Keresés

Részletes keresés

Bárdos Imre Creative Commons License 7 órája -1 2 71504

Nem csak a mozdonyon, hanem átment a vonatra a kalauzkocsiig, ahol a vonatvezzető tartózkodott. Veszély észlelése esetén, ha a mozdonyvezető nem reagált időben, a vonatvezető a síp meghúzásával tudta figyelmezteni a mozdony személyzetét a csekelvésre. Valamikor a 10-es v. 20-as években egy balesetnél fel is rótták a vonatvezetőnek, hogy ezt a zsinórt nem rakta össze és ezért a berendezést nem lehetett használni. Sem előtte, sem utána nem találtam még utaalást sem a balesetek irataiban ennek a jelzőzsinórnak az alkalmazására.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71501)
rm40 Creative Commons License 10 órája -1 1 71503

Igen, az.

Előzmény: HBweb hu (71502)
HBweb hu Creative Commons License 18 órája 0 0 71502

T. Szakemberek!

 

Az alábbi listában a K389 (424 047-nél), K390 (424 040-nél), stb. mi lehet? Tán fűtőgép "cseszlovákul"?

601estÉpítekCadben Creative Commons License 20 órája -1 2 71501

Van valakinek ötlete, hogy miért ment végig a mozdonyon a gőzsíp zsinórvezetéke? Nem tudok elképzelni semmi értelmeset (az oldali járdán állva tápfej vagy homokoló kézi nyitás közben is lehessen sípolni? A Bay Béla-féle 1908-as "Vasúti lokomotívok" azt írja, hogy gőzsíp hiba esetén segélymozdonyt kell kérni - de hogy hogyan és miért is használta volna a segélymozdony sípját, az sem tűnik valószínűnek).

 

 

Mopi Creative Commons License 5 napja -1 1 71500

Előzmény: rezgaras (71150)
György barát Creative Commons License 2024.04.18 -1 1 71499

Az "r" jelen esetben "rekonstruált" jelentésű. 

A mozdony az "Em" újratervezése. 

 

Forrás: Эр паровоз (Википедия) 

 

Előzmény: rezgaras (71498)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.16 -2 1 71498

Az orosz oldalon írják, hogy ez a példány Mávag.

 

A sorozatjelre valahogy úgy emlékszem, hogy a kis betű a gyártó országot jelentette. Majd valaki megírja.

Előzmény: gumidani (71497)
gumidani Creative Commons License 2024.04.16 -1 2 71497

Nem voltam biztos a típusban sem. Azt tudtam, hogy ezt a típust a MÁVAG is gyártotta. 

Az alábiakkal demonstrálom széleskörű tudatlanságomat.

Az Эр 766-, Эр 787-,  Эр 797- és Эр 798- jelűekről láttam eddig képeket. Ezek mind egy típust képeznek, vagy jeleznek valamilyen különbséget a számok?

Előzmény: rezgaras (71496)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.16 -1 1 71496

Megtudtuk azt is, hogy Mávag gyártmányú. Vagy már korábban is tudtad?

Előzmény: gumidani (71495)
gumidani Creative Commons License 2024.04.15 0 1 71495

Leborulok a nemzet az Ön nagysága előtt.

Előzmény: division by zero (71494)
division by zero Creative Commons License 2024.04.15 -1 2 71494
Előzmény: gumidani (71493)
gumidani Creative Commons License 2024.04.15 -1 2 71493

Segítséget kérek a szovjet gőzmozdonyokhoz értőktől.

Jól sejtem-e, hogy a képeken látható metszet egy Эр-valahányas? Netalántán azt is megtudhatom, hogy mi volt a teljes pályaszáma?

 

 

trebront Creative Commons License 2024.04.01 -1 2 71492

a nélkül h képben lennék bármilyen mozdony tervezésével:

- nem tudod arányosítani a mellette lévő acélszerkezetekhez?

- gondolom keményfa. de ez mindegy: járatos méretek a zoll rendszerben jöttek a fűrészüzemektől:

2,4cm - 4,8cm -stb.. mozdonynál gondolom még gyalulták is a járófelületet: 4,6cm nem jó magasságnak?

de asztalosmunkákhoz gyárthatták túlméretezve is pont a gyaluláshoz, ill. bármilyen egyedi méretben.

jövő hétfőn tudok megnézni 1930 körüli épitőipari kiskönyvben fűrészüzemi/kereskedelmi méreteket, ha kell

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71491)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.04.01 -3 2 71491

Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Fa deszkákról volt szó, amit valahogy olyan egyértelműen öndefiniáltnak vettek, hogy demonstratíve kerülték mindenhol a vastagságára való utalást is.

Előzmény: Atis57 (71490)
Atis57 Creative Commons License 2024.03.30 0 1 71490

Szia!

 A kazán lemez=járólemez akart lenni.!

 

Amikor még láttam "Bivalyt" a padló akár 4 féle lemezből is lehetett. (meg az 50 év üzemidő-javitásai )

Előzmény: Atis57 (71489)
Atis57 Creative Commons License 2024.03.30 -1 1 71489

Szia!

Egy másik gőzmozdony rajzán? Az összehasonlitás okán....Nem szerkezeti/teherhordó elem.

  ---Az akkori" kazánlemezek"  8-10mm közöttiek voltak.(még a fele is megfelelt volna.)

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71488)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.03.29 -3 2 71488

Múltkor kérdeztem, hogy vajon milyen vastagok lehetnek a 601-es vezetőállásán a padlólemezek, merthogy a rajzokon ezt konzekvensen nem méretezik be. Nem tudtam rájönni, úgyhogy azt találtam ki, hogy megnézem az S32-es szerkocsi rajzain, hiszen azt a magasságot illeszteni kell a mozdony padlómagasságához. Nos, ez a vonatkozó rajz:

És itt sem írnak semmit. 

601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.03.27 -2 2 71487

És esetleg megvannak még ezek a rajzok? :)

Előzmény: FejesAntal (71484)
manhattani Creative Commons License 2024.03.27 -2 4 71486
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.27 -2 1 71485

Négy éve. A cég átalakítása megváltoztatott ott sok mindent.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (71481)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.27 -2 1 71484

Megdöbbentően hagzik, véletlenül. Ott volt egy teljesen más rajzcsomó aljára keveredve. Kissé rendezetlen volt a KM rajztára...

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71483)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.03.26 -1 1 71483

Hogyan kerestetek rá? én borzasztóan nem találtam meg, se a lámpákat, se a szabványos hótolót.

Előzmény: FejesAntal (71479)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.25 0 2 71482

Ha a valamikori MÁV Vagon Kft-ről van szó,azóta lett megbízatásuk bőven.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (71481)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 71481

Mennyi ideje tart a gyártás? Illetve mennyibe kerül a lámpák legyártása?
Az ország pár vasúti lámpás gyűjtője most kapott egy tippet.

Előzmény: FejesAntal (71479)
smnks Creative Commons License 2024.03.25 -1 1 71480

Köszi!

(Majd mire magasan fent, fent, fent... úgy döntenek egyszer, hogy ez a mozdony is legyen inkább statikus kiállítási tárgy, addigra elkészül hozzá a lámpa is... :-() . Nah, de nem akarok hülye ötleteket adni, mert még meghallják odafönt.)

Előzmény: FejesAntal (71479)
FejesAntal Creative Commons License 2024.03.25 -1 4 71479

Azóta is gyártják Székesfehérváron... khm...  pedig a rajzokat rohammunkában kerestük elő a múzeum rajztárából.

Előzmény: smnks (71477)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.25 -1 2 71478

Szép kép! Tipp, hogy hol lehet? (egy vágányú fővonal, domboldal, lent országút)

Előzmény: alkotasu (71474)
smnks Creative Commons License 2024.03.25 -1 3 71477

A képről jut eszembe: mikor kap ilyen (már pár évvel ezelőtt beígért!) "cilinderes" lámpákat a 424.009?

Előzmény: alkotasu (71474)
C50 Creative Commons License 2024.03.25 0 2 71476

Csuka.

 

Előzmény: Zárlámpa (71475)
Zárlámpa Creative Commons License 2024.03.25 0 1 71475

Milyen poggyászkocsi van a 424-es mögé kapcsolva?

Előzmény: alkotasu (71474)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!