strangerr Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20184

Az M44 jelenlegi formában nekem sem tetszik.

 

Csak az a baj, hogy a koncepciók nem tudják követni a változtatásokat.

 

Pl M44.

 

Azért ment Kecskemét fele, mert mikor elkezdték az egészet anno tanulmányterveken, nyomvonalkijelölési és hatás tanulmányokon akkor még az M5 csak Kecskemétig ért. Álom volt még az is, hogy Szegedig érjen, M9 ről meg még végképp nem volt szó.

 

Tehát elindul a folyamat és nagyon lassan halad, millió egyeztetés, önkormányzati igények, környezetvédelem, nemzeti parkok, közművek, kulturális örökségvédelmi tanulmány, nagyfeszültség, hidhelykijelölés... évek mire kijön az a bizonyos "konflikus szegény folyosó" ami még nem is konkrét nyomvonal csak egy sáv. Bekerül az OTrT be, a különböző rendezési tervekbe.

 

Innen már nagyon nehéz másfelé vinni, de eng terv szinten meg már végképp. Évek munkája, plusz súlyos 10 sőt 100 milliók vannak a dologban.

 

Az M44 Tiszakürt Kondoros szakaszára már konkrétan kiviteli tervek vannak, ha jól emlékszem cirka 3 milliárd tervezési díjért.

 

Közben a helyzet persze változik... van már M5 a határig, sokkal érdemesebb volna vagy ahogy Te is rajzoltad Szentes, Csongrád, Félegyhéza felé vinni,  vagy a 46os úttal egy irányba Szolnok felé. Valszeg ha Békés és Szolnok összefogna egy Békéscsaba-Szolnok gyorsforgalmi útért, hamarabb cél érnének, mint most egymás ellen harcolnak az M4 ért és az M44ért. (Nonszenz, hogy hamarabb lesz M44 mint M4 Bpest Szolnok szakasz...)

 

De mivel az előkészítésre már elment 10-20 év, plusz több milliárd, már ezeken a túlhaladott nyomvonalak nem fognak változni, mert megint kellene 5 év és pár milliárd hogy ugyanitt tartson a dolog mint most.

 

Teát a dolog irtózatosan hosszadalmas és emiatt rugalmatlan.

 

Előzmény: attus germanicus (20182)