Keresés

Részletes keresés

Alfa Hold Creative Commons License 2022.03.17 0 2 100

R.I.P

MidiTom Creative Commons License 2007.01.16 0 0 99
Amint az alant látható, alig 3 éves hozzászólás is mutatja, Silk már nem látogatja ezt a fórumot. Az Absolute fórumon megtalálható néha.
Előzmény: paksiendre (98)
paksiendre Creative Commons License 2007.01.16 0 0 98
Hi Silk!
Nemrég fejeztük be a stúdiónk építését, amit főleg rokkdolgokra szántunk. 100 nm, 3 helyiség van légrés, dojcsehangszigetelés, hangterelő panelek, kávéföző, mikró, tv :) és emellett még baromi szép is, már most úgy néz ki mint egy igazán profi hely, de még az én home cuccaimmal készülnek a felvételek.(MOTU 828 mkII,EMU PM-5, SM-57, 58, AKG c3000b,JBL monitor, öreg de eléggé zajmentes analóg pult, középszar dobszett miksik ,és www.audionews.ru :)
...ennyit a kis büszkeségemről... Nos. Végre oda jutottunk, hogy cuccokat is veszünk. Ehhez kérnék segítséget tőled 2 dologban.
Előtte annyi hogy persze mi is meleg, vintage-s, de tiszta hangzást szeretnénk.A dobott élőbe vesszük fel, a pult direct outjain kerszetül. Utána meg trigger és az eredeti használata vegyesen. Backlineba eléggé jók vagyunk már, van 2 fajta mesa boogie, rivera, galien krueger bass és git erősítők.Ezek a mi esetünkben sokat számítanak.
Ahogy mondtam most befektetünk.A koncepciója a mostani "pénz inputnak", hogy még megfizethető de használható cuccok kerüljenek ide. Ilyenek jönnek pl: YAMAHA HS-50,AKG Solid Tube, ddrum, meg egyéb kiegészítők mint bútor, kábelezés stb.
Kérlek bármit véleményezz ami eszedbe jut, de főleg az alábbi két dologról érdekelne a véleményed.
1: melyik DSP legyen szerinted: Liquid mix, Duende, UAD.
Csak a kompik és az eq-k lényegesek számunkra,
Bár az UAD árát még nem nagyon látom át, de elképzelhető, hogy kettő is belefér ezek közül.
2:vas channel strip kérdés... én ezt néztem ki:
http://www.tedfletcher.co.uk/products/p10/index.html
Van most nálam egy LA-610 ami standard hang meg nem rossz (mondjuk ez pont dobokra nem igazán jó sz.tem, max overheadekre), de ez csak picit drágább + ez stereo meg vannak igazi eq-k rajta.

kb ennyi, hamarossan vinném az első melónkat mesterelni és megkérdezem majd személyessen is, de mostanában kéne megrendeljem a cuccokat

Köszi & Üdv!

Paksiendre
(a nick persze kamu:)



+ még v.mi Midas Venice?? Ez még nem most, majd csak az év vége felé max.De ez a téma lesz a következő nagy dilemmám asszem.
zwl Creative Commons License 2004.07.05 0 0 96
Köszi a segítséget! Valami ilyesmire gondoltam... :o)))
Előzmény: trend (94)
tere Creative Commons License 2004.06.26 0 0 95
Gyertek IDE, nem kell keresgélni. A fórumon minden kérdésetekre korrekt választ kaptok.
Silk, a topic indítója is odavalósi. :D
Előzmény: zwl (92)
trend Creative Commons License 2004.06.26 0 0 94
Előzmény: trend (93)
trend Creative Commons License 2004.06.26 0 0 93
Annak idején volt az emil rulez honlapján egy studiózással foglalkozó sorozat, nem tudom, hogy még meg van-e, de én annakidjén lementettem az egyes fejezeteket, és összedobtam egy doc fájlba. Ha érdekel szivesen elkűldöm....
Előzmény: zwl (92)
zwl Creative Commons License 2004.06.20 0 0 92
Helló Mindenkinek,

Van chrystalX-nek egy hozzászólása valamikor 2001-ből. Én is valami ilyesmivel állok szemben. Most kezdem újra a zenélgetést 15 év után a most épűlő kis házistúdiómban, sajna magam, mert a korombeliek épp házasságban élnek és az nem nagyon segít a zenélésnek. Semmi elektromos dum-dumolás (semmi kifogásom ellene, csak nem az én világom), hanem akusztikus gitárok, többszólamú ének, esetleg akusztikusan felvett percussion groove-ok CD-ről, stb... (apropó: ilyen percussion minták is jól jönnének!)

Szóval szívesen venném, ha valaki itt nyitna egy hangmérnökisit hótkezdőülyéknek és kiélné oktatói vágyait.

Persze én is kutakodtam a neten és eljutottam Craig Anderton-ig, de jó lenne ha valaki eccerű szavakkal is elmagyarázná az alapokat! Szóval biztos nem én vagyok az egyetlen! Remélem chrystalX nem adta fel...

Érdekelne hova/meddig jutott, aki valahogy úgy kezdte, ahogy én most. Stílusfüggetlenül...

Előre is kösz a pozitív hozzászólásokért!

corsyn Creative Commons License 2003.11.22 0 0 91
5 nap híjján közel két éves pihenés elég volt ennek a topicnak. Szóval Silk bácsi! Bár írtam mélt, ahol bővebb is voltam, de hátha nem megy már a miskin@netposta.net címed. Ha megvan olvasd már el, meg jöhet mailben is a válasz.

Szóval gondban vagyok, hogyan is oldjam meg jól a házistúdióm összapakolását. A cél nyilván az, hogy könnyen tudjak dolgozni. Szerezni, hangszerelni és felvenni. No meg az utómunkák. Ének és egyéb akusztikus mulatság nem játszik. Néha esetleg villanygitár.

Szóval a setup:
-Szintik, dobgépek
-Effektek: MPX-1, SDE-330, MFC-42 - és nincs még kompresszorom! De hát ami jó, az csillagos ég!
-Pult analóg, 24 ch 8 group 4 insert. MIDI mute és 24 direkt out

Nagy kérdés 1: A lehallgatás, hmm... nagy kérdés, mi lenne az optimális?
A BM15ön gondolkozom meg vmi használt high-end végfokon. Szóba került a Tannoy System 800-a is, kedvezőbb az ára. Esetleg kezdetnek egy M-ONE Mk II.

Nagy kérdés 2: A felvétel. A 24 sávos pulthoz jól illeszkedne egy MOTU 24 I/O. Mit gondolsz? Esetleg más? Vagy ne az analóg pulton keverjek 2003-ban?

Van még egy erősebb PC (2.4/1G RAM/80G + 2 be/2 ki 24/96 kártya) és egy G3 iBook önmagában.

Teljes bizonytalanság.

Egymilliónál nem akarok többet költeni a HS befejezésére, a nejem már így is a plafonon van, ami szvsz érthető.

Előre is köszi a választ!

cosmic Creative Commons License 2001.11.27 0 0 90
USA-hangzas...
nincs titok. hatalmas a piac es kialakult egy elit szakmai reteg aki tud jo dolgokat csinalni.
Rengeteg a szar itt is. Egy ProTools on is meg lehet csinalni barmit, van akinek egy SSL se eleg.
Ful, turelem, odafigyeles, es tudd, hogy mit akarsz
chrystalX Creative Commons License 2001.11.26 0 0 89
Akkor valószínüleg a használt eszközök (milliós comp, mic) karakterisztikája + a egy másfajta technikai struktúra alakítja ki azt a féle tengerentúli hangzást.

Lehet, hogy valójában nem is az érdekelt mitől lesz valami USA-i, csak úgy gondoltam, "emberi" termék (licenszelhető), hogy egy alice cooper, mötley crüe, dream theater úgy szól ahogy szól.

De úgy tűnik ez teljesen külön téma, mint ahogy hiába másolsz le bármit, ha nem él benned őszintén sosem lesz hiteles. Ott val.szeg ez a természetes, mi meg egy két dolgot kihagyunk (idő és pénz hiányában) és máris ég és föld.
Vagyis nem tudod megvenni és megcsinálni a trüköt,ezt érezni kell.

Hát akkor nem marad más hátra mint a sok gyakorlás és összehasonlítás.

Köszönettel
chrystalX

Valérió Creative Commons License 2001.11.23 0 0 88
(kissé szégyenkezem......bocs a publikumtól)
Saját gyakorlatomból kiindulva, a lekeverés-maszterolás akkor működik, ha olyan ember végzi, aki képes IRGALMATLAN szűréseket, dinamikázásokat, sőt akár vágásokat (!!!) eszközölni egy késznek hitt zenén. Tehát ha formailag ugyanarra a szerkezetre készítünk egy amerikás zenét, az sem nyer, mert az általunk már kerek egésznek gondolt zenét másnak hallja az a mester, akinek a keze zenévé gyúrja hangmorzsáinkat......Nem tudom hogy csinálja az az egyvalaki ("M"), akivel együtt melózok, annyi biztos, hogy tér-időn kívül, talán valami mágiával (????)
chrystalX Creative Commons License 2001.11.23 0 0 87
Kedves Valerió!

öszintén sajnálom hogy az az aprócska szó ("más") igy eltérített minket a tárgytól. Tudom sok jó hangszered van, (és ha nem félnék leirni a PROFI szót) most ezt használnám RÁD.
Bevallom felnézek rád!

..de AZ a mondat ÚGY rossz értelmet kapott.

most kijavítanám...

Hónapok óta próbálok gyűjtögetni anyagot hangtechnikáról - mix, effectek, technikák témakörben

homerecording.about.com
shure, sancho, absolute, valami musicsoftwarecenter (nem emlékszem, mert rögtön le szoktam a komplett html-t szedni)

de magyar oldalon -ÉN- még nem találtam az én sub-amatőr szintemhez passzolót, általában azon fórumban, aminek a neve a keresett témára utal kb. hardware-ekről vitáznak és EQ-znak vesszettűl. (De most kezd kialakulni egy komoly gyanum,hogy nem voltam elég alapos. Ez az én hibám !!! )

az OKé hogy konkrét értékeket csak konkrét esetekre lehet megadni, de satírozni csak lehet valamit. --- húzd ide, tekerj ennyit... és ezért is szólt a kérdésem a SILKHEZ, és igazából TŐLE vártam választ, ... az nyilván egypont levonás, amit meggondolatlanul irtam a hozzászólás elején, de jól ismerheted az érzés, mikor az ember szivesen csinálna valamit mégsem találja a helyes utat, vagy akár iránynak is nevezhetném, egyszerűen azért mert CSAK!!!

Minden IGAZ fórumalapítótól/látogatótól elnézést kérek!!!

Azóta külföldi anyagból egy csöppet okosodtam
olyanra gondolok hogy hova kevered a lábat, pergőt, cint stb... mono, stereo ...
ez igy elég primkó, de amig te sem tanultad meg, addig te sem tudtad.
már rég elmentem volna egy hangstúdióba, mert borzasztóan érdekel, de hát hol kezdjem ...menjek el a soundcity-be vagy hogy van ez...?!!

érdemes-e iparágszerűen "beiratkozni", mert a hazai "oktatóiskolákról" nem vagyok valami nagy véleménnyel
meg lehet ott tanulni valóban az esszenciáját vagy csak úgy kb. Nem tudom hogyan működik, nem akarok baromságokat mondani, de már lassan a postást is porszívóügynöknek nézem, és elbújok nehogy MEG KELLJEN VENNI VALAMIT.

<-- ki // azt hiszem már túléletem azt az időt amikor arról álmodtam, hogy a zenélésből fogok "megélni", bár szvsz ennek társadalmi akadályai is vannak.

(szvsz a legtöbb, a társadalom által sikeresnek mondott embert hazánkban "nem szeretik" mert "nézd ő biztos gazdag" "biztos boldog" "biztos el tudja fingani a szülinapi gyertyát" de én miért nem, én miért nem - kérdezik maguktól, és valahol igazuk van ..)
úgy érzem - kicsit félve írom le - ez az ország, nem érdemli meg az ügyes, ötletes embereket! nem mondom, hogy más ország igen, de igy, inkább megtartom magamnak // be

az USA hangzásnál, arra gondolok, ők mit tekernek jobbra amit mi esetleg úgy gondoljuk balra kell (Silk gated reverbről beszélt). Az oké hogy sennheiser, naumann, akg, behringer, shure és ott ez relatíve megfizethető,..
DE némi "free" software-rel azért el lehet zenélgetni, aztán jön a következő lépcső... Nem hiszem hogy a zenélés a waldorffal kezdődik.
Bevallom én wavmp3 konvertálással kezdtem, néha egy kis normaliz., fade in/out
de a zenei cd anyagot ugye még sem kellett Eq-zni vagy compressorozni

...és ahogy kávézófórumod nyitottad, én is had pengessek egy kicsit:

the weak in courage is strong in cunning


köszönettel
chrystalX

Valérió Creative Commons License 2001.11.22 0 0 86
Anyám!!!! :))))) - csak a vicc kedvéért - USA hangzást legkönnyebben az USÁ-ban lehet elérni :)))) Ha pl.: szovjet hangzást akarsz, javaslom pengetősnek a balalajkát, ütősnek a kancsukát, billentyűsnek ....a.... SZTÁLIN-ORGONÁT :DDDD ("más" fórumokon eléggé nagy lelki élet folyik, no meg a családfakutatás, de hát, ha se pénz, se posztó, akkor nem csoda. Sivatagi eszkimók tárgyalnak a pecázásról.....)
chrystalX Creative Commons License 2001.11.22 0 0 85
monden hozzászólónak köszönöm a tanácsot, mint kezdő zenész és hangbuherátor örülök hogy itt legalább konkrét technikák is vannak..

általában más forumokban csak az anyázás megy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kérdésem is lenne Silk mesterhez:

nagyon röviden, hogyan lehet azt az Usa :) hangzást megközelíteni, egyáltalán a felvett sávokat milyen effekttel lehet a helyükre rakni.

pl: 1 sáv dobok
2 sáv basszus
3 sáv guitar 1
4 sáv guitar 2 (szóló)
5 sáv ének
6 sáv szinti

arra gondoltam hogy vajon azt a 15000 Hz amit hallunk kell kiosztani közöttük? vagyis hogy a basszust valahol 50-200 Hz körül emeljük egy csöppet, a dobokat 200-350 Hz körül és igy tovább!
remélem érted...

igazából teljesen primkó szoftveres HOMErecordingra gondolok, ez legalább o'csó
(szofver EQ-k Compress-ek Reverbek)

két mondatot mondanál:
- felharmónikus rend!
- felesleges dinamika eliminálása!
- "gyilkos" zenei arányok! -ról

köszönet Chrystal

Silk Creative Commons License 2001.11.21 0 0 84
Az SM58-ast ismerem jobban, az nem rossz. Az AKG-t csak egyszer halottam. Nem hiszem, hogy mérvadó a véleményem ebben a témában, mert nem igazán színpadi emberke vagyok...:-(
Előzmény: Topy (83)
Topy Creative Commons License 2001.09.17 0 0 83
És akkor legyen egy szakmai kérdés is, melyet nekem tettek fel de ehhez nem - ehhez sem - értek:
Shure SM58S vagy AKG D3700S közül melyik való jobb színpadra, énekhez? Hímnemű egyednek lenne, latinos rockot nyomnak :))

Köszi!

Topy

PS: A tök mindegy csak jól nézzen ki, úgyis csak tátognak választ hagyjuk, ezek a népek komolyan énekelni akarnak :)))

Topy Creative Commons License 2001.09.16 0 0 82
Egy kicsit felhozom ezt a topicot :)
Véget ért a nyaralás?

Topy

Silk Creative Commons License 2000.08.03 0 0 81
Csók...

Még kicsit nyaralok...:-))))

MidiTom Creative Commons License 2000.06.02 0 0 80
Pombeer,
Igen, kell a pontos típus is. Az "ALL" kiterjesztés legalább annyira népszerű, mint a "Kovács" név. Szóval, ha megmondod a típust, megmondom, mit lehet tenni.
Előzmény: PomBeer (79)
PomBeer Creative Commons License 2000.06.02 0 0 79
Hello MidiTom !

Koszonom a reagalast.
Ezt sem tudtam, hogy ilyen "szabvanyos" a midi vilag.
En kis naiv, ugy gondoltam, hogy ez az "SNG" valami egyseges formatum.
Az ALL kiterjesztes nem mond neked valamit, vagy azt is tobb ceg hasznalja, es persze azoknak sincs semmi kozuk egymashoz ?
Most egyelore nem tudom a szinti tipusat (igy hirtelen, vagy Roland, vagy Yamaha), mivel nem az egyem, de hetfore megkerdezem.
Jahm, a modell is kell, vagy a gyarto is eleg ?

Lamer PomBeer

MidiTom Creative Commons License 2000.06.01 0 0 78
Illetve rosszul fejeztem ki magamat.
Van ugye Roland X, Yamaha Y, Ensoniq Y stb hangszer. A gyártók SNG végződést adnak file kiterjesztésként, de ugyanekkora erővel adhatnának nekik FGZ, JUW, meg akármit is, mert erre nézve semmilyen megkötés nincs. A különféle gyártók által SNG kiterjesztéssel ellátott file-ok szerkezete között semmilyen kapcsolat sincs. Ezért kell tudni, hogy konkrétan miről van szó, mert akkor lehet javasolni megoldásokat.
MidiTom Creative Commons License 2000.06.01 0 0 77
Tudni kéne, hogy konkrétan milyen szintiről van szó, mert több hangszer is használ SNG formátumot, de ezek teljesen különböző fájlok.
Előzmény: PomBeer (76)
PomBeer Creative Commons License 2000.06.01 0 0 76
Hi All !

A kovetkezo kerdesem lenne:
Tudtok-e valamilyen konvert progirol ami MIDI fileokat tud konvertalni SNG-re ?
Egyeltalan lehetseges ez ?
Bevallom nem igazan vagzok otthon ebben a temaban. Egy ismeros keresett meg azzal, hogy masoljak at neki 1.44-es meghajtorol fileokat 720-ra, mert csak azt olvassa a szintije. Ezt meg is tettem, de az a franya szerkezet, csak SNG es ALL kiterjeszteseket tud betolteni, MID-et nem.

Buta PomBeer

Silk Creative Commons License 2000.06.01 0 0 75
Kedves Tomi-bá!!!!

Örömmel tapasztalom, hogy személyes varázsom mit sem csorbult az eltelt hosszú évek alatt...:-)))
A könyvet már fontolgatom, mert mást már úgysem csinálok...
Amúgy meg mi van má' ?

Puszika...

Előzmény: MidiTom (74)
MidiTom Creative Commons License 2000.05.19 0 0 74
Na végre Silk, csakhogy rájöttél!
Arra várunk, hogy megírd a malenkaja knyiskát about digital recording und mastering processes. Az se baj, ha lesz benne olyan is, hogy promotion&sales in music industry. Külön fejezettel az énekesnők megfelelő manageléséről.

Nehogy aszidd, hogy nem fogjuk ezerrel felvásárolni a művet!

Előzmény: Silk (73)
Silk Creative Commons License 2000.05.18 0 0 73
Kedves Stage...

Kérdésed nem ennyire egyszerü, mármint válasz oldalról. A minöség elsö lépésben a motyó minöségétöl függ. Másodszor attól az arctól, aki ezeket beállítgatja. Nomármost. Ha az elsöt fixre vesszük (ua. a cumó), akkor marad a jó öreg "emberi" tényezö. Fontos a hallás, az IZLÉS, meg a szakmai tudás... Ha valaki egy müfajt jól csinál, ez nem garancia arra, hogy másikban is jól "muzsikál". Én, mint tapasztalt "róka", röviden ennyit írnék:
- felharmónikus rend!
- felesleges dinamika eliminálása!
- "gyilkos" zenei arányok!
Ha ezek stimmelnek, akkor nem lehet nagy gáz...
Meg kicsit számít még az épp aktuális hangzási divat is...(fiatalok elöre!)
Ha a fenetebb említett három pontot részleteznem kellene, akkor nem topicot nyitottam volna, hanem könyvet írnék...:-)

Remélem kielégítö voltam...

StageLine Creative Commons License 2000.05.15 0 0 72
Silk !
Amennyiben TE tudod, légyszíves oszd meg velünk is azt a "titkot", ill. tudást, hogy mitől van az, hogy ugyanaz az zene, ugyanolyan cájgal felvéve egyszer zsúfoltan (a hangszerek alig különböztethetők meg egymástól) szól, máskor meg (főleg ha igazi profi keveri) szép szellősen, a hangszerek jól elkülönültek stb...??
És itt nem az elpanorámázgatásra gondolok. Soxor voltam már olyan helyzetben, hogy nem tudom miért, de egymást leordibálva szólnak a hangszerek stb.

Köszike.

StageLine

StageLine Creative Commons License 1999.11.07 0 0 71
Üdv !
Érdekelne egy exciter szó se róla, de szivem szerint leginkább egy olyan amit ha jól tudom a Behringer gyárt, és egybe van építve egy comperssor/limiterrel.A pontos típusát még nem tudom.Ilyet is tudsz ?
StageLine
Garage STUDIO Creative Commons License 1999.11.06 0 0 70
Udv Stage Line!

En mar hasznaltam az Ultrafex Pro-t. Nekem az volt vele a fo bajom, hogy eleg zajos a masina.
Ha nem zavar a zaja es okosan bansz vele, akkor egy jobb cucc vegen egesz jo dolgokat tud meg kihozni a soundbol, persze nem studioban. A Pro-n van egy surround poti amivel eleg erosen szet lehet huzni a sztereo kepet. Arra jo. Ha erdekel talan tudok is egy ilyen gepet szerezni.

Udv:Paszti

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!