attus germanicus Creative Commons License 2010.04.22 0 0 20182

Nemrégiben volt itt téma az M9-M44-M47.

Én azt gondolom, ha az M9-et kb. ezen a nyomvonalon építenék meg, akkor az M44 tökéletesen feleslegessé válhatna, és a 47-est is csak Orosháza - Hódmezővásárhely közt kellene felülvizsgálni. Ezen a vonalon az M5-Békéscsaba közti részen a 2×2 sáv, elválasztókorláttal, 100km/h végig megélni. Mivel a terület teljesen sík, a költségek is elviselhetőek lennének. A sok belvíz miatt célszerű végig töltésre tenni, de más műtárgy alig kell: az érintett vasútvonalakon alig, vagy egyáltalán nincs forgalom, komolyabb közúti csomópont csak kettő van (45 és az M9-47 elágazás).

Ami probléma, hogy a Szeged - Szent László híd forgalomnak ez túl nagy kerülő, ezt a Kistelek - Kiskunmajsa - Soltvaskert  közti út jobb kiépítésével lehet ellensúlyozni, és akkor Szegedről Szekszárd felé erre lehetne menni.

 

Költségtakarékossági okokból véleményem szerint néhány körforgalom lehet benne szintben szétválaszott csomópontok helyett (lehetőleg nagy sugárral, hogy a főúti forgalom két sávon át tudjon menni), ill. a Tisza híd is maradhatna a mostani. Ez már baromi sokat dobna a Viharsarok elérhetőségén (ma ez a terület van a legtávolabb az autópláyáktól). Persze politikailag kényes, hogy nem autópálya, de hát ez van.