Jelenleg a régi kürt helyén van, de ma a minusz tizben nem szólt :) 5 perc autózás után elindult. Ennek szabadna fagyban nem szólnia? Mert akkor bekötöm a régi kürtöt is egy nyomógombra :)
Ha "sima" (tehát nem mozdony/tankhajó) kürtöt akarsz akkor nézd meg a Homasitában, a Cora-ban, a Bárdi Autónál. A kompresszoros, 2 kürtös darabok 4000 pénz körül vannak.
Hallaskarosodas leginkabb csak idotartammal egyutt ertelmezheto.
Atlag diszko, nagy koncert 110dB
120dB-re szoktak mondani, hogy negyed ora utan visszafordithatatlanul karosit.
130dB a fajdalomkuszob.Azert a mozdonykurtomet meg fogom merni :)
Rendor nem mer hangossagot, de gyanu alapjan beutalhat muszaki vizsgara. Az mar mas kerdes, hogy a vizsgan milyen dudat talalnak benne, persze.
1. a 100dB már halláskárosodás határa ha jól tom. Akkor képzeld el a 112dB-t...
2. a hagyományos dudák nem érik el ezt a zajszintet.
3. a kürtök sem érik el a felső határt, csak a kamionra valók. Nekem hagyományos kürt van, ez egy normál dudáéval megegyező zajszintet produkál...
4. Megnézem a rendőrt aki zajszintmérővel méreget :)))
5. Igenis vegye észre akinek szól. Próbálj meg autópályán dudálni, semmit nem hall belőle 130-nál az előtted lévő...
6. Nem tud valaki gyári focus dudát ócsón?? :)))
Hangjelz? berendezésre vonatkozó üzemeltetési m?szaki feltételek
72. § (1) Minden gépjárm?vet, mez?gazdasági vontatót és lassú járm?vet fel kell szerelni - a motor álló helyzetében is m?köd? - hangjelz? berendezéssel, amelynek hangja folyamatos, egyenletes hangmagasságú és er?sség?. Ez a hang több - egyidej?leg m?köd? - készülékkel is el?állítható.
(2) A hangjelzés hangereje gépkocsi esetében 93-112 dBA, motorkerékpár, mez?gazdasági vontató és lassú járm? esetében 89-112 dBA lehet.
(3) A megkülönböztet? fény- és hangjelz? berendezés használatára jogosult gépjárm?vet fel kell szerelni a megkülönböztet? hangjelzés adására szolgáló olyan hangjelz? berendezéssel is, amely változó hangmagasságú, a gépjárm? el?tt 7 m távolságban mérve hangonként 103 dB(A) és 120 dB(A) közti h angnyomásszint? hangjelzést ad. A gépjárm?re felszerelt megkülönböztet? hangjelz? berendezésre vonatkozó részletes hangtani követelményeket, valamint azok vizsgálatára és min?sítésére vonatkozó feltételeket szabvány határozza meg.
Hangjelz? berendezésre vonatkozó további m?szaki feltételek
73. § A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott hangjelz? berendezést szabad felszerelni. A gépkocsinak hangjelzésre vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie. E rendelkezés csak a 72. § (1) bekezdésében említett hangjelz? berendezésre illet?leg hangjelzésre vonatkozik.
------
Tehat. Mezei duda marad, a nagy kurt meg nem hangjelzo berendezes. Csak ugy ott van, mert tetszik az alakja.:)
Nekem a focus dudája tetszik, nem tudom abban milyen elvű duda műkszik. Jelenleg kompresszoros 4e ft kategória van, annak olyan a hangja mint a vonatkürt. Elég magas hangja van a várthoz képest :)
Hát a vonatkürtöt nem tom!
Enyém kamionduda! A kürtöt kamcsiban a sürített levegős rendszerre kell volna kötni, de kocsiba ilyen nincs, igy kellett egy kompresszor is! a kompresszorból volt 12, és 24V-os (kamcsiba) is! kocsiba ugye a 12V-os kell!
Igazából nem is kéne többszólamú, de ami a kocsiban van most kürt címén, az vicc.
Valami hatékonyabb kéne...
Vonatkürt tetszene igazából, de azt nem biztos hogy meg tudnám hajtani kocsiban:)
Nekem számít a krómozás, mert olyan hosszú a kürt, hogy csak a hűtőrács mögé fért be, és így szemből nézve látszik! (7-es BMW) :-))
meg egyébként is a chrom-ozottaknak szebb az akusztikájuk! :-))))
és télleg! Tatán az Öreg tavon 1 db hajó is úszkál (utaskomp) és neki is ugyan ilyen van mint nekem. ezt a boltban mondták ahol vettem. :-)
Nekem van!!! :-)
kamiomos boltból kompresszoros, igazi légkürt.
ha venni akarsz, akkor szigorúan csak a fémből készültet vegyed, mert nekem az előző (műanyag) kürt szarrá tört (szó szerint) a nagy nyomás miatt! habár ez egy szólamú.
De volt gagyi több szólamú (5) is műanyag trombitákkal, az bírta! bár arra nem küldtem rá olyan brutál nagy nyomást!