Irj ha mersz Creative Commons License 2010.04.18 0 0 20122
Amit feltettél kérdések mind attól függ, h milyen terhelés várható (most ne csak járműre gondolj, hanem pl hőmérsékleti is van). Legerősebb pályaszerkezetet ebből kifolyólag az autópálya szokta kapni, így be tudod lőni, h pl 1 mellékút kevésbé erős. De hát ugye a rá ható terhelés sem olyan mértékű, közel sem!

A bitumen 1 nagyon macera kérdés, komoly labormunka kell a megfelelő bitumen kiválasztásához. (Mondjuk aszfalthoz is, de szerintem a bitumen pláne bonyolultabb.) Pontosan nem tudom, h hogyan működik ez, csak feltételezem, h van 1 tapasztalati recept, és az alapján kezdenek el kínlódni (pl más összetétel kell Zalába és az Alföldön). De az is lehet, h szabvány alapján csinálják, és csak utólag laborban ellenőrzik, h tutira az jött e ki, amit vártak. ->Azt tudom, h mikor elkészül 1 út, akkor korongokat vágnak ki belőle és ezeket laborban babrálják utána. Ha a laborban jó eredmények jöttek ki, akkor minden ok, és át lehet adni az útpályát.

A BME-Út- és Vasútépítési Tsz-ének honlapján lévő utastárgyak között szemezgethetsz, ha bővebben érdekel a téma.

Előzmény: Roger Preed (20121)