Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Riff-Raff Creative Commons License 2000.07.07 0 0 5
Nem hinném, hogy sokan mérlegelnének környezetvédelmi szempontokat, már csak azért sem, mert az efféle adatok nem igazán elterjedtek a köztudatban. Én sem mérlegelném az efféle dolgokat, mert nem is tudnám megengedni magamnak, hogy ez alapján válasszak kocsit. Igazából az állam dolga lenne, hogy elősegítse a kevésbé környezetszennyező kocsik használatát.
Illetve egy adatot tudok mondani, ami hozzáférhető, de ez egyébként is lehet választási alap: a kisebb fogyasztású kocsi vélhetően kevésbé lesz környezetszennyező, mivel eleve kevesebb kipufogógázt ereget ki. Persze ez nyilván nem csak ettől függ, de ez is egy tényező.
A zöld kártya meg tudtommal azt igazolja, hogy a kocsi teljesíti a rá vonatkozó előírásokat. Nyilvánvaló, hogy az előírások nem lehetnek azonosak minden típusra, azokat úgy kell megállapítani, hogy megfelelő műszaki állapotban teljesíthetők legyenek, és amit a kocsi teljesíteni tud, azt elő is kell írni, mivel senkitől nem várható el, hogy kocsit cseréljen, az viszont igen, hogy megfelelő állapotban tartsa.
Előzmény: Brúsz (3)
VMax Creative Commons License 2000.07.06 0 0 4
Ha jol tudom, bizonyos tipusu Volvok vizhutojet egy katalizator anyaggal vonjak be, igy a rajta athalado levegoben lebontja/kozombositi az ozont. Fargo, te biztos tobbet tudsz errol :)

Egyebkent ezt a kipuf-szagot en is erzem. Tolataskor mindig be is jon a kocsiba (mindig tolatva allok be otthon) es ilyenkor konstatalhatom hogy milyen fasza puskaporszagot araszt a gep. Tenyleg, ha szagoltal mar egett tuzijatekot, elsult fegyver utani levegot, ez az a szag. Ja, katalizatoros, uj alfa. Erdeekes, hogy a fiatokon nem ereztem ezt.

Brúsz Creative Commons License 2000.07.06 0 0 3
Sok-sok éve, mikor a Lambda szondát bevezették, egy akkor igen modern autóm volt. A magyar vizsgáztatók nem tudtak szénmonoxidot mérni rajta. Több hónapos használat után sem volt kormos a kipufogója, víz csöpögött belőle, némi ciános aroma kiséretében.

Egyik kérdésem, hogy az a szag mitől volt és van-e a mai új autóknál is. Az nem károsabb mint a füst és korom? Másik kérdésem, hogy ma az az autó mit pufogna ki, ha időközben meg nem boldogult volna. Igaz-e az, hogy egy normál modern autó károsanyag kibocsátása cirka egytizenhetede egy Ladáénak? Ha igaz, hány kilométerig?

Mit tanúsít a zöld kártya? Jelenlegi autómat két évre vizsgáztatták, de a zöld kártyát három évre megkaptam. Lehet, hogy a ma futó Trabantok, Wartburgok zöld kártyáját már az NDK-ban kiállították az elkövetkező évezredre? :-)

Komolyan: van köztetek olyan, aki környezetvédelmi szempontokat is mérlegel, mikor autót vesz? Ha igen, milyen autót javasol nekem? (Pedálos, napelemes, vitorlás, atommeghajtású pillanatnyilag kizárva).

avantage Creative Commons License 2000.07.06 0 0 2
Pontosabban a Peugeot 607 HDI FAP.
Előzmény: avantage (1)
avantage Creative Commons License 2000.07.06 0 0 1
Ha hihetunk az uj reklamkampanynak, a PUG HDI motorjai talan a legtisztabbak.
fargo Creative Commons License 2000.07.06 0 0 0
A marcipánautó -- az nem nagyon mérgezô. A mandulából kifolyólag van benne ugyan egy kis cián, de az nem számottevô, különben is a cukor közömbösíti.

A fiamnak is ilyet vettem a szülinapjára...

Brúsz Creative Commons License 2000.07.06 0 0 topiknyitó
Van-e arról bármilyen megbízható adat, hogy melyik Magyarországon kapható - és reálisan megvehető - autó megvásárlásával okozom a lehető legkevesebb környezeti kárt?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!