Az igaz, hogy az M7-es révén jelentősen javult a megközelíthetőség, de csak Bp. és az Adria felől. Hiányolom a 67-es és 68-as főutak nagyobb volumenű fejlesztését, mely vonalakon csak burkolatmegerősítés és településelkerülő-szakaszok vannak tervben. Ezeket nyugodtan lehetne- ha nem is gyorsforgalmi, de - 2x2 sávos főúttá fejleszteni, így jelentősen javulna például a Szigetvár-Kaposvár-Balaton, továbbá a Barcs-Keszthely kapcsolat is (szerintem nem utólagos szempont).
lya.
kárhogy forgalom meg nincs rajtuk, dehát ezugye mellékes szempont, hiszen az utakat NEM a forgalomnak épíccsük, mintaz köztudott.
(a büdöspestiek és agglósaik meg bekaphassák)
Most nézzük az északi part helyzetét.
Ez bizony már sokkal több gondot hordoz magával, hiszen domborzati, tájkép- ill. természetvédelmi okokból nem lehet csak úgy fejlesztgetni. Az északi partnak nagy reménye lehet a leendő 77-es főút (Veszprém-Tapolca-Keszthely), ám ez csupán a tehermentesítést tudja szolgálni, a gyorsabb elérhetőséget viszont már nem, mert 2x1 sávos jellegéből kifolyólag 90 km/h-nál - sőt Pula-Monostorapáti között 60 km/h-nál- nagyobb menetsebességet és biztonságos előzést nem lehet rajta végrehajtani a szembeforgalom veszélye nélkül. Bár vannak tervben elkerülőszakaszok, de abban nem lennék biztos, hogy ezt sikerül Kapolcs és Pula esetében megoldani. Nagy előny lenne, ha ez az út legalább a Veszprém-Pula közötti szakaszon 2x2 sávosra lenne bővítve, de abban én is teljesen egyetértek, hogy onnantól Keszthelyig maradjon szigorúan a 2x1 sáv.
ébresztő!!!
bilibe ér a kezed... (mi kódisok vagyunk vazze, nem abroszfelyű emírek, akik még a wécére is 2x2es gyorsforgalmin lyárnak... :-))
Megjegyzés: Nem vagyok közlekedésmérnök, csak egy civil hozzászóló.
igen, ez nyilvánvaló volt megjegyzés nélkül is... :-)