Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.03.25 0 0 277

Mindenki kedvenc vámpíros filmje szerda este a tévében

 

https://port.hu/cikk/tv/mindenki-kedvenc-vampiros-filmje-szerda-este-a-teveben/article-64528

Törölt nick Creative Commons License 2020.01.03 0 0 276
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.18 0 0 275

Dracula | Teaser | Netflix

 

https://youtu.be/FeL6GNNWoZk

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.18 0 0 274

Vannak jó vámpírfilmek és persze rosszak is. Nagy kedvencem az Interjú a vámpírral, Brad Pitt és Tom Cruise maradandót alkottak! Viszont a Penge sorozat rohadt gyenge, de a Penge 2-ben a csajvámpírt játszó Leonor Varela gyönyörű volt! Az Underworld is csapnivalóan rossz, viszont a Hugh Jackman által játszott Van Helsing bejött! A Drakulát nem láttam még! :o Az Alkonyat meg sokak szerint nyáltenger :D

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.18 0 0 273

Én már láttam vámpírt, aki annak hitte magát! Bekerült a bulvárújságokba, főleg az USÁ-ban. Kihegyezik a fogukat, vért isznak és koporsóban alszanak. Ezek csak vámpírszerű emberlények, de vannak ilyenek is! :D

Előzmény: Hivadar (272)
Hivadar Creative Commons License 2019.12.01 0 0 272

Nem léteznek vámpírok!

E. W Creative Commons License 2016.03.07 0 0 271
Leclerc Creative Commons License 2004.12.31 0 0 270

Rendben megértettem!

Köszi a segítséget, Boldog Újévet kívánok!

Üdv!

Előzmény: birefi (269)
birefi Creative Commons License 2004.12.31 0 0 269

Figyu normális esetben ugye az ember teste él. A bőr lélegzik, és még ha nem is tudsz róla lényegében percről percre változik. Ha bármi behatás éri (márpedig éri, ha más nem a levegő) arra reagál. Hűl, melegszi, izzad, stb. Elhal, megég, regenerálódik. A célja az, hogy a számára idegennek vagy fölöslegesnek tünő dolgokat kiutasítja magából.

A vámpír test halott. Viszont vmi csoda vagy számunkra ismeretlen tudományos rejtély miatt mégis él. (Ezt tekintsük most Káin átkának, a vérnek.) De ez nem valódi élet. A teste ugyan megpróbál mindig az eredeti formája maradni, de ez a forma nem más mint a születés/halálakori pillanat. Ergó esze ágában nincs kivetni magából azt az anyagot ami halálakor benne volt. A test konzerválódik.

Ugyan miért tünne el a tetkó?

 

A kórbonctan nem volt teljesen vicc. Ha egy 2 hetes halottat megnézel annak is simán ott a tetoválás a testén. Na most képzeld azt, hogy mi lett volna, ha bőre és teste konzerválódik a halála pillanatában, egy percet se öregszik, nem változik.

 

A henna érdekesebb, hisz azt a normál test kiveti, node a vámpír nem, hisz az nem változik!

 

Szvsz te vmit félreértesz. Ha egy vámpírra akarsz tetkót rakni (születés/halál) után, na az nem működik. Az elv szimpla olyan marad a teste mindig mint Ölelése pillanatában volt. (Egyetlen kivétel a Tzimisce, akiknek bizonyos gusztustalan praktikái áthágják e szabályt.) 

Előzmény: Leclerc (268)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.30 0 0 268

Köszi!

Jó nyilván ha vki ezzel foglalkozik egy ideje, akkor a számomra rendkívül érthetetlen dolgokat is egyszerű helyzetnek találja! Elvben viszont ha úgy írok ahogy akarok akkor simán lehetnek olyan helyzetek, amit nem megfeleően kezelek! Ezért inkább tájékozódom, mégha csak nagyvonalakban is! De ezt a tetkó kérdést m ost aztán végképp nem! nem veti ki magából a bőr?

Ilyesmiről olvastam!

Üdv!

Előzmény: birefi (267)
birefi Creative Commons License 2004.12.30 0 0 267

Assemite bőr. Nem tudom mitől feketedik meg. Amúgy inkább csak sötétebb lesz, nem tök fekete. olyan arabos. :) Nem véletlen Hassin gyermekei. :) Bár ez a bőrszín érdekes kérdés, mert pl. ilyen alapon a ravnosnak sem szabadna fehéredni, pedig az meg ilyen szempontból "normális" vámpír. :)

A helyzet az, hogy ilyen kérdéseket az alapkönyv nem vagy csak érintőlegesen tárgyal. Aztán ha valaki olvasta azt a számtalan kiegészítőt és gondolkodik és megérti a rendszert kicsit jobban összerakja a képet.

Azonban a szerepjátékok alapelve, hogy úgy játszol, ahogy akarod.

Aztán sok játékos vagy félre ért vmit, vagy saját magától okoskodik ki vmit. Aztán persze úgy csinál mintha ez lenne a "tény", és persze aki tőle tanul, az meg ragaszkodik ehhez.

Sok ilyen van az rpg.hu-n.

 

Lehet én is ilyen vagyok??? :)))

 

De igen. A tetkó simán megmarad. Mert a bőr nem él a hétköznapi értelemben.

 

Előzmény: Leclerc (266)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.29 0 0 266

"De fordulj az ilyenjellegű további részletekbe nyúló kérdésekkel kórboncnokhoz. :)))"

 

Őt hol találom;) ?

 

Akkor elvileg a tetoválások meg kell, hogy maradjanak!?

Nekem azt modták az ilyemit a bőr kiveti magáből x(

 

Amúgy persze világos mostmár a rendszer, sokat olvasgatok a dolgok után mindenfelé, úgyhogy kezdtek lassan tisztában lenni a témával, bár az ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel sehol sem foglalkoznak:(

 

Az assemite-ok bőre miért is feketedik meg?

Köszi!

Üdv!

 

Előzmény: birefi (265)
birefi Creative Commons License 2004.12.29 0 0 265

Kérdésed elsőre pofonegyszerű. A vámpír teste örökélete alatt igyexik teljesen megtartani a halálakori (pontosabban születési :) ) állapotot.

Persze ez alól vannak kivételek, de ezek nagyon ritkák. Mert pl. mi van, ha egy átvágott torkú, vagy szív sérült emberről van szó? Ha vki oly őrült, hogy ebből próbálna vampot összehozni és vmi csoda folytán sikerülne neki, akkor ezen sebek valószínűleg nem maradnának meg, de nyomuk lenne. 

A sebek kérdése amúgyis érdekes, mert ugye elvben megmaradnak. Bár valszeg nem vérző sebek, hanem csúnya hegek formájában.

 

Hosszú idő elteltével (emberöltők), azért változnak a vámpírok is. Bőrük egyre fehérebb lesz (kivéve az assemite-okét, ami megsötétedik). No és persze vér felhasználásával képesebbek emberibbnek látszani (lényegében vérrel telitik amúgy halott bőrüket).

 

Konkrét kérdésedre:

Igen olyan marad. Ugyanis halála pillanatában a bőre és haja különböző hatások miatt lesült és szőke, tehát ilyen marad öröklétére. Azonban ha mondjuk olyan festék volt rajta ami testével nem lépett kapcsolatba (pl. sima festék, ami csak a felületre hatott, de nem ivódott bele), akkor azt persze bármikor lemoshatja.

Véleményem szerint a henna pl. megmarad, de a dauer pl. lemosható. 

De fordulj az ilyenjellegű további részletekbe nyúló kérdésekkel kórboncnokhoz. :)))

Az elv gondolom világos.   

Előzmény: Leclerc (264)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.28 0 0 264

Köszönöm a bő felvilágosítást! Valahogy én is így képzeltem el a harc dolgot, de persze azért voltak sötét részletek, ám mostmár tisztulnak:))

Amúgy én sztem hamarosan megveszem a Bloodlines-t:))

Majd írok, hogy milyen! Bár lehet, h nem fog tetszeni, mert nem vagyok kifejezetten kalandjátékos!

Volna még egy kérdésem, amiben eléggé eltérnek a vélemények, az pedig a vámpír ölelés előtti halandó állapota! Bővebben, vegyünk szélsőséges példát, teljesen lebarnult, kiszőkült hajú, csávó hazatér a nyaralásról, és megkapja az ölelést...

A piercinges és tetkós dolog világos, azokat elveszti, de mi a helyzet a bőre szinével? Halottam már leégett vámpírról, aki rákvörös marad örök "életében", de azért a vampokra az a jellemző, hogy hófehérek, mivel nem nagyon napoznak:))

Akkor elvileg neki örökké barna vampnak kéne lenni, ugye? Vagy pont, hogy nem?

A másik kicsit érthetetlen rész a haj dolog, mert ugyebár a kiszőkülés a haj nem eredeti állapota, hanem egy elváltozás... Tehát magaa haj nem szőke... Akkor melyik hatás érvényesül a továbbiakban? Visszaáll normál állapotba, vagy olyan marad örökre?

Erről mindenki mást mond-ír! Még a könyvekben is eltérő álláspontokat találtam ezzel kapcsolatban:(

Köszi szépen,  boldog karácsonyt (utólag), és szerencsés újévet(előleg:)) Üdv! 

Előzmény: birefi (263)
birefi Creative Commons License 2004.12.28 0 0 263

Azért folytatnám kicsit. Természetesen, előfordulhat, hogy egy halandó erősebb, mint egy kezdő vámpír. Mert pl. nyüzüge ürgéből vámpírt csinálnak (fizikai képességek 2esek) és pechjére elsőre belefut egy Klicsko féle testőrbe, hát... :)

Persze a vérből feltudja pumpálni magát és jobban tűri a sebeket is, node azért rendesen megruházhatják. Legkellemetlenebb, ha a halandó egy kést forgat. (Kész mázli, hogy ma már a lőfegyverek a menők. Mert pl. egy megfelelően használt kés egy vámpírnak sokkal cikibb.)

Meg ugye sok múlik a szerencsén. Egyik havernak volt egy jó kis bérgyilkos vámpírja. Neki a halandókkal sose volt szerencséje. (Általában a szokásos vámpírhibába esett, alábecsülte őket.) Egyszer egy rendőrt nem bírt lenyomni ökölharcban, másik alkalommal egy táplálkozás kapcsán egy kutyás nő kése okozott neki problémát. :)))

Égő mi? ;o)

 

Persze a vámpírnál az is fontos egyáltalán harcos beállítottságú-e, sőt a legtöbb vámpír (kamarillás) nem akar ölni, hisz az emberiesség ösvényét követi.

Az én tremerem hiába volt egy tapasztalt és kemény vámpír, mágusként, nem szívesen keveredett volna bármilyen harcba, még ha halandó is az ellen. (Bár volt rá precedens, mikor megruháztam vkit, de akkor megleptem, fel voltam készülve, stb.)

A kamarillás vámpírok jelentős része nem harcias, sokkal inkább intrikus.

 

A harcban az számít mennyire vagy képzett, és milyen a fizikumod, és a vamp csak az utóbbiban bír jobb lenni, de esetenként még ahhoz is idő és vér kell.

 

Mondok egy példát. Nyüzüge vámpír 2es ability-k, testőr halandó 4es ability-k. Akkor hozzájön még, hogy a testőr képzett bunyós mondjuk 3as. Azaz első körben a vamp 2 kockát használ az ellenfél 7 kockája ellen. Szóval kapja a kiadós pofonokat, és még ha teste védi is (vampként csak fele sebet kap), 1-2 sebet kap körönként, ha nem többet. Aztán, ugye a 10 pontnyi véréből növeli képességeit, de körönként csak egyet eggyel, ami édeskevés. Plusz gyógyulgat sebenként 1 vérért. Néhány kör és elborítja agyát a véréhség, akkor kitör a vad belőle, de valószínűleg a testőr még így is lepofozza (bár az őrület előnye, hogy nem kapja meg a sebekből adódó negatív harci módosítókat). Akkor aztán nyüzüge vámpír ott fekszik kómában vér híján, és még mázlija van, ha hajnal előtt (mielőtt a nap megsüti) rátalálnak, vagy a testőr (vagy vki aki rátalál :) ) nem vágja le a fejét.

 

Persze egy képzett harci vámpír ellen már kb. annyi egy ember esélye mint egérnek a macskával szemben. Hisz ha a vámpír gyors (celerity), ellenálló (fortitude), erős (potence), esetleg ezen emberfeletti képességekből többet is birtokol (pl. brujah), az elég gáz. No meg ezek általában alapból jó fizikumú és képzett harcosok. Az ilyenek simán végeznek több halandóval  pillanatok alatt. Hehe és ami azt illeti akár vámpírral is. :)  Emléxek pl. az ókori gangrelre, amiről írtam? ;)

 

A generáció is számít, de nem sokat. A kezdő vámpírnak még nincs túl sok előnye belőle (kicsivel több vért raktároz és kész). Az inkább annak fontos, aki már képességei határainál tart. A Sabbathnál erről szól pl. a Blood Doll egy embertelen verziója. Ilyenkor egy jelentős szívesség cserében egy alacsony generációs (pl. egy háromszáz éves, 8as) öreg megjutalmaz egy feltörekvő ifjút (150 éves, 11es). Készít egy gyermeket (az akkor 9es lesz), majd megkarózza. Elküldi az ifjúnak, aki lediablerizálja (kiszívja teljesen és lelkét is magába fogadja). Ezáltal a 11esről 10esre csökkenti generációját. Ez a legkomolyabb dolog, amit vámpír elérhet egyesek szerint. Nem csoda, hogy az öregek óvakodnak attól, hogy az ifjak túl erősek legyenek. (Könnyen eszükbe juthat, hogy az öregek helyére akarnak kerülni. :) ) Persze a törvények szerint ez komoly bűn. (Node persze a törvényeket az öregek írták. :) ) (Az assimate klán pl. kifejezetten erről szól, tagjai általában a vér és diablerie ösvényét járják, nem pedig az emberiességét. ) 

  

Előzmény: Leclerc (261)
birefi Creative Commons License 2004.12.28 0 0 262

Az ifjú vámpír már rögtön "erősebb" mint halandóként volt. Mert pl. a sebek tűrése és a gyógyulás, öregedés hiánya, méregek és gázok immunitás ugye rögtön megvan hisz az a élőhalott létének velejárója. Persze azért a tanulás nem árt. Kicsit olyan mint a hegylakóban, amikor először maga sem hitte hogy halhatatlan. Sokan még automatikusan lélegezni próbálnak, esetleg fuldokolnak a vízben, össze esnek ha meglövik, és maguk is meglepődnek hogy nem haltak meg.

De a legtöbb kamarilla vámpírt (99%) atyja neveli, már csak azért is mert a Törvények szerint felelősek tetteikért, meg ugye nem azért választotta, hogy magára hagyja.  

Mondjuk e téren azért a Sabbath és némely anatchista independens másként van. Van úgy nevezett ágyútöltelék gyártás. Ez egy nagyobb összecsapás előtt, avagy csak a káosz kedvéért történik. Ilyenkor tucatszámra gyártanak le vámpírokat és esetenként semmit se tanítanak meg nekik. (A Sabbathnál egyébként már a születési rítusnak is része sokszor egy hasonló kegyetlen procedúra. Csinálnak egy tucatnyi vámpírt fejbevágják őket egy lapáttal és eltemetik. Aztán mikor éhesen kiássák magukat a föld alól /már ha sikerül/, egymásnak ugranak, és aki életben marad az megérdemli, hogy foglalkozzanak vele. ;) )

 

Szóval változó de min. 1-2 hónapnyi tanítás míg a diszciplinák, a vér, a magatartás (ösvény, törvények, vámpírok világa) dolgait elsajátítja. Leghosszabb idő a mágusvámpírok (tremere) képzése néha egy egész év. Na igen a mágia...  

Előzmény: Leclerc (261)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.22 0 0 261

Szia Birefi!

 

Azt kérdezném meg tőled, hogy ugye egy fiatal vámpír egy darabig még olyan erős marad mint egy halandó?! Ez meddig áll fent? Tehát, hogyan változik az erő kérdés időben? Gondolom számít, hogy milyen generációs volt a nemzője?!

És ez a harci ügyesség dolog, hogyan működik egy halandó-gyenge vámpír közdelemben? Sikerülhet egy időre harcképtelenné tenni a vampot, mondjuk amíg elmenekül?

Bocsi ha már volt ilyesmi!

Köszi!

 

Üdv!

Előzmény: birefi (252)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.20 0 0 260

Igaz!

Sorry!

Jól beoltottak basszus rpg-n:((

Ez a Phobos tiszta kész!

Üdv!

Előzmény: birefi (259)
birefi Creative Commons License 2004.12.20 0 0 259
250. hsz 3. pontban írtam róla.  
Előzmény: Leclerc (258)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.18 0 0 258

Értelek! Bár a történetem vége nem egészen ez, de valami hasonló lesz...

Erről a halandóság visszanyeréshez mit szólsz?

üdv!

Előzmény: birefi (252)
Lalil Creative Commons License 2004.12.18 0 0 257

Néhány szó az általatok említett klánokról (vagy a Samediket nem kellett volna?! mind1 ...érdekesség)

 

Salubri

Ez a széles körben gyűlölt vérvonal sokkal több ellenséget mondhat magáénak, mint amennyit megérdemelne. Egyszerre mindig csak hét Salubri létezhet; új gyermeket csak akkor ölelhetnek, ha már elérték a Golcondát. Ekkor úgy fejezik be létüket, hogy összes vérüket átadják annak az egyénnek, akit utódjuknak kiszemeltek. Szinte semelyikük sem él néhány évszázadnál tovább, mivel a Salubrik a vámpíri létet pusztán haldoklásnak tekintik. Ezek a vámpírok különösebb nehézség nélkül elvegyülhetnek az emberek között - amíg valaki észre nem veszi a harmadik szemüket.
A többi klán a legrosszabb fajta gyilkosoknak és diabolistáknak tekintik a Salubrikat. Számos Herceg vált ismertté arról, hogy Vérvadászatot rendelt el a legcsekélyebb sugallatra is, mely arra utalt, hogy esetleg egy Salubri tartózkodhat a birtokukon; leginkább a Tremerekről közismert, hogy gyűlölik őket. Ezen gyűlölet oka a Salubrik - akik egykor még kisebb klán voltak - legendáinak mélységeiben található. Saulot, ezen klán alapítója állítólag az első Vértestvér volt, aki elérte a Golcondát. tényként kezelik azt, hogy amikor visszatért ázsiai utazásaiból, egy harmadik szem nyílt fel a homlokán, olyan eszközhöz juttatva őt, amelyekkel egyetlen más Vértestvér se rendelkezett soha azelőtt.
A következő néhány évezred során Saulot híresztelései a Golcondáról átjárták a Vértestvérek társadalmát. Úgy hiszik, hogy köze volt Karthágó fejlődéséhez és az Inkonnu megalapításához, bár ő maga nem csatlakozott e magasztos csoportosuláshoz. Ezen idők során Saulot igen kevés Vértestvért ölelt meg, de azon kevesek, akiket igen, követték őt a megváltás útján. Állítólag Caligula uralma alatt hozott létre utoljára vámpírt, aztán eltávolította magát mind a Vértestvérek, mind a halandók világából. ezen önkéntes száműzetése a középkorig tartott, amikor egy mágustársulat megtalálta őt torporban fekve. A Salubrik állítják, hogy maga a rend alapítója kutatta fel az ősatyát és mélyesztette fogait annak nyakába. Állítják továbbá azt is, hogy alapítójuk nem állt ellen. Ezután a rend módszeresen felkutatta a többi Salubri származásút és megölte őket. Bár nem mindet. Az idősebbeket könnyen megölték, de azok, akiket Saulot aztán teremtett, hogy elérte a Golcondát, valamiképp ellenállónak bizonyultak a rend varázslataival szemben. Így a rend megtett mindent ami a hatalmában állt, hogy a világot a Salubrik ellen fordítsa; vadásszák őket, terrorizálják őket. Nem használhatják gyógyító erejüket anélkül, hogy ne félnének attól, hogy felfedezik és legyilkolják őket.
Ennek ellenére az egyetlen hatalom, ami képes megölni a legtöbb Salubrit, az ők maguk. Ha egy Salubri utódot nevel, nagy gondot fordít gyermeke kitanítására a származásáról, annak velejáróiról és hogy védjék meg magukat. Továbbá előkészíti az újszülött Golconda felé vezető útját, végül pedig öngyilkosságot követ el azáltal, hogy gyermekével megitatja az összes vérét.
A Salubrik úgy hiszik, hogy a vámpíri lét gyötrelem a léleknek és megfosztja a béke reményétől egészen addig, míg el nem éri a Golcondát. Sőt, úgy vélik, hogy mindenki, Vértestvér és halandó egyaránt, aki a Golconda elérése előtt hal meg, annak lelke örökké a világ rabja marad, szabadon megidézhető és irányítható lesz. A Salubrik kötelességüknek tartják, hogy hitüket másoknak is megtanítsák, és nagy erőt fektetnek a "tényállás" másoknak történő elmagyarázásába. Mivel nem is tudják elleplezni, hogy kívánhat magának bárki egy örök fájdalomból álló életet, nem tudják elképzelni, hogy más vámpírok ne hallgassanak a szavaikra. Talán ez is egy ok, amiért annyira nem kedvelik őket. ezek a Vértestvérek könnyebbnek találják a Golcondához vezető utat, mint a többiek, de még nekik sem automatikus a dolog. Salubri Atyák gyakran rejtenek el nyomravezető utalásokat könyvekben, emberekben és helyeken, amit aztán gyermekük megtalál majd. Amit egy Salubri eléri a Golcondát, sok tekintetben egyszerűbbnek találja az életet. Amellett, hogy kikerülnek a Fenevad karmai közül, a Golconda nyitottabbá teszi őket a Diszciplínák felé. Ahelyett, hogy csökkenteniük kéne generációjukat, ötödiknél magasabb szintű Diszciplínák elsajátításához, egy Golcondát elért vámpír pusztán csak tapasztalat elköltésével is tanulhat új erőket. így az Atyaságra felkészült Salubrik a Jelenés jóserőit használva meghatározzák gyermekük sorsát és segítenek nekik a Golcondához vezető út megtalálásában.

Gúnynév: Küklopszok

Megjelenés: Mindenféle ember szóba jöhet, mint potenciális Salubri. Gyerekek, öregek, tinik és középkorú nők egyaránt lettek már kiválasztva. Ölelésük után elkezdik kifejleszteni a klán harmadik szemét. nem mindig észrevehető (ha be van csukva, csak kis karcolásnak tűnik a szem vonala), de használat közben rendkívül feltűnő.

Menedék: Bárhol, de általában távol más Vértestvérektől és halandók által védve.

Háttér: A Salubrik csak azokat Ölelik, akik akikről bebizonyosodott, hogy az Emberiesség legmagasabb fokán állnak. gyógyítók, szent férfiak és nők, igaz emberbarátok egyaránt váltak már a Salubrik kiválasztottjaivá.

Karakterszerkesztés: A Salubrik szinte bármilyen koncepcióval rendelkezhetnek, bár rendkívül ritka köztük a bűnöző vagy katona. Szinte mind Gondolkodó természetűek, de bármilyen Viselkedésük lehet. Általában a Mentális Tulajdonságok és Mentális Jellemzők az elsődlegesek, bár nem mindig. Minden Salubrinak öt pontot kell tennie a Generáció Háttérre, hogy jelképezzék Atyjuk értük hozott áldozatát; táplálkozási problémák miatt (ld. Gyengeségek) sokuk rendelkezik Nyájjal vagy hűséges követőkkel.

Klándiszciplínák: Jelenés, Szívósság, Bűbáj

Gyengeségek: Ha egy Salubri olyasvalakiből iszik, aki ellenáll a Csóknak, egy Egészség Szintet veszít minden kiivott vérpont után. ezen sérülés rendesen gyógyítandó (vérrel). A vámpírnak tudnia kell, hogy a célpont nyugodt és nem áll ellen, hogy elkerülhesse a sérülést.
Ez az, amiért ezen vérvonal legtöbb tagja Casanova vagy Álommanó. továbbá a karakternek folyamatosan a Golconda felé kell haladnia; mindennemű eltévelyedés erről az útról szélsőséges körülményekhez fog vezetni (mint az Akaraterő visszanyerésére való képtelenség). Amikor pedig végre elérik a Golcondát, létüknek be kell fejeződnie, amint készen áll az örökös.

Szervezet: Ez a vérvonal nem rendelkezik szervezettel; tagjai közt alig van valamiféle kapcsolattartás, bár mindig megtesznek minden hatalmukban állót, hogy segítsenek vérvonaluk többi tagjának. Ez a fantasztikus klánhűség is egy ok, amiért a Tremerek nem tettek többet e klán eltörléséért, mivel túl magas lett volna az ár. Minden Salubri nyolcadik generációs és általánosan elterjedtnek számít az a nézet, hogy az öregebbeket évekkel ezelőtt elpusztították. Viszont rendszeresen felröppennek olyan szóbeszédek, hogy egyik vagy másik öreget látták valamilyen távoli helyen...

Vérvonal Presztízs szerzése: Általában nem töltenek elég időt egymással ahhoz, hogy a Presztízs fontos legyen számukra. Ha igen, akkor is teljesen attól függ, milyen messzire jutott már valaki a Golconda felé vezető úton. Ha valaki már elérte azt az állapotot, további léte teljesen értelmét veszti és bár a vérvonal többi tagja mindent meg fog tenni érte, arra számítanak, hogy rövidesen feláldozza magát.

Idézet: "Semmit sem lehet a lélek szabadságánál fontosabban tekinteni. Nem csak a te lelkedé és az enyémé, de mindenki lelkéé a Földön. Ezért hát megpróbáltatásainkat és kínjainkat ajándékoknak kell tekintenünk, mivel a teljes szabadság lehetetlen a sorscsapásokon való felülkerekedés nélkül."

Samedi

A Samedi vérvonal lehet a Nosferatu egy leágazása, de a Giovanni eredet sem zárható ki. Akárhogy is, egyik klán sem vállalja értük a felelősséget. A samedi vérvonal csak pár évszázada létezik. először Olaszországban és a Karib-szigetek környékén tűntek fel. Csak nagyon kevesük ment át az USA-ba.
A Samedik könnyen felismerhetőek a testükről állandóan potyogó rothadó húsdarabkákrók és akik nem ismerik őket, gyakran zombiknak hiszik őket. Ez a vérvonal nem képvisel semmilyen hivatalos hovatartozási álláspontot: tagjaik ugyanúgy megtalálhatóak a Kamarillában, mint a Szabbatban. Azok, akik már harcoltak Samedikkel, ritkán felejtik el az élményt, mivel ez a vérvonal rendelkezik olyan erővel, ami képessé teszi őket arra, hogy más Vértestvéreket legalább ideiglenesen megfosszák halhatatlanságuktól. A Samediket általában túl undorítónak tartják ahhoz, hogy megengedjék nekik a további fennmaradást; egyedül az a tény menti meg a vérvonalat a Kamarilla általi kiirtástól, hogy erős szövetségesekkel rendelkeznek.
A Samedik jó bérgyilkosokként és testőrökként is ismertek és gyakran hajlandóak bárkinek a szolgálatába állni, aki meg tudja fizetni őket. A Nosferatuk és a Giovannik egyaránt szimpátiát éreznek ezen kifacsarodott Vértestvérek irányában és a legtöbb Samedi nem is hajlandó e két klán tagjait megtámadni, hacsak nem kapnak érte jelentős pénzösszeget.

Gúnynév: Hullák vagy Zombik

Megjelenés: A Samedik a bomlás előrehaladott állapotában lévő holttestek megjelenésével bírnak. A bőrük vékony és a legkisebb érintésre is undorítóan váladékozni kezd. Sok Samedi bőrszerű és kórosan sovány, összeaszott múmiákra emlékeztető. Szemük mindig mélyen besüllyed a fejükbe, ajkaik és ínyük visszahúzódik fogaikról. szinte minden Samedi elveszti orra nagy részét.

Menedék: Legtöbbjük a temetőkben vagy azok környékén szereti fenntartani menedékeit, rejtett alagutakat ásva a mauzóleumokba vagy a halottasház pinceszintje alatt.

Háttér: A Samedik csak nemrég jelentek meg, de az utóbbi 200 év során vérvonaluk tetemes mértékben kiterjedt. Ritkán társulnak és rendkívül ritkán van belőlük egynél több egy városban, még akár metropoliszban is. legtöbbjük halottkémként vagy temetkezési vállalkozóként dolgozott Ölelése előtt. Sokuk az öngyilkosság peremén volt, mielőtt Megölelték.

Karakterszerkesztés: a legtöbb Samedit már életében megfogta a halál és ez meg is látszik rajtuk Ölelésük után. mentális Jellemzők az elsődlegesek és az Ismereteik is kiemelt fontosságúak.

Diszciplínák: Nekromancia, Fátyol, A Halál Útja

Gyengeségek: Akár a Nosferatuk, a Samedik is undorító megjelenéssel bírnak és Megjelenésük nulla. Folyton érezni felőlük a bomlás szagát és bőrük különös állaga elég ahhoz, hogy a legerősebb alkatokat is visszataszítsa.

Szervezet: Nem úgy tűnik, mintha lenne valódi szervezetük. Azon ritka alkalmakkor, mikor két vagy több ilyen Vértestvér találkozik, jobbára csak pletykálnak egy kicsit, aztán újra elválnak az útjaik. Van egy kis csoportjuk, amelyik próbál változtatni ezen, de egyelőre nem történt semmilyen nagyobb változás. ugyanakkor viszont hallani híreszteléseket a temetőkben késő éjjel találkozgató kisebb Samedi csoportokról.

Idézet: "Annyira biztos vagy a halhatatlanságodban? Gyere ide; beszélgessünk el a halhatatlanság igazságairól... egyesüljünk egy halál-diskurzusban."

 

Amúgy most olvastam a számomra leghorrorisztikusabb klánról,  a Nagaraja-ról, a húsevőkről. Ha valakit érdekel ez a klán, jelezze, és bemásolom ide a jellemzésüket!

 

Remélem, Aszkéta, a honlap készítője - ahonnan a jellemzéseket szedtem - nem haragszik meg rám! Nagyon igényes, információgazdag oldalt készített! Itt a cím: http://w3.enternet.hu/kry/vampire/

Előzmény: qazw (98)
Lalil Creative Commons License 2004.12.18 0 0 256

Röhejes fogakra csak ennyit: láttátok a nem olyan régi Dracula 2: A mennybemenetel című filmet? Na, abban iszonyatosan gagyi fogak voltak! :)))

Meg a film is elég gázos, szerintem. Viszont az első része egész tűrhető volt: a Dracula 2000. Gerard Butler játszotta Drakulát. De azért elég vérszegényre sikeredett...

 

Előzmény: lonestar (65)
Lalil Creative Commons License 2004.12.18 0 0 255
Pellagra
Előzmény: Lalil (254)
Lalil Creative Commons License 2004.12.18 0 0 254
Itt egy kép a pellagra áldozatáról. (Remélem, berakja...)
Lalil Creative Commons License 2004.12.18 0 0 253
Sziasztok!
Látom, nem vagyok 1edül a vámpírmániámmal! :) Amúgy én imádom Anne Rice könyveit, Bram Drakuláját is olvastam már, + volt, csak sajna elveszett::(((
Tényleg van ilyen betegség, régebben olvastam is róla, és látván az érdeklődést, megkerestem. Íme(egy kis történelmi bevezetővel):



"A pellagra

A vámpírhit és a "durva bőr"

A vámpír szó hallatán vagy denevér, vagy olyan halott jut az eszünkbe, aki éjszaka felkel a sírjából, a megtámadott ember vérét szívja, s az áldozat ezáltal maga is vámpírrá válik. A vámpírhitben azonban az ismeretlentol, foleg a hajdan ismeretlen okú fertozo betegségektol való félelem is megnyilvánult. Ezek közé tartozott a - ma már tudjuk, hogy a B-vitamin-csoportba tartozó egyik vitamin hiánya okozta - pellagra is.

Eloször is el kell oszlatnunk azt a téves hiedelmet, hogy a Dél- Amerikában élo közönséges vámpír az állatok és az ember vérén él. Ez a mintegy 16 centiméterre megnövo, elég csúf denevér ugyanis ártalmatlan, hiszen rovarokkal és gyümölcsökkel táplálkozik. Nem így közeli rokonai, a vérszopó denevérek (képünkön), amelyek késéles metszofogaikkal valóban vérszívásra szakosodtak. Minthogy ezek az állatok nem fordulnak elo földrészünkön, magától értodoen nem lehettek a vámpírmítosz elindítói.


Habár a vámpírhit már a XVII. század elején föllelheto a kelet-európai néphagyományban és írásokban, elterjedtté Bram Stoker 1897-ben megjelent Drakula címu könyve révén vált, ekképp a XV. században élo Vlad Dracul havasalföldi vajda nevét viselo Drakula lett a világ legnevezetesebb, képzelet szülte vámpírja . Bo másfél száz évvel korábbra teheto azonban a pellagrának a vámpírhithez való kötodése.

Nikotinsav- és triptofánhiány

Ezt a betegséget a spanyol G. Casal írta le 1735-ben (az o nevét orzi a nyakon, a ruha kivágása mentén a napozás hatására megjeleno borelváltozás, a Casal-gallér), ám az olasz Frapoli nevezte el 1771-ben pellagrának, amely olaszul durva bort jelent (pelle = bor, agra = durva). Minthogy akkoriban és késobb is szinte járványszeru volt az elofordulása, egészen századunk elso harmadáig tartotta magát az a hiedelem, hogy valamilyen mikroba okozza. Csak 1937-ben derült fény arra, hogy az 1867 óta ismert és a vitamin szót kiötlo lengyel K. Funk által 1913-ban az élesztobol kivont nikotinsav hiánya idézi elo a pellagra jellegzetes tüneteit. Késobb azt is tisztázták a kutatások, hogy a triptofán nevu aminosav hiánya szintén közremuködik a kialakulásában, ugyanis négy lépésben nikotinsav képzodik belole a szervezetünkben. Ezek a felismerések érthetové tették, hogy a pellagra miért terjedt el járványszeruen azokban az országokban (a XIX. századi Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban, Szerbiában, Romániában, Bulgáriában és Ukrajnában, sot a XX. század eleji Egyesült Államokban is), ahol a szegény néprétegek szinte kizárólag kukoricából készült ételeken éltek. Habár ebben a tápnövényben van nikotinsav, a java része kötött formában fordul elo, s nem szívódik fel a tápcsatornából. Triptofánban viszont igen szegény a kukorica zein nevu fehérjéje, így ebbol az aminosavból sem képzodik elegendo nikotinsav. Miért nem szenvedtek pellagrában a szintén kukoricából készült tortillát evo mexikói és közép-amerikai parasztok? Azért, mert a kukoricalisztet elobb órákon át mésztejjel fozték, majd e lúgos anyag kimosása után sütötték belole a kerek lepényt. Nos, a vegyi és a hokezelés hatására a kötött nikotinsav szabaddá válik, s így nincs akadálya annak, hogy a pellagra elleni hatása érvényesüljön. A tünetek alapján az orvosok három d-s betegségként szokták említeni a pellagrát, amelyre borgyulladás (dermatitisz), hasmenés (diarrea) és elbutulás (demencia) jellemzo.

Három-négy d

Az angolszász orvosok egyike-másika (például a Massachusettsi Orvostudományi Egyetemen dolgozó J. S. Hampl) egy negyedik d-t (death = angolul halál) is szokott társítani az elobbiekhez, mert még évtizedünkben is elofordult olyan kezeletlen eset, amelyben a halálozást a pellagra rovására írták. A nikotinsav-hiányos ember borének bizonyos területein (általában szimmetrikusan) gyulladás, elszínezodés, hámlás és fokozott szarusodás figyelheto meg. Elsosorban ott (az arcon, a nyakon, a karon és a lábon) károsodik a bor szerkezete, ahol napsugárzás éri (ezért alakul ki a nyakon a már említett Casal-gallér is). Egyidejuleg azonban a szájüreg, a hüvely, a húgycso és a végbélnyílás körüli nyálkahártya is kipirosodhat, sot kifekélyesedhet, s ez fájdalommal társul. A gyomor-bél rendszeri panaszok közül a hasmenés a legjellemzobb, amely véres is lehet, de hányinger és hányás szintén elofordulhat. Gyakori az is, hogy a has kellemetlenül feszül. Az idegrendszeri tünetek közül az emlékezet romlása, a zavartság, a búskomorság, a szorongás, a nyugtalanság, az álmatlanság és az agresszivitás jellemzo, de a beteg tudata is elborulhat. Vitaminhiányról lévén szó, a kezelés elsosorban a hiányzó vitamin pótlásából áll, de ugyancsak jó hatású, ha kiegészítésként egyéb B-vitaminokat is kap a beteg, s fehérjedús étrendet írnak elo neki. Ha a baj még nem túl elorehaladott állapotú, nagy esély van a teljes gyógyulásra.

A sötétet kedvelo Drakula

Mi köze van a vámpírhitnek és a leghíresebb vámpírnak, Drakulának az említett négy d-hez? Elsoként azt említjük meg, hogy nemcsak a pellagrában szenvedo ember borének nem tesz jót a napfény, hanem a vámpírok is kerülik a világosságot. Stoker könyve szerint a halottsápadt Drakula gróf éjszaka közlekedik, s vendégének, Jonathan Harkernek meg is jegyzi, hogy "szeretem az árnyékot és a homályt". De arra is van utalás, hogy a vámpíroknak buzös a szájuk, rossz szagú a leheletük. Ezt a már említett Hampl azzal hozta összefüggésbe, hogy a szájüreg nyálkahártyájának gyulladása és vérzésre való hajlama miatt a pellagrás beteg lehelete sem jó illatú. Hasonlóképp a nikotinsavhiánytól fekete nyelvuségben szenvedo kutyák szája is buzös, mert a nyálkahártya sérülésébol származó vér megalvad, megfeketedik és bomlásnak indul. A szakirodalomban nincs adat arra vonatkozóan, hogy a vámpíroknak hasmenésük volna. Olyan legenda azonban ismeretes, amely a vámpír féregfertozésérol tesz említést, márpedig ez hasmenéssel járhat. Az ellenben, hogy a vámpírok nem szeretik az ételt, csak a vért, összhangba hozható a pellagrás betegek lesoványodásával, hiszen szájüregi nyálkahártya-bántalmuk és -fájdalmuk miatt nem esik jól nekik az evés. Drakula pedig a különös étkezési szokása miatt nem eszik együtt a vendégeivel. Jonathan Harkertol ekképp kér emiatt elnézést: "Remélem, megbocsát, hogy nem étkezem önnel, de én már vacsoráztam." Nos, a vacsorája aligha szilárd étel volt.

"A vér maga az élet"

A nikotinsavhiány miatti mániás-depressziós tünetek elég súlyosak lehetnek ahhoz, hogy a beteg kórházba kerüljön. A jellegzetes panaszok egyike-másika a népi hagyománybeli vámpírra is jellemzo, aki éjszaka nem alszik, s mindig mogorva és ingerlékeny. Nem véletlen, hogy hajdan a hiszékeny emberek éjszaka tartottak leginkább a vámpír támadásától. Habár a Drakula-könyvbeli Seward doktor Renfield nevu páciense nem volt vámpír, nagy tiszteloje volt a grófnak, s hogy jó színben tunjön fel elotte, lobbanékony és kórosan izgatott volt, s veszélyes ember benyomását keltette. Ráadásul állatokat - legyeket, pókokat és verebeket - evett. A kóros étkezési szokás a pellagrásokra is jellemzo lehetett. Adatok vannak arra vonatkozóan, hogy jeget, agyagot, ecetet vagy fuszereket ettek magában. A halált illetoen szintén fölfedezheto párhuzam a vámpírok és a pellagrában szenvedok sorsában. A vámpírhitben föllelheto az a motívum, hogy akinek a halálakor lezáratlan dolgai maradtak a rokonaival vagy a barátaival, az úgymond eros érzelmi késztetést érez arra, hogy megkísértse oket, és számon kérje tolük az élete során elszenvedett mulasztásokat. Ez úgy jelent meg a kezeletlen pellagrások világában, hogy az e betegségben elhunyt ember hozzátartozóinak a vitaminhiányos táplálkozás miatti ugyanolyan betegségét halottjuk bosszújának vélték. A vámpír támadása egyébként általában nem volt halálos. O ugyanis abban volt érdekelt, hogy hosz- szú ideig csapolhasson vért a kiszemeltekbol, hiszen - mint azt a Harker megsérült csuklójából vért szívó Renfielddel kimondatja a Drakula-könyv szerzoje - "a vér maga az élet". Ezt a gyomor-bél rendszeri vérzés miatt vérszegénységben szenvedo pellagrások is érzékelték, akik olykor élohalottként néztek ki. Minthogy idovel minden legenda módosul, manapság már csak itt-ott esik szó a vámpírhit és a pellagra kapcsolatáról. Ebben az egyháznak is jótékony szerepe volt, hiszen határozottan tiltotta az elhunytak vámpírságának igazolására végzett kihantolásokat. Ezeknek során ugyanis sok mendemonda született. Az 1994-ben megjelent Vámpírkönyv szerzoje, J. G. Melton például megemlíti, hogy a múlt században egy helyütt állítólag egy olyan halottra - vámpírra - akadtak a kihantolt koporsóban, akinek piros volt az arca, s a szája körül friss vér nyomai látszottak. Egy másik esetben a halott szája körül kukoricaétel maradványait vélték fölfedezni, s ezt a vámpirizmus és a kukoricaétel evése miatt támadó pellagra közötti kapcsolat bizonyítékaként fogták fel.

/A Journal of the Royal Society of Medicine címu folyóirat nyomán/"

Remélem, nem tartottátok unalmasnak a cikket, kissé hosszú...




Előzmény: Nancy boy (8)
birefi Creative Commons License 2004.12.13 0 0 252
A kinézet nem minden. A nyüzüge drogos (mondjuk erő 2es) és a kemény fickó (mondjuk 4es erő) közt simán dönthet az egy pontnyi potence (őserő), sőt ha 2-3 pont vvér van a gyengusban képes lehet erejét felnyomni akár 5re is. De arra figyelj, hogy egy bunyóban nem csak az erő, hanem az ügyesség és harcképzettség is számít. (Lásd ugye kung-fu.) Persze az erő szabja meg a sebzést, és az ellenállás szabja meg azok elviselését. Nekem volt egy törékeny gangrel karakterem. Az néha meglepte az ellenfeleket, mikor bemostak neki egyet hogy elrepült, de az csak jött vissza, szinte egyre erősebben. (ahogy ugye pörgettem rá a vért a tulajdonságokra. :) Ellenállásom magas volt alapból, és még fortitude is segített :) ) Én írtam hasonló sztorit, saját mesélésemhez, csak sajna mostanában nem érünk rá játszani. :( Szóval ott egy nagyon öreg vámpírról volt szó, aki megtalál vmit amiről úgy tartja a Golcondához vezet. A nehéz utat végigjárja. És a végén belép a napfénybe és... Porrá válik, de lelke nem kárhozik el. Szóval valahol happy end is meg nem is. Nézőpont kérdése. Aurora is járhatna így a végén vmi önfeláldozó tett keretében túl sokat lenne napon.
Előzmény: Leclerc (251)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.08 0 0 251

Szia!

 

Azt már észrevettem a WOD-os fórumokban, hogy nem túl esélyes dolog ez az emberré válás!

Viszont most olvasom a testrabló meséjét, és ebben is vmi hasonló van!

A napos dologgal is van vmi ami kicsit fura, a főhős(Lestat) két nappalt-és éjjelt is túlélt a sivatagban, aztán alig egy fél nap alatt felgyógyult! Minden plussz vér nélkül(étrsd nem vett magához)! Persze ő nagyon erős, merg minden...

Na a ghoul kérdés kicsit félreérthető volt! Viszont lényegében válaszoltál rá! tehát lehet olyan ember aki nem öregszik, és jobban gyógyul a vámpírvértől! Viszont fizikális erőben mennyi pluszt ad? Pl: egy nyüzüge drogos nem fogja elverni a 2méteres, 150kg-os izomagyat?! vagy igen?:))

Jó tippeket adtál az Aurora személyiségéhez:D

Viszont akartam egy végső csavart a történetem végére, ami ezzel az emberré válással van kapcsolatban...(tehát visszaváltozik aztán végül is nincs happy end, mert megölik...)

Köszi a válaszokat!

Üdv!

 

 

 

Előzmény: birefi (250)
birefi Creative Commons License 2004.12.08 0 0 250
Akkor fordítva haladva.
1. Elképzelhető olyan vámpír, aki képes némi nappali tevékenységre. Aurora valószínűleg a Ventrue klán tagja, és esetleg egészen "emberi". "születésekor" a 3 klán képességből (uralom, jelenlét, ellenállás) mondjuk csak egyet-kettőt kapott. (jelenlét és ellenállás mondjuk). Aztán idővel igyekezett megőrizni emberségét. (ez nem könnyű hisz nem hogy ölni tilos, de bizonyos szinten már lopni is súlyos bűn. De mondjuk ő ilyen ne bánts virág, aki mindent igyexik elkerülni.)
Közben erősen fejlesztette az ellenállás képességét, ami végülis logikus, hisz ha vki nem üt vissza és elmenekül a dolgok elöl, akkor bírnia kell a megpróbáltatásokat.
Erről a fortitude-ról már írtam. Képessé teszi a sérülések (még a kritikus sebek) elviselésére is. Így ad némi védelmet (pár perc) a nap ellen is.
A nappali fentlét persze nem könnyű, mert nehéz ébren maradni. Viszont egy magas (mondjuk 7es) emberségű vámpírnak azért könnyebb. Ilyenkor persze gyengébb. (képességeit max emberségének szintjéig használhatja fel. Egy példával élve, ha van egy magas ügyessége 4es és 3as atlétikája, akkor már nincs értelme növelnie vérből ügyességét mert 7 fölé képtelen menni ugye.)
Aurora tehát nem lesz táp, de legalább nem fog vért használni, ergó a kajálásnál vigyázhat arra, hogy "áldozatai"-nak ne essen baja. (max 1-2 pontot szív, a napi betevőhöz. Az állóképesség és a jelenlét nem igényel vért)
A ventrue klán tagjai amúgy is kedvelik az embereket és keveset "esznek". Ez már csak azért is van így, mert a "kékvérűek" válogatósak. Minden ventrue-nak az a hátránya, hogy csak egy bizonyos áldozatot kedvel. (Az én karakterem pl. csak tengerészek és tengeri halászok. Aurora titka lehet vmi nagyon rafkó, amivel drámaivá tehető a kettőség, hogy ő jó és más oldalról meg egy szörnyeteg (pl. gyerek, vagy ilyesmi) De lehet egyszerűbb is. Pl. csak hajnalban tud táplálkozni és mondjuk csak barna hajú pasikból. :) )
Azért ne feledd, hogy nappal is megoldható, hogy elkerüld a napfényt és még a legfanatikusabb napimádók is max 10-15 percre bírják. Amúgy nehéz azt is megszokni, hogy legyőzzék a rettegésüket a naptól. Aurora valószínűleg esztelenül bátor és akaratos.

2. Ghoul kérdést nem értem. Mint már írtam, amíg vámpír vér van benne nem öregszik. Teste a golyóknak vmiért misztikus módon jobban ellenáll mint a sima emberek és a vámpírvér gyógyíthatja vagy erőssé, gyorssá teheti. (lásd tulajdonság növelés) Ezenkívül minden ghoul rendelkezik egy minimális őserő képességgel. Egyes ghoulok más vámpír képességeket is elsajátítanak alapszinten. Ezek öregebb vámpírok ghouljai és jómaguk is általában már öregek. (Bár persze kinézetre ez nem mindig látszik.)

3. Halandóvá válás? Egyes agyament vámpírok keresik az útját. Soha senki nem halott olyanról akinek sikerült. Ne feledd, a vámpír úgy kezdte létét, hogy meghalt és lelke kárhozatra ítéltetett. Szer, varázslat? A legnagyobb mágusok is körberöhögnek. Bár sok kutatás folyik, de ez inkább fordított irányú (értsd halhatatlanná válni emberként).
A vámpír mítoszok beszélnek ún. golcondáról. Ez azt jelenti, hogy a magatartási ösvényed (pl. emberség) tökélyre fejleszted. Ez szinte lehetetlen, mert minél magasabbra jutsz annál nehezebb a dolgod, és egyre könyebb visszaesni. Elképzelhető, hogy Aurora erre törexik persze. (Aztán persze a végén elbukik ez egy ilyen dolog.)
A Vérszövetség trilógia utalgat egy több ezer éves valóban nagyon ősi vámpírra, akinek állítólag sikerült (valszeg nem emberség ösvénnyel amúgy). Bár az egész homályos és sosem egyértelmű. Szerintem csak egy fejlesztett verzióját használja annak a nagyon öreg vámpírok által kedvelt dolognak, hogy telepátiával teljesen uralnak egy testet.
Szerintem ebbe ne ártsd bele magad, mert túl nehéz ügy.
Persze törekedni lehet rá. Lehet, hogy Aurora tényleg szeretné, esetleg vki ki is akarja használni a vágyát és megpróbálja átverni, ... de happy endet nem ígérhetek. :)
Előzmény: Leclerc (249)
Leclerc Creative Commons License 2004.12.03 0 0 249

Szia!

Köszi a kimerítő válaszokat!

Vámpír vissza tud változni halandóvá! Na ezt most nem úgy gondolom, hogy holnap ki akarok menni a strandra, úgyhogy halandó leszek:D  Hanem pl: arra, hogy egy ember és egy vámpír egymásba szeret és a halandó nem akar halhatatlan lenni, vagy netalántán szeretnének utódokat... Bár ez utóbbi lehet, hogy nagy baromságra sikeredett, de nézd el nekem:D

Ezt vhogy úgy képzelném el, hogy létezik egy olyan szer, vagy varázslat ami a vampot ismét(és örökre) halandóvá változtatja...

Kérlek javíts ki, vagy erősíts meg! A megfelelő rész aláhúzandó:D

A ghoul képes emberfeletti dolgokat véghezvinni?

Előfordulhat olyan, hogy egy vámpír olyan különleges képességgel "születik", hogy képes nappal huzamosabb ideig kint tartózkodni, ám mondjuk nem tudja használni úgy az erejét ahogyan éjszaka? Mert nálam a vámpírcsajszi azért kapott Aurora nevet, mert azt hittem, van ilyesmi...

Üdv!  

 

Előzmény: birefi (248)
birefi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 248
Pedig nem olyan fura ám. Hasonlóra képesek bizonyos állatok (a valóságban!) is, csak sokkal lassabban és korlátoltabban.
Gyógyításról leírtam amit tudni lehet. Szóval nem. (De amúgy bizonyos vámpír képességek, gyorsaság, mágia, átalakulás, stb. a vérből működik. Ezért valószínű, hogy a gyógyítás képesség is bizonyára így működik, kvázi üzemanyag. De erről már beszélni is veszélyes egy vámpírnak, mert felemerül a kérdés honnan tud erről... :) )
Futásban valójában nem olyan elképesztően gyorsak, főleg hosszú távon. Általában magas a fizikumuk (már ha olyanok, mert van amelyik teljesen elhanyagolja). Idővel képesek emberfeletti gyorsaságra. (Technikailag az emberi erő 1-5ig érték, a vámpír képes a 6 elérésére, sőt bizonyos vámpírok akár 7ig is eljutnak, ez generáció függő. Persze simán van vámpír alacsony 1-2 értéken is.)
Ami igazán durva, hogy a vért költve képesek egy pillanat alatt növelni képességük szintjét. Ezt a maxig (6os általában) könnyedén megteszik, de a fölé is tudnak menni, csak akkor az gyorsan elmúlik (pár perc max). Ez azért drága mulatság (sok vér). De persze nagyon előnyös, és még koncentrációt se igényel. (a gyógyulás sem)
Legjobb persze ha a vámpír a gyorsaság (celerity) képességgel is rendelkezik. Ez megsokszorozza sebességét (mérték a szintjétől függ), de csak néhány másodpercre. Ez technikailag azt jelenti, hogy 1 vérért a szintnek megfelelő számú plusz cselekedetet kap egy körben.
Van némi vita a dologról, de szvsz simán megteheti a vámpír, hogy ha mondjuk egy körben mondjuk 15 métert tudna megtenni (ez fizikumától függ) ezt a 3as celerity esetén (1 vérért) 3szor tegye meg. Durva? :)
Persze a vér drága (szinte mindenre használja és ugye 10-12 lehet max, és ritkán vagy maxon). Ezért általában e képesség fő lényege a harci cselekedetek. Ha pl. 3 ellenfél támad rád, és te mindegyiket leszúrod egyetlen (pár másodperces) körben, hát....
Az egyik klánregény ír is egy brujahról aki ezzel mókázik. Szabadon engedi a halandót és megmondja, hogy ad 5 perc futási előnyt. 15 perc alatt elérheti az erdőn túli autópályát és megmenekül. (Csak ugye kiderül az a 10 perc sok idő tud lenni az 5 meg kevés. :))) )
Ja az autó, hát ha felgyorsulsz simán otthagyhatod, ha nem ért utol az első 1-2 percben. Csak vigyázz nehogy utánad hajítson egy másik autót. Egyes öregebb brujah-król lehet hallani ilyen pletykákat (na igen nem mindenki gyorsaságra, van aki erőre gyúr, az őserő képesség ugye :)) No persze sokan mindkettőre. Ezeket csak harcigépnek becézem. :) )

Állatok. Régi hiedelem, és van vmi alapja. De azért nem szabad túlbecsülni. Az állatok érzékeny szaglása számára fura, hogy egy láthatólag élő lény csöppet sem izzad, és fura a szaga. De azért nem minden állat húzza fel ezen magát. Szóval a dolog nem tuti. A fő gond meg az, hogy bizonyos vámpírok ugyanolyan érdeklődőek az állatok iránt mint az emberek. Ezeket még néha az embereknél is jobban csípik az állatok. No meg ugye erre is van egy spéci képesség az Animalism. Elsősorban a gangrel és nosferatu klán rendelkezik vele. Szóval simán megesik, hogy a hűséges gyilkos őrző/védő kutyád, aki csak téged nem bántott eddig, hirtelen neked ugrik, mert egy fura idegennek nem tetszel. :)
Ezek a vámpírok előszeretettel használnak állatokat, felderítésre főként, de néha harcra is. Sokszor csapatostúl használják őket, főleg a kisebbeket (pl. patkány, varjú). A gangrelek esetenként ezt kombinálják a saját átalakításukkal. Ilyen szempontból olyanok, mint a VF-ek. Szóval azt látod, hogy ront feléd egy falkányi farkas. Namost melyik szerinted a vámpír? Jó móka. Pack tactics. :)
A dolog akkor különösen kemény, ha ghoulok is vannak. Ugyanis ghoul állat is lehet nem csak ember!

Haldoklót elvben lehet vámpírrá tenni, sőt még ghoullá is tenni. Esetenként így ment meg némelyik humánusabb vámpír egy számára fontos embert. Két lehetőség van. Vagy ad vért neki, amivel az ember begyógyítja amúgy halálos sebét. De a dologtól ghoullá válik, tehát valószínűleg vágyni fog a vérre, mint vmi durva kábszeres.
Vagy kiszívja minden vérét (kvázi megöli) és utána ad neki a vámpírvérből, így teheti vámpírrá. (persze ezt most jól leegyszerűsítettem.)
A halálos betegségek kicsit macerásabbak. Azt igazán vagy megállítja (ghoul) arra az időre amíg van benne vámpírvér, vagy meggyógyítja (vámpír). Azonban van olyan betegség ami még a vámpírrá válás után is megmarad, ezek a vér alapúak. Az aids-ről már írtam pl.
Hozzáteszem nem minden ember szeretné ezt. A setita klánregényben van egy szolgája a főszereplőnek, akinek többször ajánlja fel gazdája az öröklétet (ghoulság elsőlépésben), de az nem akarja. Viszont mivel ismeri gazdáját, amikor úgy tünik meg fog halni mindent elkövet hogy tényleg meghaljon, sőt lehetőleg a teste se maradjon. Bár a hullával már nem sok mindent lehet kezdeni, de sose lehet tudni. (Egyébként vannak bizonyos klánok, melyek elég sötét dolgokba is beleártották magukat, de ezekről inkább ne is beszéljünk.)
Ugyanis nem tudni melyik a jobb, az öröklét szolgaként és a végén talán még a kárhozat is, vagy a halál, és esetleg egy új élet. (No persze aki a halál után amúgy is kárhozatra számít, az igyexik nem sürgetni a dolgot. :) )
Előzmény: Leclerc (247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!