A monster summoning nem működik, ugyanis le van írva, hogy az így megidézett lényeket nem lehet megkajálni. Azaz meg lehet kajálni, csak amint lejár a spell olyan mintha meg sem etted volna. Ez alól ugye kivételek a direkt kaja spellek, de azok conjure és nem summonok!
3 naponta kellneki constit drain-elni, különben will save-et kell dobnia Wisdom sebződés ellen. Tehát a kupába kiöntöm a véremet megoldás nem működik.
Az aktuális megoldás: idéz monster summoning-gal valamit, és azt szárazra szívja. Mivel az másnapra úgyis felgyógyulja, így el tud lenni a vámpír anékül, hogy a társai közül kellene valakit megcsapolnia.
Majd otthon megnézem a Libris Mortist, az hosszasabban értekezik ilyesmiről. De én kapásból nemigen engedném ezt: a vámpírnak nem pustán a vér kell, hanem az életerő, amivel táplálkozik a véren keresztül. A vért tessék csak kiszívni valakiből. Ellenkező esetben ugyan megengedném, hogy jóízűek kortyolgassa, de valójában nem táplálná, és maximum nagyon rövidtávon csillapítaná az éhséget. Szerintem.
1. PHB legutóbbi Errata (bár asszem azelőtt is így volt, csak másképp fogalmaznak most): Wild Shape:
'Any gear worn or carried by the druid melds into the new form and becomes nonfunctional.'
Magyarul: nem működik.
Practiced Spellcaster: persze. Ha magasabb a caster leveled, akkor magasabb minden szempontból, kivéve persze napi varázslatszám és elérhető varázslatok szintje. (Nem elfelejtendő: a feat csak arra való, hogy vegyeskasztúak kasztolási erejét közelebb hozza a szimpla kasztúakéhoz; nem növelhető vele a kasztolási szinted a kaszt-szinted fölé!)
Ha egy vámpír kiszívja valakinek a vérét, akkor drain-eli a consti-ját. Az áldozat előbb-utóbb belehal. A vámpír meg jól lakik.
Mi van akkor, ha valaki kitölti a saját vérét egy kupába (nem mindet, mondjuk pár decit), és odanyújtja a vámpírnak? Az illető nem veszít constit, a vámpír jól lakik?
(Hogy érthető legyen a kérdés: a csapat egyik tagja áldozatul esett egy vámpírnak, és vámpírrá vált. Az eredeti vámpírt elpusztították, de a társukat meg akarják kímélni. S hogy ne öldössön ártatlanokat, saját vérükkel hajlnadóak táplálni.)
meg mondjuk az amulett ami dupla áron fut, foglalja a slotot rajtad, nem vehetsz fel más amulettet, de cserébe el is vehetik tőled.
Amúgy nem tudom, ki hogy játssza a mágikus tárgy ellátottságot. Ha megnézem az alap DMG-t, akkor már 3. szint környékén nem hogy a karakterek de még az NPC-k is világítanak egy detect magicnél.
Nálunk amúgy a KM nem igazán szöszöl a tárgyakkal, ha lootból van rá pénzed megveszed oszt jól van. (Jó persze komolyabb dolgokért, pl. permanency már el kell slatyogni egy nagyobb városba, pl. Ezüsthold? :) )
Contingent spell feates cuccost ugyanúgy lehet dispelezni mint permanency-t?
Más:
Practiced spellcaster feat növeli varázslásnál a caster level-t. Gondolom ez a SR átütésnél is számít. Viszont számít-e tárgykészítésnél?
Mondjuk kellemes vilag lehet az, ahol bemesz a helyi teszkoba es ott boklaszol a pultok kozott, hogy most akkor amulettet vegyek, ami epp most akcios, vagy inkabb menjek el a szalonba, ami egy kicsit dragabb, de legalabb jot lehet csacsogni a manikurossel es toljak magamra egy kis turboszolit (csocsere! vadonatuj csovek!) meg egy permanencit.
Meg mondjuk egy amulettet oda lehet adni masnak, meg mondjuk le is lehet venni, ha olyasmi a tema, hogy nem kene tiz kilometerrol kiszurjak, hogy tele vagy varazsolva.
Ez mind szép, de ettől még baromi fura, hogy mithrill láncing alapanyag költsége nincs 400 arany, ergó kevesebb mint 1 fontból (1 font mithrill fegyver készítéshez 500 a) hozzák ki, miközben 10 font súlya van. És mint írtad nincs értelme igazán a mithrill fegyvernek viszonyítva a páncél hasznosságához. Csodák vannak! :)
Új kérdés:
Ha a druida magára rak egy amulet of mighty fist-et ami kvázi magic fanget ad, az 6 ezer arany.
1. kérdés hat e ez wild shape-ben?
2. kérdés: Mi értelme a tárgynak, ha 2950 aranyért permanencynek rajtad egy magic fang-et? (500 xp x 5 + 50x9)
Esetleg az, hogy mágikus tárgyat dispelezni véglegesen nehéz ügy. Permanency-t meg lehet?
Azt, hogy egy adott képzeletbeli anyagot milyen nehéz kikovácsolni, viszonylag nehéz földhözragadt képzeletünkkel megsaccolni. De hát nem lehetetlen, hogy az ilyen különleges, lélegzetre is érzékeny, misztikus titkokkal terhes ötvözetek megmunkálásánál elképesztő gondossággal kell eljárni, és ez bizony nagyon sokáig tart. Lehet, hogy a kovácsnak egy hónapig kell egy fiatal kecskegida bőrbébe öltözve megmártóznia minden éjfélkor egy tisztavízű forrás zubogójában, mielőtt elkezdheti a mitrill megmunkálását, különben lényének durva rezonanciái megfertőzik a nemes matériát, és az nem formázható megfelelően. Vagy lehet, hogy az adamantit minden centijének formázásához előbb a legforróbb kohótüzön órákon át kell hevíteni, és minden tíz kalapácsütés után két órán át kell folyamatos légáramlatok mellett hűteni, különben a kikalapált forma eltorzulhat, olyan alaktartó ez a különleges fém. Mit tudom én?
Ami az árazásukat illeti: az nyilván a játékbeli hasznosságukhoz van kötve. A páncélok esetén nagyon értékes a mitrill, hiszen csökkenti a súlyát (márpedig a páncél súlya a legtöbb átlagos karakter legnagyobb megterhelése), csökkenti a mozgási nehézségeket benne, illetve páncélkategóriát csökkent. Fegvyereknél nincs különösebb előnye, ezért egyéb tárgyak esetén csak odavetettek egy számot, azon az alapon, hogy úgysem olyan fontos.
Ugyanígy magyarázható az adamantit is: azért fix az ára különféle fegyvereknél, mert az előny, amit ad (hardness és DR átütés) nagyjából egyforma előny, függetlenül a fegyver típusától.
Ezek persze nem in-game okok, csak játékfejlesztői koncepciók. Játékon belül úgy magyarázol és árazol, ahogy tetszik.
Ja, egyébként nyilván a craft skillt is úgy lötték be, hogy ne lehessen vele pár hét alatt ezer-arany nagyságrendű értékben árut előállítani; ugyanis az élelmes PC-k ezt azonnal kihasználnák, és kalandozás helyett mindenki drága tárgyakat kovácsolna és eladna. Vagy legalábbis kalandok között többhónapos pénzszerző-szünetek lennének, amivel a PCk összeszedik az erősebb varázstárgyakra, jobb felszerelésre, több varázslatra való pénzmagot, mielőtt visszavetnék magukat a kalandozásba. Nem túl heroikus. Plusz hülyén nézne ki, ha a városban minden második kovács gazdagabb lenne a helyi földbirtokosoknál is...
Egyebekben számomra az érthetetlen, miért kerül 500 aranyba fontonként a mithrill a fegyvereknél.
Egy mithrill chain shirt az 12,5 fontnyi mithrill, de csak ezer egyszáz arany. Kiszámoltam a páncéloknál 100, 200 és 350-es fontonkénti árral dolgoznak.
A legszebb az egészben, hogy a mithrill páncélba éri meg játék szempontból, mégis az az olcsóbb.
Ennél még furább az adamantit. Ott ha tőrt készítesz az is 3000 ha pallost az is. Ez teljesene abszurd. Jó legyen 3 ezer a pallos, de akkor miért ne lenne a tőr teszem azt ezer vagy két ezer. Egyáltalán itt miért nem fontonkénti árban van megadva?
Van erre bármi ötletetek? Találkoztatok már a problémával?
Idő kapcsán. Egy profibb kovács némi segítségével azért kihoz egy 30-as DC megdobását take 10-nel. Ez 90 arany haladás hetente.
Egy mithrill breastplate-t 1 év. Egy sima mw. breastplate-t 1 hónap alatt.
(Ebben az a legszebb, hogy egy mw. full plate-et 5 hónap alatt gyárt le, és a +1es megmágiázás egyetlen nap. :) El tudja valaki képzelni hogy egy tőrt macerásabb legyártani mint egy tökéletesre sikeredő teljes vértet?)
Ugyanez a kovács a sima teljesen frankón használható kardot 2 nap, normál breastplate kb. 2 hét alatt gyártja le. :)
Egy expert nekem nemrég elmondta, hogy egy halál szimpla acélkard kovácsolása és elkészítése a napi 3 és több hónap között is mozoghat (az egészen extrém eseteket leszámítva).
Mondjuk parasztkésből (valami gagyi kard, lényeg, hogy kettőt lehessen vele ütni, aztán úgyis meghal, aki forgatja), napi 3.
Egy valamilyen extra technikát használó kovács esetében sokszori munka, meg idő mindenféle csicsa ráhelyezése is.
Ha jól emlékszem, a weapons of legacy alapjai már az Unearthed Arcanaban szerepeltek alternatív ötletként, bár ott még nehézkes volt valahogy a dolog.
Spéci anyagok és idő:
Mondjuk egy 15-ös craft skill összeget tételezzünk fel (szint, IQ bonus, esetleges faji/feat bónuszok, profi műhely, stb). A DC szerintem 20-as lehet, mondjuk. Így a heti haladás, ha 10nek veszi a skillt: kb. 25 x 20 = 500 sp.
Adamantit kard: 3000 arany, azaz 30,000 ezüst. Ez bizony kb 60 hét, több mint egy év. Kemény.
Mithrill láncing: 1100 arany, azaz 11,000 ezüst. Ez bizony kb 20 hét, azaz kb. öt hónap. Kemény.
1. A Weapons of Legacy az melyik kiadványban is jött ki korábban? PHB 2 vagy más kiegben volt? Esetleg dragon magazin?
2. Jól értem, hogy egy spéci (adamantit, mithrill) páncél vagy kard kikovácsolása akár évekig is eltart? Mi értelme így a craft skillnek? Nem túl sanszos, hogy a PC évekig dekkol az üllő mellett, pláne ha ő maga vagy társai közül bárki ember.
Vagy ennek az egésznek tiszta törpe és/vagy elf csapatnál van csak értelme?
Játékegyensúlyról beszélve. Nem érzitek úgy, hogy D&D-ben is az figyelhető meg a Wizards-nál mint a kártyáknál. Névleg úgy lehet eladni az új könyveket, ha azokban leírt kasztok, featek stb-k. Nem csak mások, de durvábbak is az eddigieknél.
Szerintem egyáltalán nem figyelnek a balanszra. Vannak kasztok featek, stb, aminek semmi értelme, és vannak amik meg amint bekerülnek a játékba felrúgnak minden egyensúlyt. Persze lehet tévedek és csak arról van szó, hogy time concern, és nem gondolják át, mert nincs rá idejük. (Pl. amikor a rangert elcseszték 3.5-ben a Drizzt rajongók kedvéért. Átesve ugye ama bizonyos ló túloldalára.)
Már említettem, ugye az improved tripet, de most megjelent a deadly defense, ami kvázi egy presztízs kaszt legjobb spécijét hozza át szimpla featként.
Vagy kasztoknál, a warblade, amiről azt hittem hogy csak más mint a harcos, és a harcos saját pályáján lenyomná, de ahogy elnézem, ez nem igaz. Hanem egybegyúrták a barbár és a harcos legjavát, fűszerezték még egy kis tápsággal, és megbolondították azzal, hogy helyzet függően hol erre, hol arra használhatod. Még presztízskasztnak is kissé elszállt lenne, de alapkasztnak...
Még valami a sok új kaszt kapcsán:
A különböző fajoknál meg van adva, mi a favored class. Logikusan ez nem tartalmaz olyan kasztokat amik abban a könyvben nem létezett.
A kérdésem a következő. Eredetileg is cél volt megszivatni a nem emberi fajokat, vagy csak simán kifelejtődött az utalás az új kasztoknál, hogy ez melyik faj favoredjét gazdagítja?
Például a warmage az elfekét, a warblade a törpékét, vagy ilyesmi.
Ja igen, és a bestow curse szerintem minden további nélkül mehet többször, más-más jellemzőre. A sztenderd büntetés/bónusz összegző szabályok is azt mondják, hogy egy adott értékre nem alkalmazható csak kétszer azonos típusú módosító.
Valóban nem adódnak össze. A magyarázat teljesen játékegyensúly alapú: 3.5 alatt az a döntés született, hogy a DR legyen kissé alacsonyabb, de egy fokkal nehezebben leküzdhető (így pl. egy +1-es fegyver nem üt át minden "anyagkövetelményes" DR-t). Ez a rendszer viszont nagyon könnyen elszállna, ha linerárisan összeadogatnál mindenféle DR forrásokat. Éppen ezért a szabályok valóban világosan úgy rendelkeznek, hogy különféle hatások okozta DR-ek nem adódnak össze, mindig az adott helyzetben legtöbb sebzést levédő működik közülük.
Ha nagyon fizikát akarsz mögé tenni (nem ajánlom, a DnD harcrendszere, főleg ahol hp-ról, hp-sebzésekről van szó, nem erre való), akkor fogd fel úgy, hogy a különböző védelmi technikáid közül egyik sem elég erős ahhoz, hogy egy komolyabb támadást megállítson, ezért egyszer segítenek kicsit, de együtt sem adnak nagyobb védelmet.
Hogy a DR-ek klf forrásból nem összegződnek? Hmmmm Úgy belegondolva: egy mesternél megtanulom, hogy kell a pácélomban úgy mozognom, hogy a fegyverek kissé "felakadjanak" rajta. Egy másik megtanítja, hogy hogyan keményítsem be az izmaimat, hogy a fegyverek nem hatoljanak olyan mélyen a húsomba..... Szerintem....
Én ezzel kapcsolatban csak a DMG végén lévő összefoglalóban olvastam szabályt, ami azt mondja, hogy különböző forrásból származó DR nem adódik össze.
Ezt a páncélos dolgot még engedném is összeadódni, de lehet, hogy valamit figyelmen kívűl hagyok? Lehet, hogy volt valami oka, amiért a szabálykönyv szerint nem adódik össze? Tudtok ilyet?