Egy 2007-es Skoda Octavia II-m van, manuális klímával/fűtéssel. A hibajelenség az, hogy ahogy tekerem felfelé a hőfokot a fűtésnél, egy pár percig meleg jön, aztán szépen lassan lehűl a befúvott levegő a kinti hőfokra, egészen a tekerő utolsó 2-3 kattanásáig, onnantól fűt rendesen, de így lényegében nincs átmenet hideg és full meleg között.
Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Ha igen, mi volt a hiba oka illetve a megoldás?
Sziasztok! Skoda Octavia 1.4 (BUD) indítási problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. 1.4/II-esem van. Hideg motor indításakor ALKALMANKÉNT egyenetlenül jár a motor, erőtlen, gázadáskor durrog, csattog. Egy 10-20 másodperc után normalizálódik az alapjárat. Mostanában menet közben is leáll a motor, ilyenkor nem is indul újra. Legutóbb kihült motorral sem indult újra, csak másnap reggel, amikor elvontatni készültünk. Ha mégis újraindulna ismét produkálja a durrogást, csattogást. Természetesen amikor szerelőnél van semmiféle probléma nem lokalizálható. Valakinek valami tapasztalata az ügyben?
Úgy látom érdemes egy kicsit felfrissíteni a topicot. Jómagama hét végén veszerk át egy 1.8-as 125 lovas 1999-es gépet. Ha valakit érdekel megoszthatjuk a tapasztalatokat. Addig is érdekelne egy jó, de olcsóbb magánszervíz Észak-Pesten. a tapasztalatokoat iszom, úgy nem kimáljetek octavia tulajok:))
A múlt hónapban vezettem a német autópályákon pár
ezer km-t egy Mondeoval.( Nekem egyébként Octavia
LX-em van.)
Szerintem a Mondeonak jobb a futóműve, jóval fel-
szereltebb, persze, erősebb a motorja (1.8-as volt). Az Octaviának jobb a kormánya, a váltója,
a csomagtartója.
Összességében, szerintem a Mondeo a jobb választás, még ha többet futott is.
Szerintem is az Octavia a jobb, mar csak a kevesebb km miatt is. No meg a fenntartasa sem kerul annyiba mint a Ford.
Alkatreszarak a Skodahoz joval olcsobbak.
Ez egy 75 lovas Octavia, igaz? (Letezik 1.6-os, 100 vagy 101 lovas motor is.)
Fenntartas szempontjabol egy kis elony a Skodanal (foleg a Ford relative magas futasteljesitmenye miatt), a lopasveszely a Fordnal nemileg alacsonyabb (azert vigyazz).
Viszont a Ford az 1.8-as motorjaval jobban megy (bar kb 10 szazalekkal magasabb fogyasztas mellett), es elobb-utobb a legkondi is hianyozni fog a Skodabol. A legzsak is, de remelhetoleg azt sosem tudod meg :-)
Osszessegeben viszont megis az Octavia a jobb auto...
1.9 SDi, nem egy KNIGHT RIDER, de elvisz ahova kell. Előtte Mitsubishi Galantom volt,2,0 GTi, 4x4 stb. Ezután az Octavia nem sok, viszont a fogyasztás sem.
9 hónapja van Octaviám és van benne 35,000km. Eddig semmi bajom nem volt vele, sőt kimondottan csak jót mondhatok róla. A legjobb a fogyasztása városban 5,5-5,8, azonkivűl 4,5-5,0, és nem kimélve(autópálya 140-150km/h). Nagyon kell nyomnom, hogy 6 fölé menjen a fogyasztás. AMi a szervizt illeti, nem került többe mint 30,000ft ( a 30,000 km-es)a kötelező szervizelés. Ezek alapján csak ajánlani tudom mindenkinek, nagyon kényelmes, megbizható autó.
A Skoda teljes VW arculatra formálását énis nagyon sajnálom, teljesen megölik ezt a márkát. A kisautó kategóriában a VW nélkül is nagyot alkothatott volna '94 után a Skoda, csak egy újabb 1,4-1,6-os saját fejlesztésű motort kellett volna kihozniuk. A kasznival, futóművel már ekkor sem volt különösebb baj. A VW-tól meg hatalmas piacot vett volna el a jóminőségű dömpingáras modeljeivel, ezt pontosan látta a VW managemant is, ezért kellett "felkarolni". A Felicia 1,3-as még igazi Skoda volt, ha nem a VW konszern diktálta árakon és nem mint VW systemet árulják még a Magyar Suzukit verhehette volna eladásban.
Szvsz, ha fogják gyártani, akkor sem ezen a néven, mivel az...UX nevű Skoda nem valószínű a az összes ...IA típus után.
Amúgy nekem pont egy sötét barnametál Octaviám van, szerintem ez nagyon jól sikerült árnyalat, Volvóban láttam hasonlót. A legrondább b.metal meg egy Toyota Corolla volt v.mi rókavörös árnyalatban.
Nem is tudom örüljek-e ennek vagy ne... két márkát kedvelek a vw-t meg a skodát... örülök hogy a vw felkarolta a skodát viszont az egyre inkább elveszíti az egyediségét....
A fene tudja, merre indulnak majd el az új vezetéssel... Az Industry Weekben viszont a közelmúltban nem kis meglepetéssel fedeztem fel a Volkswagent, mint a 100 legjobban menedzselt cég egyikét. Üzletileg nagyot ugrott előre tavaly a konszern, de autós szemmel számomra igen ellenszenves ez a márkákat elsilányító stratégia... Átmatricázzuk a Skodát és piacra dobjuk Audi néven? Lassan már itt tartunk.
Lehet hogy hülyeséget írok, de a Montreux szerintem annyira audis... izé amolyam mosott szappan forma... A tető íve meg olyan passatos. Szóval hamisítatlan VW-konyszern autó.
Nem is olyan nagy baj, ha nem fogják gyártani.
Nem fikázni akarom, egyszerűen csak nem tetszik.
Öhmm... szemből, a refi belevillan a képbe.... nem az igazi a fotó, vegyük észre. Sajnos már volt 'szerencsém' barnametál mercit látni... ne tudjátok meg. Még mielőtt valaki összekeverné: a barnametál nem pezsgőszín-metál :o) Azok szépek. Boró, a Montreux nem valószínű hogy valaha is legördül a gyárósorról, tekintve a vezetőcserét a VW-nél. Piech >> Pischetsrieder... és a bmw-nél nem igazán jellemző a platformstratégia, vagy igen?
Kösz a linket.
Hát tényleg egyedibb, mint az ezüst, de számomra akkor már sokkal inkább az ezüst. A barnától felfordul a gyomrom.
Na mindegy. Bocsánat az offért.
Hát, azt hiszem én is megkérdezhetném tőled, melyik Németországban jártál, ugyanis emlékezetem szerint a gyár adatai alapján a Mercedes E-Klassék 40 %-át adják el ezüstmetál színben... Az Audiból pedig SZVSZ még többet is...
Lassan már el sem lehet olyan Audi-reklámot képzelni, ahol az autó nem ezüstmetál színű. Kockafej és egyenízlés...