Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

g.a.b.o.r Creative Commons License 2010.03.15 0 0 2279

Szia!

 

 Köszi szépen a segítséget!

Előzmény: I k r e k (2278)
I k r e k Creative Commons License 2010.03.12 0 0 2278
Suzuki Bond:
Én úgy tudom ez valami hőálló, olajálló, szilikonos tömítőanyag.
Helyette hasonló tulajdonságú sziloplaszt megfelelő lehet.

Olajcserével kapcsolatban:
Már a váltóolajszint ellenőrzésekor pofára estem, mivel ehhez egy négyszögkulcs kell.
Autóhoz kapott szerszámok között nem találtam, így csináltan egyet.
Némelyik dugókulcs készletben is láttam ilyen profilú elem.

A váltóolajat 45000 km-enként illik cserélni.
Leeresztés előtt menni kell egy kört az autóval, hogy kellően híg legyen az olaj.
Cserekor az autó álljon vízszintesen.
Szerelőakna, rámpa, vagy csáposemelő szükséges. Nem hiszem, hogy bárki is csúszni-mászni akarna a kocsi alatt.

Névleges térfogat 2,2 l, de cserekor soha nem megy bele annyi...
Addig kell tölteni, amíg a feltöltő (szint ellenőrző) csavar pereménél megjelenik az olaj.
Nekem nincs olajbetöltőm, úgyhogy slag+tölcsér, és a jó öreg gravitáció segítségével töltöttem be az AGIP ROTRA olajat.
Ha valakinek van betöltő pumpája, kicsit egyszerűbb a dolog.

Hajtóműolaj API GL-4 SAE 75w-90 vagy 80w-90.

Ennyi a tapasztalatom.
Szép napokat!
Előzmény: g.a.b.o.r (2276)
Viper2 Creative Commons License 2010.03.11 0 0 2277

Hali!

 

Ez a téma engem is érdekelne, mivel hamarosan aktuális lesz...

Előzmény: g.a.b.o.r (2276)
g.a.b.o.r Creative Commons License 2010.03.10 0 0 2276

Sziasztok!

 

 Vannak tapasztalataitok otthon végzett váltóolaj cseréről? Van bármi extra szívás amire vigyázni kell, vagy  spéci szerszám igény? A kezelési útmutató szerint az olajbetöltő csavart visszahelyezés előtt be kell kenni "Suzuki Bond 1215" vagy hasonló tömítőanyaggal. Ilyet nem találtam a neten keresgélve, mit érdemes használni helyette, ami könnyen beszerezhető?

 

 Előre is köszi!

csopikem Creative Commons License 2010.02.25 0 0 2275
meg tudná valaki mondani,hogy a Suzuki gépkocsiknál mi védi alul a benzincsövet,hogy ne vághassák át?
Viktor AM Creative Commons License 2010.02.17 0 0 2274
Helló!
Erről a linkről le tudod tölteni a szervizkönyvet.

http://www.mondi.hu/suzuki/alto.pdf
Előzmény: Süni A6 (2273)
Süni A6 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 2273

Sziasztok,

 

Sürgös kérdésem lenne:

 

2005. évi, 45.000km futott suzuki alto nál milyen szervizt kellene elvégezni? Semmi nem lenne állítólag esedékes csak a tulaj "rendben" szeretné tudni az autóját.

 

Köszi

A sün

Viper2 Creative Commons License 2010.02.15 0 0 2272

Szia!

 

Nekem is voltak ilyen gondolataim, de az első (gyári) kuplung csak 30000km-t bírt, utána lévő is csak 10-15000km-t. Szeritnem szerelésnél sok bénázást nem lehet elkövetni, mert nagyon rosszul nem lehet ezeket az alkatrészeket összerekni... De, hát az ember is hibázhat.

Az első kuplungot sajnos nem láttam, de a másodiknál a lamellákat taró fém karika, egy helyen eltört és így nem működött mindig jól a kiemelés.

Remélem a harmadikkal tovább bírja... talán 50000km-t is?!

 

Biztos a "hatalmas" nyomaték, ami már 1500-as fordulaton jelentkezi, tette tönkre a két kuplungot... :-)

 

 

 

Előzmény: Jazzbasser (2271)
Jazzbasser Creative Commons License 2010.02.14 0 0 2271
Jó nagy peched van vele... az enyém, 2004-es glx, 104.000 km-rel, de még nem nyúltak hozzá semmihez rajta, kivéve egy hátsó lökös cserét (utolért egy motoros).
Nem lehet hogy a pótalkatrésszel, vagy a szerelés minőségével van gond?
Előzmény: Viper2 (2261)
Woodyka Creative Commons License 2010.02.05 0 0 2270
Jól hangzik, úgy látom az alja is legalább magasabban van mint a Splashnek, s reméljük a váltó meg maradt a régi Altós. Ugyanis a splash váltójának túl rövid az 5-ik az autópályás tempóhoz, 100 felett nő a fogyasztás, 120 körül már közel 6-7 liter. Alto-val anno 130 ellenszélben 6 liter volt, míg komótos 110 körül 5 liter. Persze a Splash 80-90 körül 4,4-el is beéri nyáron...Az ugyan igaz hogy Altoval nekem 130-140 volt a vége 5ikben, negyedikben ment többet, a Splash meg 5ikben is gyorsul jól 130tól is...de minek.

Szvsz kiváncsi volnék rá azért az új altóra...

Előzmény: Ptom71 (2268)
Tarjáni Creative Commons License 2010.02.05 0 0 2269
Tehát 1.1 -es négyhengeres után jön az 1.0-s háromhengeres.
Hát ez aztán a "fejlődés" :-((
Előzmény: Ptom71 (2268)
Ptom71 Creative Commons License 2010.02.04 0 0 2268
margavari Creative Commons License 2010.01.16 0 0 2267
Köszönöm a segítséget! Megnéztem, mert azt mondták, hogy kilopták, de kiderült, hogy ütött, kopott, mindenütt horpadt. Persze nem vettem meg.
csopikem Creative Commons License 2010.01.09 0 0 2266
keresek egy ALTO-tulajdonost Zuglóban a Törökőr utca környékén? ha itt van valaki, holnap reggel kellene az akku visszahelyezése után rögzíteni azt,-tötés után vagyok!-és valami gond van!
pár perces segítség! várom a választ egy nagymamakorú
Woodyka Creative Commons License 2010.01.02 0 0 2265
Érdemes úgy gondolom szakértővel átnézetni, nem viccből nyílt ki gondolom rajta a légzsák.

De ha megéri vele még foglalkozni, jó az ára is a sérüléseihez képest, akkor légzsák pótlás nem lehet akadály, de én nem preferálnám persze a sufnituningot, inkább szakszervíz.
Előzmény: margavari (2262)
I k r e k Creative Commons License 2009.12.31 0 0 2264
BUÉK minden kedves fórumozónak!

BUÉK
I k r e k Creative Commons License 2009.12.31 0 0 2263
Margavari!

Itt nézz körül légzsák ügyben:
http://www.suzuki-auto-bonto.wlap.hu/hu/suzuki-auto-bonto/suzuki-legzsak/

és itt műszaki vizsga ügyben:
http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/

Magánvéleményem:
Nem olcsó a légzsák pótlása, de ha nagyon jó áron megkapod az autót,
ez ne legyen akadály. (Suzuki szervizben is megcsinálják)

Szerintem műszakin átmegy, ha nem derül ki a légzsák hiányosság,
de a biztonságod érdekében is érdemes megcsináltatni.
Előzmény: margavari (2262)
margavari Creative Commons License 2009.12.29 0 0 2262
Kedves mindenki! Segítséget kérek. Gondolkodom azon, hogy megvegyek egy használt Altot. Sérült, ezért megfizethető árú. Tudja valaki mennyibe kerül megcsináltatni a légzsákot? Átmehet a műszaki vizsgán enélkül? Ha megbízható szerelőt tud valaki annak is örülnék. Banki visszavett autó, kicsit sérült a sárvédő, hiányzik a kormányon lévő légzsák. Ennyi. Köszönöm.
Viper2 Creative Commons License 2009.12.15 0 0 2261

Kedves Alto-s társak!

 

Örömmel jelentem be, hogy 1 év és 5 hónap után, azaz 16000km után a kicsi kocsimba belekerült a 3. komplett kuplung szett...!!!

:-(

Megint az volt a baja, mint tavaly, hogy a lamellák egyike eltört és emiatt nem emelt ki rendesen és szépen lassan elkezdett csúszni.

 

Ha 10-15000 km után ismét cserélni kell, akkor megszabadulok tőle...

Fájni fog a szívem, de évente egy kuplung azért a mai világban luxus!!!

 

:-(

frutella Creative Commons License 2009.12.06 0 0 2259
Ezt is nézd meg: autoguminet.hu
Előzmény: Nevko (2258)
Nevko Creative Commons License 2009.11.24 0 0 2258
Sziasztok!
Én eddig itt találtam a legolcsóbban gumikat, én is itt vettem, megbízható cég.
http://www.autogumibolt.hu/ebolt/gumi/talalat/index.html
(Hátha valakinek jól jön)
Előzmény: a0bsri (2255)
1226 Creative Commons License 2009.11.22 0 0 2257
Nézd meg a 2037 hsz-t, hátha segítségedre lesz.
Előzmény: g.a.b.o.r (2256)
g.a.b.o.r Creative Commons License 2009.11.22 0 0 2256

Sziasztok!

 

 Cseréltetek már generátor ékszíjat? Mennyire macerás?

 Köszi!

a0bsri Creative Commons License 2009.11.12 0 0 2255
Köszönöm a hozzászólásotokat.
időközben kiderült, hogy idén mégsem fér bele a büdzsébe az új gumi, úgyhogy vissza tettem a régit rá. Ha jól emlékszem az 165/65R13 as. Már ment pár évet, de mivel a bordázata 4-5 mm, úgy voltam vele, hogy még idén ez marad. Nem járunk sokat vele, de talán még mindég jobb, mint a nyári gumi.
Köszönöm mindenkinek, aki segített ötletével, és tanácsával. :)
gmondi Creative Commons License 2009.11.11 0 0 2254

Bocsánat, nem akartam semmi rosszat mondani...

 

Tény, hogy az a váltóméret, az az ideális, de elég nehéz beszerezni.

 

Elnézést, nem akartam senkit bántani.

Előzmény: Tibor78 (2253)
Tibor78 Creative Commons License 2009.11.11 0 0 2253
Elnézést, hogy meg mertem szólalni, tőlem akár lánctalpat is fel lehet rá szerelni, az sem érdekel és részemről a gumiügy lezárva!
Előzmény: gmondi (2252)
gmondi Creative Commons License 2009.11.10 0 0 2252
Nem váltóméret, de nagyon sokan használják gond nélkül ezt a méretet. Nekük is a családban megy egy Alto ezzel a mérettel (télen) 5 éve gond nélkül.
Előzmény: Tibor78 (2250)
Tarjáni Creative Commons License 2009.11.07 0 0 2251
Így van, már én is épp írni akartam, hogy nem váltó.
Az Alto felniszélessége elvileg 4,5 , mehet rá a 145-ös gumi.
Váltóméret számoló:
http://www.weltgumi.hu/valtomeret_szamologep.html
Gumi / felni szélesség:
http://www.pasztoy.hu/teligumi/gumi_felnire.html
Előzmény: Tibor78 (2250)
Tibor78 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 2250

Szia!

 

Ha megnézel egy váltóméret táblázatot, látni fogod, hogy a 155/65x13-as méret alternatívája a 145/70x13, nem pedig a 155/70x13. Ez utóbbi meghaladja a gyári mérettől való max 2,5% eltérést. Igaz, hogy nem sokkal, de meghaladja. A választék valóban több ennél a típusnál, de az előbbiekből is lehet válogatni. Nekem téli 145/70x 13 van Matador márkáju, nem drága és nagyon jól teljesít. A Zempléni térségben lakom és ott le tudtam tesztelni a hegyek között. 

Viper2 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 2249

Szia!

Egyelőre még nem sikerült eljutnom a szerelőhöz, de a kuplungszett már meg van. Nekem is az lenne jó, ha kiderítené végre egy szerelő, hogy mitől megy ilyen gyorsan tönkre...

Téli gumi: mivel a gyári méret nem a legelterjedtebb (155/65R13), így szerintem a 155/70R13 bőven megfelel a célnak, legalább is nekem az van és bajom sem volt eddig. És mivel a régi Swift-nek is ekkor kereke volt, így szinte minden márkának van ilyen téli gumija.

Márkát nem tudok ajánlani, talán nézd meg a totalcar vagy a vezess.hu oldalait, mert mostanában tesztelték az idei gumikat.

 

 

Előzmény: a0bsri (2248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!