Talán egy picit OFF, de talán érdekelhet néhányunkat.
Ma reggel olvasom a MAtáv által közzétett fizetett hirdetésként megjelenő közleményben:
"A MATÁV (NYSE: MTA.N, BÉT: MTAV.BU), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója ezúton tájékoztatja Tisztelt Részvényeseit az 51%-os tulajdonában levő EWestel 900 Rt. 2000. április 7-én megtartott évi rendes közgyűléséről.
(...)
A közgyűlés hozzájárult ahhoz, hogy az 1993. október 27-én megalakult Westel 900 GSM Mobil Távközlési Részvénytársaság megváltoztassa nevét és jelvényét. A jelenleg már több mint egymillió előfizetőt kiszolgáló vállalat új neve Westel Mobil Távközlési Részvénytársaság.
(...)"
A weben e pillanatban a westel.hu-n még a 450-es cég oldala jelentkezik, de mint a március 1. előtt megtartott domainroham eredményhirdetéséből már láthattátok, megigényelték maguknak a 0660.hu-t is, amely ma ugyanoda mutat. (mi lesz, ha kedves közös tulajdonosuk, a Matáv beváltja régi ígéretét, és a távolsági hívás előválasztóját 06-ról 0-ra változtatja (gy.k. akkor a 0660-ból 060 lesz)?
Tud valaki valami többet? Például az "új" Westel logóról? Vajon Matávos bordó lesz?
Persze, a talajvíz is...
Annyira értelmetlenek ezek a konkrétum nélküli beírogatások (pl. "csomó új kedvezménnyel jönnek, ezért jobbak", avagy "westel a király", "pannon a király"). Igazából részletesebb vizsgálódás szükséges, amikben teljesen egyéni dolgok is beletartoznak, úgy mint az ismerettségi körben milyen van túlnyomórészt, mikor mire és mennyire akarod használni a telefont, stb. A Westel és a Pannon is sok új kedvezményt, új díjcsomagokat hozott be, úgy vélem, egyikre sem lehet elmondani, hogy kirívóan jobb lenne a másiknál. Nekem spec. a Westel900 jött be jobban, de ebben benne volt/van az is, hogy a cégnél mindenkinek westel van, meg még egy csomó havernak, ráadásul ahol lakom, ott nagyságrendekkel jobb a térerő, mint a Pannoné (hegyek között). Ezeket mind el lehet mondani, és felesleges rákontrázni, hogy de a Pannon ezért meg azért sokkal jobb, mert sok dolog miatt pont nekem nem jobb, míg másnak a Westel nem jobb, talán pont ugyanazon okok, de azok más paraméterei miatt.
Tulajdonképp az egész topiknak nem sok értelme van, legfeljebb időnként meg lehetne ismételni a mobil.hix.com-ra mutató linket, mert ami ott nincs meg, az nincs is, vagy nagyon elvont téma.
Azert nem vagy nyero, mert ma bementem egy _masik_ Pannon irodaba, es ott a tegnap nem megfelelonek kikialtott dokumentumok alapjan 10 perc alatt elinteztek mindent.
Nálam van a telefon. Mérgemben pedig beleugrottam egy osztrák elöfizetésbe is, mivel 990 schillingért adták egy Ericsson T28-assal együtt. Most a magyar ki van kapcsolva. Így is el lehet esni havi 20-30 ezer forinttól, ugye kedves Westel? Ez persze költöi kérdés volt.
Április 4-éhez híven:
Elöre! (a tisztességes, fogyasztóbarát szolgáltatásért)
Eddig Pannon-hivo voltam, de ma besokalltam toluk.
Munkahelyet valtoztatok, es a cegem hozzajarult, hogy az eddigi ceges mobilom szerzodeset atvegyem. Van erre a Pannon-nak egy formanyomtatvanya, ugy hivjak, hogy "Megallapodas Pannon GSM elofizetes atruhazasarol". Ez keznel volt, mert nem en vagyok az egyetlen, aki igy megy el a cegtol, ki is toltottuk, ceg alairta cegszeruen, stemplivel, en alairtam maganemberszeruen, aztan irany a Vaci ut 20-24 Pannon bemutatoterem. No, itt mutatjak be a burokraciat.
A f@szi eloszoris kerte a szemelyit+utlevelet+jogositvanyt (keresztmama halotti bizonyitvanya nem kellett), majd kozolte, hogy a cegszeruen alairt sajat nyomtatvanyuk nem eleg, hozzak egy olyan papirt is a cegtol, hogy
1./ tenyleg lemondaak arrol a szamrol, amirol a cegszeruben mar egyszer lemondtak
2./ hozzajarulnak, hogy az atirast intezzem.
Bocs, de nem értem, hogy külföldön éléshez miért kell Westel előfizetés?
A másik meg az, hogy mi szükség az átirányításra? Átirányítás esetén ugyanis a hívó fizeti a saját telefonja és a hívott szám közti szakaszt. A hívott fél meg fizeti a saját száma és az átirányítást fogadó szám közötti szakaszt. Ha te nem irányítod a telefonodat sehova, hanem csak egyszerűen fogod magad és kimész külföldre, akkor megközelítőleg ugyanez az helyzet. A hívó ugyanazt a szakaszt fizeti, te meg a roamingolás díját ami SZVSZ ugyanaz lenne mint átirányítás esetén.
Te, lehet, hogy rosszul számoltam, de most már választ szeretnék. Szerinted az előzményekből nem az derül ki, hogy tökéletesen hülyének néznek?
Nincsen otthon fix Matávos számom.
Az országos napilap ma válaszolt, azt írta, hogy továbbította levelemet Hauszmann Ferenc úrnak. :-( Ez a kör már megint bezárult.
James Dean: a film megvan videón, de nem innen az eltökéltség.
Én nem értem, hogy mit spórólnál ezen amikor a rendszeren kívüli átirányítás esetén a hívott fél fizeti a hálózaton kívüli kapcsolás díját. De ha rosszol számoltam akkor itt egy ötlet:
Irányítsd át a mobilod egy matáv számra és a matávodat irányíts ki külföldre. Ha nem megy akkor irányíts át egy Pgsm számra és azt külföldre, ha nem megy akkor egy Vodafonosra stb..
Ha egyik se megy akkor Őket is vedd fel a listádra.
Kedves Tasztaltársak, íme a levelem, melyet egy országos napilapnak írtam:
Levelemmel az Önök és a nyilvánosság segítségét szeretném kérni egy
olyan ügyben, mely nem egetrengető fontosságú a közélet szempontjából,
azonban úgy érzem, más úton nem kapok választ kérdésemre.
A Westel 900 előfizetője vagyok, múlt év júniusa óta külföldön,
Ausztriában élek. Úgy döntöttem, leszorítom az amúgy sem alacsony
költségeket, s hívásaim nagy részét irodai, osztrák hálózati számra
irányítom át. Némileg meglepődtem, hogy nem működik, hiszen a helyi
szolgáltatók lehetővé teszik a külföldi számra való hívásátirányítást. A
kálvária azonban csek ezután kezdődött.
Decemberben a telefonos ügyfélszolgálattól próbáltam választ kapni
kérdésemre, átlag 8 perc zenehallgatás (magnószalag) azonban elment a
kedvem attól, hogy ilyen drága muzsikát hallgassak, másrészt roppant
unalmas. Véleményem szerint az nem ügyfélSZOLGÁLAT, hogy szinte
lehetetlen emberi hanghoz jutni.
Úgy döntöttem, írok a cég ügyfélszolgálati igazgatójának, Hanszmann
Ferenc úrnak, miszerint elvi (ne spóroljon az ügyfél külföldön, fizesse
a teljes roamingdíjat) vagy technikai (amíg az ellenkezőjéről meg nem
győznek, nem hiszem) akadálya van a szolgátatás igénybevételének.
Nem kis meglepetést okozott, hogy az általam tanultakkal szöges
ellentétben írásos megkeresésemre telefonon válaszolt egy az ügy
részleteiben hallhatóan nem kompetens hölgy, miszerint számlázási gondok
miatt ez nem lehetséges. Mérgemben nem is tudtam volna higgadtan
érvelni, no meg nem is állt szándékomban.
Rágódtam egy ideig, majd rendszeres hétvégi győri tartózkodásaim egyikén
bementem a helyi Westel irodába. Sz.B. ügyfélszolgálati munkatárs némi
várakoztatás után elkérte a telefonomat, ő megmutatná, hogyan kell az
átirányítást beállítani. Amikor ez - nem tagadom, kárörömömre - neki sem
sikerült, felhívta a Nagy Ismeretlent, aki Sz.b. útján kinyilatkoztatta:
a kívánt dolog technikai-számlázási problémák miatt nem lehetséges. Nem
tudtam, hogy nevessek,vagy őrjöngjek. Kértem Sz.B.-t, hogy nevezze meg,
ki tudna kérdésemre (MIÉRT?) választ adni. Mivel szombat volt, jövő
hétre ígért választ. Én hétfőn délelőtt tárcsáztam a számát, közölte,
hogy mindennapos teendői miatt még nem volt rám ideje. Semmi gond,
mondtam, ő pedig visszahívást ígért. Én a múlt hét (márc.20-24.) minden
munkanapján kerestem, nem volt elérhető (fél négykor ebédszünet,
csütörtökön szabadság), ma, március 27-én elértem. Közölte, hogy
megbeszélte problémámat illetékes helyen, a hívások külföldi számra
történő átirányítása nem lehetséges. Kitalálják, miért?
Technikai-számlázási gondok miatt. Azt, hogy kivel beszélt, nem akarta,
nem tudta elárulni. Ehhez képest igazán csak hab a tortán, hogy amikor
felvetettem, hogy egy hetet vártam hívására, ő úgy emlékezett, hogy én
hívom. Mindazok ellenére, hogy kétszer hagytam meg kollégáinak
telefonszámomat, visszahívást kérve. A legjobban az tetszett, amikor
arra kért, ugyan fordulnék levélben a Budapest, Kaposvár utcai
levelezési csoporthoz, ahol kimerítő választ kapok kérdésemre.
No, bevallom, erre már nem tudtam mit mondani, Sz.B. is csak ezt
ismételgette, amikor sokadszor elmeséltem, hogyan jártam levelemmel.
Tisztelt szerkesztő hölgyek és urak,
segítsenek nekem. Miért? Mert úgy érzem, hogy pénzemért cserébe nem
kapok választ a szolgáltatással kapcsolatban, a stílust, az arroganciát
nem is részletezném tovább, amit leírtam az csak szorosan a tárgyhoz
kapcsolódik. Magyarul: nem elég, hogy őket választottam, még hülyének is
néznek.
Német nyelverületen van egy tömör, jellegzetes mondás: Der Kunde ist
König. Sajnos a 'König' németül szemantikailag összetetteb, mint
magyarul. Nos, én nemhogy királynak nem érzem magam, a történtek alapján
valahol a koldus és a leprás között jellemezném magam az
ügyfélhierarchián. Régen éreztem magam ennyire kisembernek, fizetni
pedig nem kívánok érte.
Már jó ideje nem akarom külföldi számra átirányítani hívásaimat, csak az
érdekel - egyre jobban!!! -, hogy miért nem lehet, illetve ki ad erre
plauzibilis választ.
Bízom benne, hogy szentelnek némi időt s figyelmet a számomra dühítő
ördögi körnek.
Úgy gondoltam, hogy kikódoltatod, biztos van az ismerőseid közül valakinek 'kábel' a birtokában. Ha esetleg garanciás baja lenne visszakódolod, de én még nem hallottam, hogy bármi baj lett volna az 5110-esekkel! :)
Úgy gondoltam, hogy kikódoltatod, biztos van az ismerőseid közül valakinek 'kábel' a birtokában. Ha esetleg garanciás baja lenne visszakódolod, de én még nem hallottam, hogy bármi baj lett volna az 5110-esekkel! :)
Szoval ingyen hangposta 10 percig, emailcim ingyenesen, és mivel a legtöbb ismerős, barát rokon 30-as, igy nem volt kérdés, hogy a pannon itt nem rúg labdába.
Mert ugye rövidtávon olcsóbb a pannon (mikor megveszem a telefont) de hosszutávon (1 év) már drágább.
Mert elvesztem a sok kedvezményt, stb.
Akinek még nincs aranykártája, nem tudja, mit jelent az.
Társkártya, aranykártya pontok, kedvezmények...
Érdekes, nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a Westel ügyfélszolgálatával kapcsolatban. A Petőfi Sándor utcába "szoktam" járni, gyorsan sorra kerülök, készségesek, tudnak mindent, korrektek.
És a sok "apróság", ami ugyen nem kapcoslódik szervesen a telefonáláshoz, ám jók. A Kapcsolat magazin ilyen, de az egész Aranykártya rendszer az összes kedvezményével, meg a beváltható pontokkal, stb.
Digger: 38+áfa egy 5110-ért??? Akkor miért nem vettél inkább egy Praktikum Privát csomagot 5110-essel bruttó 29900ft.-ért, amiből 3600ft.- lebeszélhető, így tulajdonképpen bruttó 26300ft.-ért jutottál volna egy vadiúj telefonhoz!
Most láttam valami reklámban, hogy bruttó 29 rongyért árulnak ilyen telefont előfizetés nélkül és abból valamennyi még le is beszélhető.
Arra már nem emlékszem, hogy Pannon, vagy Vodafone reklám volt-e, de a telefon párezerért hálózatfüggetleníthető.
Ennek fényében már nem olyan biztos, hogy jó üzletet csináltál.
Most már kiadom a dühöm. 3 éve vagyok előfizető, az elmúlt egy évben 20 és 50 eFt között voltak a számláim, a telefonos ügyfélszolgálat átlag 6 perc muzsika, a személyes ügyintézés pedig személytelen, hülyének néznek, szegény ügyintéző pedig, ha elfogy az egyébként nagy rutinnal alkalmazott ügyfél-szöveg, közli, hogy ő is csak a munkáját végzi. Ha pedig azt mondom, hogy nevezze meg, hogy ki tud válszolni a kérdésemre, akkor jelen esetben egy hete várok egy telefonra. Nem sokszor megyek be a fiókokba, mert szerintem ez nem ügyfélorientáltság, hanem ugyanolyan automata rendszer, mint a telefonos önkiszolgáló.
Magyarul nulla. Most azon gondolkozom, hogy lemondom az előfizetésem. Aki pedig csak 2-3 ezret telefonál, legalább olyan fontos, mint aki többet beszél. Na, ezt a különbségtételt mindenki tapasztalhatja. Mi már rég bezárhattuk volna a boltot, ha így bánunk az ügyféllel.
Szégyellje magát az, aki traininget, kiképzést, filozófiát feccöl a Westeles munkatársakba. Láttátok már őket ügyfélre mosolyogni?
Én még nem. BORZASZTÓAN elfoglalt emberek krampácsolnak a számítógépeken, és láthatóan megkönnyebülnek, ha az ügyfél menni készül. Pfuj.
Maga a telefonálás viszont nem ennyire szörnyű, erre kevés panaszom volt.
na jó, szentségeljen más is.
mp
Külfüldön élek Westel előfizetéssel, november óta nem kapok tisztességes választ arra, hogy miért nem irányíthatom át a hívásaimat olykor külföldi számra. Írtam az ügyfélszolgálat vezetőjének, erre 2 hét múlva felhív egy lányka és számlázási gondokról hablatyol.
Most a győri irodában küzdök a válaszért.
Adtak rá 2 év garanciát.....
Miert, ha veszel egy használtat 25-ért, kb. akkor mi a garancia, hogy
1 nincs-e rejtett hibája
2 valoszinüleg nemsokára kell bele venni egy akksit (10-15) ezer
3 ha nem kell bele venni akksit, akkor meg vagy nem bir ki többet 1-2 napnál, vagy nem 25-be kerül.
Ugye az elsö esetben vehetsz egy másikat +25 ezer
a második és harmadik esetben ugye 35 ezer, vagy naponta vagy 2 naponta töltögetheted....
Egyébként én azért ajánlottam ezt a kedvezményt, mert én csak 30-40 percet beszélek, de akinek ajánlottam, az 150-200-at, igy ő valoszinüleg megkapja 25 + áfáért.
Ui az ár sokkal inkább annak a függvénye, hogy mennyit telefonáltál az utolso 6 honapban, mintsem annak, hgy miota vagy előfizető.