Látom, hogy nem pezseg itt az élet, de hátha észrevesz valaki ...
Nyárra franciaországi nyaralást tervezünk és ha már ott vagyunk ki nem hagynánk egy TGV utat. Kinéztük az Avignon Lyon közötti útvonalat. Hála Nektek, a fórumon találtam oldalakat, ahol a jegyet tudom intézni. Ezúttal abban kérném a segítségeteket, hogy az avignoni állomásnál tudtok-e ajánlani ingyenes parkolót vagy hol tudjuk hagyni az autót, amíg vonatozunk.
Mindig az sncf.com-on foglalok. Lehet angol vagy német nyelvet is választani. Napra pontosan 3 hónappal indulás előtt (kivéve az év végi menetrendváltást) teszik fel a TGV jegyeket. Az első "prems" jegyek a legolcsóbbak, de szoktak akciózni is. Érdemes rugalmasnak lenni mert nem csak a hét különböző napjain hanem napon belül is nagy árkülönbségek vannak. Érdemes figyelni mert ahogy fogynak a jegyek előfordul, hogy az első osztály éppen olcsóbb.
Ki lehet nyomtatni, az e-billet-et kell választani, de már okostelefonra is letöltheted a jegyet.
tgv-europe.com on foglalhatsz nyugodtan, én is mindig itt veszem a jegyet Thalys-ra is a Thalys oldala nehézkes és nem lehet preferenciát választani (ablak nem ablak stb). meg amugy is egy hordó f@s :-)
Most érdemes megnézni/venni, szeptemberre nagyon jó áron vannak még jegyek. Tapasztalatom szerint itthonról nem mindig működik az SNCF. Volt amikor könnyebben jutottam be a http://hu.franceguide.com/ oldalról.
Nem feltétlenül fogod tudni elsőre végigcsinálni. Kitartás előbb-utóbb sikerül! Nekem szerencsére megvették kint (januárban voltam), elővételben az állomáson is ugyanannyiért adják a jegyet.
Én is pont ez ügyben érdeklődnék, azaz szeptember elején megyünk Párizsba, és mivel ott már jártunk, ezért le mennénk Marseille-be. jegyet hol lehet venni? Valahol már láttam neten, hogy elő lehet rendelni, vagy megvenni, de én még februárban néztem, és azóta meg már az oldalt nem találom.
Feltettem az Ongo-ra egy Brüsszel - Párizs körút leírását, amit az tesz érdekessé, hogy a két város között a TGV-vel utaztunk, illetve egy kicsit újszerű a bemutató :
Egy kéréssel fordulnátok Hozzátok. Egy házidolgozatot írok épp Nemzetközi közlekedés tárgyra. A témám a Párizs-Brüsszel-Amszterdam nagysebességű vasútvonal, de inkább a Thalys.
Amennyiben tudnátok bővebb forrásokat adni, nagyon megköszönném. Természetesen a Wiki-t és a thalys.com-ot megjártam, ezen felül lenne szükségem még anyagokra. Ha tudtok valami okosat, a dobroczkiadam@gmail.com címre küldjetek légy szíves egy e-mailt!
Kicsit off
Azért el kell mondani a belga államvasutak (mezei vonatai) sem rosszak, azok is 160al döngetnek (modernebbek) a de régebbi se megy 130nál lassaban. Leginkább motorvonatokat (2 motorkocsi között 1 v 2 pótkocsi, ezeket csatolva) alkalmaznak nem mozdonyos vontatást a belföldi forgalomban.
Szóval ez se MÁV, és ami meglepő IC-re nincs külön pótdíj.
Én nem értem hogy lehet ezt megoldani, hogy a mezei vonat, ami komfortra majdnem mint nálunk az IC (IR interregionális) úgyanaz a díj mint az IC. Nálunk meg már nem is tudom mennyi az IC pótdíj és nem gyorsabb (átlagsebesség) mint a sima gyorsvonat. :((
Ált Szegdere utazom vele és már örülök ha a vonat 100al "száguld" Kecskemét után.
Én 2001 májusában utaztam Párizs-Lyon között TGV-vel, a menetidő hajszál pontosan 2 óra volt (távolság kb 550 km).
Utastér (2 osztály) nem volt mondható túl kényelmesnek (szűk), de annyira rossz se volt.
Engem leginkább a sebesség kápráztatott el (vonattal ilyen sebességgel még nem utaztam) az óránként néha 270 km/órás tempó.
A gyorsulást szenzációs volt benne érezni, majdnem mint egy repcsi.
Árra már nem emlékszem (akkor még francia frank volt) másrészt egy ifjúsági konferncián voltam így az utazást (belföldön) az ottani szervezők fizették.
Más
Legközelebb a Thalys-t szeretném kipróbálni (sztem ugyanaz mint a TGV), csak ez Belgiumból megy.
Mi nyáron szerettnénk, menni Párizsból Marseille-be mi eddig arra jutottunk, hogy 105 Euro a jegy másodosztály kedvezménnyel (26 éven aluliak ).
Nagyon várom már !!! Mé soha életemben nem ültem IC-nél gyorsabb vonatban. Remélem még sokan írnak véleményeket a vonatról, mert elég kihalltnak tűnik sajnos a topic.
Mi is márciusban megyünk és az utazás egyik fénypontja a Párizs-Marseille TGV utazás (16-án). Interneten foglaltunk vettünk jegyet, 5 nap múlva már a postaládában is volt! Szóval egyenlőre nem tudok még tapasztalatokkal szolgálni, de ha hazajöttünk, akkor alapos leírást fogok feltenni ide.
Szerintem mindenképpen a Párizs-Lyon vagy Párizs-Marseille az igazi, a klasszikus és híres "train bleu" is ezen a vonalon járt.
Mi első osztályú jegyet vettünk (mondom, ez az utazás egyik fő célja) 230 €-ért két személynek. Ebben benne van egy ötfogásos ebéd is(!).
Vannak bizonyos időszakokra kedvezményes jegyek is (akár 25 € egy útra), de azt ki kell fogni. Az árakról és a menetrendekről a www.tgv.com oldalon találsz információt és ott foglalhatsz is.
Nagy érdeklődéssel olvastam a topicot, most a segítségeteket szeretném kérni. Márciusban egy pár napra Párizsba utazom, és lesz egy napom laza. Szeretném a TGV-t kipróbálni, Lille vagy Lyon célállomással, de egy rövid oda-vissza útra, csak az "íze" kedvéért. Szerintetek melyik útvonalon érdemes, ezt a rövidke kalandot megejteni? S szerintetek ez mennyibe fájna euroban? Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!
PC.
Az attól függ! Elméletileg interneten rendelve a legalacsonyabb ár 35€ egy útra. Ehhez legalább 2 hónappal korábban le kell foglalnod és ki kell fizetned a jegyet. Létezik egy 149€-ba kerülő jegy is, de semmivel sem kerül 205€-nál többe.
Sanghajban megkezdte menetrend szerinti működését a transzrapid nevű gyorsvasút. A mágneses mezőn lebegő vasútat német vállalatok készítették. A repülőtér és a városközpont közötti 30 kilométeres távolságot az egymást 10 percenként követő, 430 km/órával száguldó szerelvények mindössze 7 perc alatt teszik meg.
Münchenben 2009/2010-ben tervezik üzembe helyezni Németország első mágnesvasútját: 2004 szeptemberében kezdődnek az 1,6 milliárd euró beruházással megépülő vasút előkészületei. A repülőteret a városközponttal összekötő vasút építése várhatóan 2006-ban kezdődnek. Németországban a másik transzrapid vonal a Düsseldorf és Dortmund közötti régió összekötését szolgálja, elkészültét 2006 nyarára tervezik.