RIKA424 Creative Commons License 2010.04.19 0 0 20124

A Szeged-Újszeged közötti új vasúti híd nyomvonal változatainak értékelésekor (2006-ban) a VATUKI szakemberei a szegedi illetékesekkel együttműködve két változatot fogadtak el mint javaslatot:

 - egyik változat szerint az új vasúti híd a mostani szegedi szenyvízteleptől délre párszáz méterre metszené/keresztezné a Tiszát.

 - másik változat szerint Gyálarét dél - Tiszasziget észak között ívelne át a Tiszán.

 

Mindkét változat csak t á v l a t i jövőben valósulhat meg.

 

A régi híd helyén való "újjá"építést egyik verzió sem támogatta.

 

Egyik olvtárs jól írta, hogy a dolog az EU támogatás megszerzésén bukott meg. Kiderült, hogy tisztán városi híd fejlesztéshez lehet, de nagyon nehéz EU pénzt kapni.

Valamivel nyakon kell önteni, hogy Brüsszel lenyelje.

 

Ekkor találták ki, hogy a város igényeit kielégítő "új" közuti híd fejlesztését úgy lehet eladni Brüsszelben ha közepére vasúti síneket raknak és eladják az ötletet regionális fejlesztésnek.

De Brüszel ezt nem nyelte le, hanem megkérdezte : OK. megépül az új híd mely egyben vasúti is, de hová vezet a túloldalon a vasút?

 

Itt bukott meg a dolog, mert a túloldalon nincs értékelhető terv, hogy mit csinálnak a vonattal ha átért a mozdony a Tiszán.

 

Ugyanis van álom (nem terv), hogy Mezőhegyesen és Battonyán át Aradra illetve Szőregen át Kikindiára és Apátfalván át Temesvárra újból összekötik a szárnyvonalakat.

(ez a helyi újságírók kedvenc kéthavonkénti témája)

 

Viszont ezek az újbóli összeköttetések + az új vasúti híd(ak) több mint 100 milliárd forintba kerülne és itt elbukott a dolog.

Ekkora közlekedésfejlesztési pénze ha lesz valaha a Dél-Alföldi régiónak akkor nem erre fogja költeni.