-al folyamatosan haladó (hátulról való belerohanástól félő) autóstársamat igen nehéz megelőzni ilyenkor, ugyanis a hátsó ködlámpa egy nagy vörös foltot vetít a ritkás ködbe, így nem látom, hogy mi történik előtte...
Lehet, hogy épp van valami szituáció, amit elkerülhetek, ha kicsit lassítok... de nem látom mert "vakfoltot" okoz a ködlámpája...
Azt se látom meg időben, ha fékez, mert a bekapcsolt ködlámpa miatt nem látom a felvillanó féklámpát egyértelműen...
Azt se látom meg időben, ha indexel, mert a bekapcsolt ködlámpa elnyomja a gyengécske index izzód...
Aztán jön a ráfutásos baleset...
Pont azért, mert a ráfutásos balesettől való félelmed miatt felkapcsoltad a ködlámpád... 120-nál, 1km látótávolsággal, autópályán... csak, mert bemondta a rádió, hogy köd van...
És azt is bemondta, hogy vannak halottak, és milliós kár, és útzár, és számtalan roncs...
Lehet, hogy egy ködlámpa miatt valaki 1 másodperccel később vette észre, hogy van valami zűrzavar előrébb???
A "legkedvesebb", mikor éjjel, esőben, -köd még csak véletlenül sincs nyomokban sem- kell kocsisorban követnem országúton olyan autót, amelyiken fel van kapcsolva a ködzáró lámpa...
Ennek a fokozott változata az, mikor nem csak a bal, hanem a jobb oldalon is működik a zárólámpa!
Mindenkinek kutya kötelessége volna a jobb oldali lámpából -már amelyik autón oda is szereltek, talán a szimmetria, vagy a britekhez való esetleges átruccanás lehetősége miatt- az izzót kivenni.
Nem létezik olyan sűrű köd, amelyben ne lenne zavaró a mindkét oldali zárólámpa...
A ködfényszórót indokolatlanul használók ellen nekem az a módszerem, hogy ha éjjel, kihalt országúton jön velem szemben az idióta, akkor 15-20 méterrel a találkozás előtt átváltok reflektorra, mikor neki már nincs ideje ugyanezt megtenni. Persze nem rosszindulatból, hanem mert ő tőlem ezt KÉRTE...
Mindezek ellenére nem vagyok ködlámpa-ellenes, amelyik autómon nem volt, arra mindig szereltem ködlámpákat. Jó találmány, ha akkor használjuk, mikor indokolt.
Gyorsan mondom! Itt az ősz, tegnap volt egy "óriási" köd, elláttam úgy 600 méterre, és az autók 10%a ködlámpával ment a kihalt autópályán 130-140-el. Uhhogy ujjakat a LEKAPCSOLÓ gombra!
Sziasztok, én azt "díjazom" rendkívül, amikor tuningból kapcsolják föl a ködlámpást ÉÉS még a hátsót is a szemembe nyomják! 10-20-km és kötőhártyagyula.....
3) A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni - fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
A "látási viszonyok indokolják" tudtommal a reflektor használatára vonatkozik, lakott területen belül. A rendkívül lassú haladás a ködlámpára vonatkozik, mely meghatározás számokban kifejezve is megtalálható a kreszkönyvekben.
"A KRESZ akkor engedélyezi a ködlámpa használatát, ha a látási viszonyok rendkívül lassú haladást tesznek lehet?vé, ez autópályán 40 km/h, országúton 25 km/h. "
Ezt hol olvastad??? Én úgy tudom nincs sebességhez kötve, csak: 'ha a látási viszonyok indokolják' azt meg mindenki magának dönti el, hogy éppen indokolják-e... ;-))))
Akinek ilyen beidegződései vannak, az inkább ne üljön autóba!
Más!
Ha 180-nal megyek a pályán és visszahúzódom akár a középsőbe, az előttem menők meg sem próbálják becsülni a tükörből, hogy milyen gyorsan közelítek hozzájuk, hanem inkább azt gondolják, ha "középen megy nem megy gyorsan" így nyugodtan kijönnek elém! Viszont, ha 130-140-nel megyek akkor nem egy nem két autó mellet jobbról megyek el a legkülsőben! Egyszerűen nem tudjuk alkalmazni a 3sávos autópályát...
M7-esen vannak táblák amik figyelmeztetnek a jobbra tartsra, szépen nyílakkal is jelölve a helyes haladást.
De szerintem itt nem azzal van a gond, hogy nem tudná az emberünk, bár ez is lehetséges, hanem, hogy az emberek hozzá vannak, szokva, hogy autópályán a 3. sáv mindig elfogy és félnek oda kimenni, rossz beidegződés.
Ködlámpa témával kapcsolatban engem ha az első ég azért még nem leszek pipa, viszont ha a hátsó, azért ölni tudnék, főleg, ha folyamatosan kell egy ilyen jómadár mögött haladni, szemem kiesik, hiába probálok nem belenézni, muszály figyelnem az előttem lévő autót... az idő tényleg nem indokolja a ködlámpa használatot az esetek 99,9%-ban, rendőri szervek szépen megszedhetnék magukat ezen a ködlámpásokon, de nem teszik, le se sz***ják
Hali.Nálunk ez ködlámpa dolog 1dologrol szol.Jól nézzki van aki azt sem tudja mire valo,söt hogy van az autójában.A jobbra tarts +nehogymá ne akadályozzam a nálam jobb,gyorsabb autot.Menj át más forumba is,érdemes jokat tudsz olvasni-vitázni.
Ezen a két dolgon rengeteget szoktam gondolkozni.
Éspedig:
1. Ködlámpa használata
Miért kapcsolják be az emberek a ködlámpájukat akkor, amikor minimális köd van, gyakorlatilag igen jó látási viszonyokkal?
A KRESZ akkor engedélyezi a ködlámpa használatát, ha a látási viszonyok rendkívül lassú haladást tesznek lehet?vé, ez autópályán 40 km/h, országúton 25 km/h.
A ködlámpa indokolatlan használata igen zavaró a követ? vagy a szembejöv? gépjárm? vezet?jének. Vajon a ködlámpát indokolatlanul használót nem zavarja egy vakító piros fény, amely abszolút lehetetlenné teszi a kilátást es?s id?ben?
Érdekes tapasztalat, hogy Európa nyugati felén az autósok csak addig használják ködlámpájukat, amig észre nem veszik a mögöttük haladó lámpáját.
2. Jobbra tarts
M7 autópálya Székesfehérvárról Bp-re tartó új szakasza. Miért közlekedik az autósok 95%-a tudatosan a középs? sávban? Rendkívül balesetveszélyes helyzetek alakulhatnak ki miattuk.
Szintén Európai tapasztalat, hogy hasonló úton a gyorsan haladó autósok el?zés után azonnal visszatértnek a jobb sávba.
Jó lenne kitalálni valami óriástáblát, ami figyelmeztetne.