Hát én még mindíg inkább vajat szoktam venni, mint margarint. A margarint meg katalizátorban hidrogénezik, és megy bele egy csomó adalék. Ezért lesz kenhető hidegen is. De meg kell nézni, milyen az a vaj, ez tény.
Termelőtől -piacon- sem szivesen veszek. Nagymamámék szomszédja tejtermékeket gyárt a pincében, és azzal kereskedik a piacon. Láttam a "műhelyt", hát mit mondjak, a gyomrom forgott. És sokan vesznek tőle, mondván "házi túró" és társai. Azóta kerülöm a piaci árusokat is...
Elszomorító. Egyébként egyszerű lenne megfogni őket. Ma már nem drága dolog egy digit gép. Le kell fotózni a kipakolt cuccokat, felette pedig a táblát. Ez bizonyíték.
Az "okításról" pedig felvételt kell készíteni, az se nagy dolog, a legtöbb telefon már tud diktafonként működni.
nem tudom, mennyi idős a hűtőd, de az sem lehetetlen, hogy kezd besz.ni. nekünk a régi hűtőnk, mielőtt tönkrement, megbolondult, és úgy hűtött, hogy abban is fagypont köré ment le a hőmérséklet egyesen.
berakom, legfeljebb kitörlik, de nekem nagyon tetszett:))
tavalyi hir:
Hollandok ezrei kotorásznak ezekben a napokban kétségbeesetten a szemétben, kárhoztatva magukat, amiért felületesen nézték át a postájukat. Amszterdam híres a gyémántcsiszoló iparáról, az azonban még ebben a városban is szokatlan, hogy valaki gyémántot kapjon ajándékba, közönséges reklámlevélben, szóróajándéknak álcázva. Johan de Boer ékszerkereskedő cége tízéves jubileumát azzal a nagyvonalú gesztussal szerette volna megünnepelni, hogy négyezer vásárlójának karácsonyi üdvözlőlapot küldött. Kétszáz borítékot kibélelt egy kis kővel is gyémánttal, illetve a bizsukhoz használt, a gyémánthoz igen hasonló cirkóniával. A nagyvonalú ajánlat arra kérte a vevőket, hozzák vissza a képeslapot. Akinek igazi gyémánt volt a borítékjában, megtarthatja, a bizsut pedig igazira cserélheti be ígérte. Hatvanezer dollárt költött az akcióra. Csakhogy nem számolt az emberek lustaságával, közönyével és a reklámlevelek iránti utálatával. Miután mindössze harmincan hozták vissza a levelet, Boer felhívta néhány törzsvásárlóját, és így jött rá, hogy azok bizony egyszerűen kidobták a borítékot. Elmondta egy újságban, mennyire sajnálja, hogy ilyen naiv ötlete támadt. Azóta nála jobban már csak a pórul járt címzettek sajnálkoznak, és heves, ámde már fölösleges kutatásba kezdtek a kukában.
Sziasztok, üdvözlök mindenkit!
Uj fiú vagyok, nemrég regeltem be, úgyhogy rögtön elnézést is kérek a terjengős "területfoglalásért", de szerintem a topic témájához közel áll a gondom, úgyhogy további szövegelés helyett beillesztem a weboldalamon mától fent levő képes beszámoló szövegét. Sztem nem magán-problémáról van szó....
"http://oskar.atw.hu
A LEGKISEBB IS SZÁMÍT ..
A legkisebb is számít .-tacskó .. alakította át nemrégen Boros a Sláger-Rádióban, napjaink egyik talán legförtelmesebben átverős cégének, a TESCO-nak a szlogenjét. Állítólag ezért az érintett megorrolt, opponált, stb. Úgy kell pedig neki, mert üzletpolitikája és tisztessége kb. annyira veendő komolyan, mint ahogy őkelméék viselkednek
De, sok duma helyett, a tények:
A tegnapi napon bevásárolni mentem a rákospalotai bevásárlóközponttal összenőtt TESCO áruházba. Kisebb tumultus volt a tejtermékek pultjánál, mint kiderült, a kitett reklámtábla miatt:
Én is nekiestem turizni a ládában, megnyugodva látván, hogy a sajtok lejárati ideje másnapra szól, tehát minden szempontból logikusnak vehető a kitett tábla szövege:
Azután a többi vásárolt cuccal a pénztárhoz értem ahol fizetésre került a sor.
A blokkról kiemelt részletek tanúsága szerint, a rajtuk szereplő EREDETI árat kellett azonban kifizetnem,
reklamálásomra a pénztárosnő, majd az odahívott munkatárs is kioktatott arról, hogy a sajt az NEM tejtermék, a kiírás csak a zacskós, illetve a dobozos tejre értendő .
Ennyi.
Ügyes mondaná Juszt László, az ördög ügyvédje c. népszerű műsorában.
Én inkább azt mondanám, hogy pofátlan, hogy egyenesen szemét dolog az ilyen húzás. És itt nem a balfácán mezei önellátó agglegény-féle az érintett, hanem sok, kispénzű és sokgyermekes anya, család, nyugdíjas, stb. Akik esetleg nem is figyelnek a dologra, talán azt hiszik, hogy ez az ár már a csökkentett, sőt továbbmegyek, ha netán ők is reklamáltak (és volt ilyen vagy három is, amíg ott voltam) és ki lettek légyen oktatva, akkor talán a dátumot nem nézve gyereküknek odaadják a TELJES ÁRON lejárt terméket
Nem folytatom.
Bízonyítani kéne, lihegné talán TESCO-vezetés ezt az állítást.
Megtörtént.
A blokk, a sajt cimkéjén levő adatok összefüggenek, egymást igazolják.
És hogy a sok, erre illtékes vajon mit tesz ez ügyben? Szerintem azt, amit a TESCOék tesznek a vásárlók fejével: szarnak rá.
Mert, manapság ez a sikk, a sok hangzatos duma mellett minden megy tovább. "
Régen vajszínű volt, vaj íze volt, nemrég vettem egyet újra. (nemtom melyik márka)
Hófehér, íztelen valami... az állaga sem emlékezetet a vajra. Köszönöm nem kérek többet. Szerintem titán-dioxiddal színezik hófeherre, mint a szappanokat, hogy minél szebb legyen, az Andersen Consulting optikai-optimalizációs javaslata alapján.
Lehet, hogy az Andersen Consulting javaslatai alapján készítik, mint a joghurtot...:) Hogyan adjuk el a hulladékot, minél hatékonyabban fejezet.
Ime a bizonyiték: ..:--))
Múlt héten meghívtam néhány ismerősömet egy étterembe, ahol észrevettem, hogy a rendelést felvevő pincér ingzsebében egy kanalat hord. Kissé különösnek tűnt, de én nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Mikor azonban a felszolgáló pincér a kenyérrel és a terítékkel asztalunkhoz érkezett, láttam, hogy az o ingzsebében is ott lapul egy kanál. Ahogy a mi pincérünk visszajött, megszólítottam és megkérdeztem tőle, mire jó az a kanál. - Nos, - válaszolta a pincér, - az étterem tulajdonosai felkérték a hatékonyságnövelésben ismert szakértőnek számító Andersen Consulting-ot, hogy vizsgálják felül munkafolyamatainkat. Néhány hónap statisztikai elemzés után arra az eredményre jutottak, hogy vendégeink kanalaikat 73,84%-kal gyakrabban ejtik le, mint bármely más tárgyat az asztalról. Ez tehát átlagban 3 kanalat jelent óránként. Ha a személyzet fel van szerelve kanállal, akkor megtakaríthatjuk a külön utat a konyhába, s ezzel mintegy 1,5 munkaórát spórolhatunk naponta! Éppen, hogy előadását befejezte, már hallani is lehetett az evőeszköz által keltett fémes zajt, ahogy a padlóra esett. A pincér azonnal kicserélte a kanalat a zsebében lévőre, és így szólt: - Látja, ha legközelebb a konyhába megyek, majd kicserélem a kanalat, ahelyett, hogy most külön oda mennék! Ez igen mély benyomást tett rám, miközben a pincér további rendeléseinket vette fel. Ahogy ismét körülnéztem, megfigyeltem, hogy az összes pincér nadrágjának a sliccéből kilóg egy vékonyka kis zsinór, aminek okáról szintén megkérdeztem az asztalunkhoz ismét odaérkező pincért. - Nem minden vendég olyan figyelmes, mint Ön! Az említett Andersen Consulting kitalálta, hogy a WC-n is időt takaríthatnánk meg. - Ezt hogy kell érteni? - kérdeztem csodálkozva. - Nos, tudja, ha a madzagot rákötjük a ..., na, szóval érti, akkor anélkül elő tudjuk venni, hogy a kezünket használnánk, és ez által az idő 76,24%-át megtakaríthatjuk, mert nem kell kezet mosnunk! Látja, ez az Andersen Consulting! - O.K., ez remek - jegyeztem meg, - de ha a zsinór csak arra való, hogy elővegyük, akkor, hogyan tesszük el? - Nos, - súgta oda halkan - nem tudom, a többiek hogy csinálják, én a kanalat szoktam használni...
Egy barátom szerint "havonta ki kell savazni a melencét" /gyomor/. Erre a problémára ajánlom a Szegedi Paprikafeldolgozó ZÚZAPÖRKÖLT elnevezésű, kituggyamivanbenne, gusztustalan szinű, egyszerűen HÓTTBÜDÖS 40 dkg-os konzervjét.
á, nem. Pont ezért a csalás miatt, engem is feldühített...
egyék meg a műjoghurtjukat....ahogy megfőzték.
még emléxem, réges-rég, amikor még dínók legelésztek békésen a kietlen sztyeppéken, majdnem annyi eper volt a joghurtjukban, mint amit a reklámban bemutattak. Igaz aranyáron mérték, de legalább megvolt minden alkatrésze.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a ZOTT Hungária Kft. (Budapest) ellen fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt indított eljárásban tárgyaláson kívül meghozta az alábbi
határozatot
A Versenytanács megállapítja, a ZOTT Hungária Kft. a 2002., a 2003. és a 2004. évben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a "Jogobella" joghurtokat és a "Jogobella" joghurt alapú gyümölcsdesszerteket azonos csomagolásban hozta forgalomba.
A Versenytanács megállapítja továbbá, a ZOTT Hungária Kft. a 2003. és a 2004. évben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal is, amikor a "Jogobella" termékek joghurt jellegét hangsúlyozó televíziós reklámok nem adtak arról tájékoztatást, hogy azonos csomagolásban különböző termékek, joghurtok és joghurtnak nem minősülő joghurt alapú gyümölcsdesszertek kerülnek forgalmazásra.
A Versenytanács kötelezi az eljárás alá vontat 30.000.000 Ft (Harmincmillió forint) bírság megfizetésére, amelyet a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül a Gazdasági Versenyhivatal 10032000-01037557 számú bírságbevételi számla javára köteles megfizetni.
A határozat felülvizsgálatát a kézhezvételtől számított 30 napon belül a Fővárosi Bíróságnak címzett, de a Gazdasági Versenyhivatalnál benyújtható keresettel lehet kérni.
INDOKLÁS
A Gazdasági Versenyhivatal annak vizsgálatára indított versenyfelügyeleti eljárás, hogy a ZOTT Hungária Kft. megsértette-e a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény (a továbbiakban: Tpvt.) 8.§-ának és a gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.) 7.§-ának rendelkezéseit azzal, hogy "Jogobella" márkanéven, azonos vonalkóddal és külsővel, ugyanazon az áron két különböző összetételű terméket forgalmazott, illetve a "Jogobella" termékek reklámfilmjeiben az "ez aztán a joghurt" állítást tette.
...
Az egész határozat a fenti linken elolvasható - akit érdekel.
Hali, a hűtőben nincs mélyhűtő rész, úgyhogy biztos, h a "normál" részbe tettem. :)
Egyébként azon csak kicsit csodálkoztam, h megfagyott - merthogy az összes többi kóla, gyümölcslé stb. folyékony maradt - hanem inkább azt nem értem, h ha rendszeresen hagyok két-három napra kibontott (nem-CBA) tejet a hűtőben, és erre még nem volt példa, akkor ez a tej most miben volt más. De persze lehet a körülmények összjátéka is.
köszi mindenkinek, aki válaszolt.
Az is könnyen előfordulhat, hogy "túlhűt" a normál hűtő. Főleg, ha elutazott hétvégére, és egyáltalán nem nyitogatta az ajtaját. Nálunk is előfordul, hogy a hátső hűtőpanel mellett odafagy valami. A tejnek szvsz. ugyanannyi a fagyáspontja, mint a víznek.
sziasztok, ahogy látom, a topik jó nagy része tejtermékekkel foglalkozik, ehhez csatlakoznék most én is. Elutaztam hétvégére és a hűtőben (nem a mélyhűtőben) hagytam kibontva egy fél doboz 1,5-ös CBA tejet. Ma reggel akarom önteni a kávéba, de furcsán zörög a doboz... jégdarabok voltak benne! Nem értem, ez h lehet - hagytam már így tejet elég sokszor, sosem történt ilyen, és a hűtőben hagyott üdítőkkel sem. Nem tudom, mennyi a tej fagyáspontja, de mivel most ittam életemben először CBA tejet (nem volt más a boltban), az nyilvánvaló, h más van benne, mint a többi tejben, amik sosem fagytak még meg. Elég vicces.
jó lenne, ha ilyenkor "társadalmi célú hirdetés" tarifájáért a GVH, vagy FVF hirdethetne az országos tv- és rádió csatornákon!!! Ezt szívesen támogatnám az adómból
Fú, a "Csízió"-val rondán megszívtuk mi is :(( Szerencse, hogy gyanús volt az olcsó ár, és csak keveset vettünk. A kukában landolt. Meg se fordult a fejemben, hogy van pofájuk nem sajtot adni, úgyhogy nem néztem az összetételt.
Amúgy a topik tárgyát képező termékek közül a legdurvább az Otto-katalógus hőskorában (kb. 10 éve) rendelt "sportlátcső" volt, ami a katalógusban kis, kompakt jószágnak nézett ki, pont olyannak, amilyen nekünk kellett. Hát, amikor megjött, akkor egy "Pif újság játékmelléklete" jellegű darab volt, zörgő lencsékkel, albániai színvonalú "összeszereléssel".
A Danone és a Parmalat megtévesztette a fogyasztókat
2004. október 21., csütörtök 16:23
A Versenyhivatal a Danone-t tízmillió, a Parmalatot hárommillió forint bírság megfizetésére kötelezte, mert reklámjaikban gyógyhatású készítményként próbáltak feltűntetni egyszerű élelmiszereket.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa csütörtökön hozott határozataiban megállapította, hogy a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a Danone Activia és Danone Actimel, valamint a Parmalat Hungária Tejipari Rt. a KYR termékek reklámozása során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor az élelmiszerként forgalmazott termékek egyes reklámjai gyógyhatás hamis látszatát keltették.
Megtévesztő
A Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal is, hogy Danone Activia termékéről azt állította, gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás. A Fodor József Országos Közegészségügyi Központ Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézete véleménye szerint a készítmény tápanyag-összetétele nem támasztja alá ezt az állítást.
A Versenytanács mindkét vállalkozásnak megtiltotta a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását, a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. esetében tízmillió forint, a Parmalat Hungária Tejipari Rt. esetében hárommillió forint bírságot szabott ki.
Évente többször
A versenytörvény alapján a Gazdasági Versenyhivatal ebben az évben is több alkalommal indított több élelmiszeripari céggel szemben eljárást a fogyasztók megtévesztésével és döntéseik tisztességtelen befolyásolásával kapcsolatban.
Ezek a vállalkozások jellemzően a fogyasztóknak szóló hirdetésekben és tájékoztatókban megtévesztő módon gyógyhatást tulajdonítanak a kizárólag élelmiszerként, s nem gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményként forgalomba hozható terméküknek.
Saját vélemény: jó lenne, ha ilyenkor "társadalmi célú hirdetés" tarifájáért a GVH, vagy FVF hirdethetne az országos tv- és rádió csatornákon!!! Ezt szívesen támogatnám az adómból.
Igen, ez engem is felháborított! Ráadásul pár hónapja még sajtként árulták:
Goodlife és Delicatesse néven, Marigold Hungaria kft a forgalmazó. Van vmi "Csízió tömb" is, ami "szintén zenész".
Ezt a felsorolást találtam az egyikről, a szójazsír kb. 80% benne.
Az osszetevok aranya csokkeno sorrendben: szojazsir kazeinpor kukoricakemenyito sovany savopor emulgalo sok (E452, E331) konyhaso etkezesi sav (E360?) tartositoszer (E202) szinezek (E160) viz
Iszonyú apró betűkkel van csak ráírva, hogy élelmiszerjellegű termék. :-))) Vagy valami hasonló. De a sajtospultokban árulják, szegény nyugdíjasok meg röpülnek az olcsó "sajtra".