CanGuru Creative Commons License 2010.04.07 0 0 7087
Öszzevásároltam egy csomó Mehano-t (Sd-40, C628, S1, szóval a szokásos)
...
Gondoltam, hogy akkor inkább legyen az ötvenes évek vége a korszak, de sajnálnám az Sd 40-eseket. Tudom, hogy csak Mehano, de elkezdtem őket átfesteni, matricázni, gyönyörű, vékony korlátokra cserélni az eredeti 100-as lefolyócsö méretűeket.
...
Kasznit sem tudok cserélni rajtuk, pl SD24-re, mert az a jellegzetes lépcső az egyik oldali futójárdán a korábbi gépeken nem volt.

Nem olyan rossz dolog egy Mehano modell, a vagonok és mozdonyok többsége elfogadható kinézetű (régiek is), tucatjárműnek jó, főleg kiállításra.

Kétségtelen, hogy nem hozza azt a szintet, mint egy Proto2000 vagy főleg egy Broadway Limited. Nekem pl. több RS2-m van (2-3 db). Amit tudok, hogy az SW1 az nem mérethelyes, minden mérete nagyobb, mint egy Walters gépé, ellenben nem rossz vonóerő, ha nincs szétgyilkolva.

Tuningolással pedig egész jó modell faragható belőlük. Az újabb, zárt házas Mabuchi motoros mozdonyok digitállal is elfogadhatóan elmennek, de ha van lehetőség, akkor persze érdemes kicserélni valami ötpólusú motorra (Roco, új Mehano, stb.).

Előnye - bár nem mondom 100%-os biztonsággal -, hogy ismereteim szerint a mozdony többségének egyforma a hajtása (ugyanazon elemekből épül fel), tehát a csatolt üzem megvalósítása nem ütközik akadályokba különböző gépek esetén.


Ha esetleg nem ismernéd, akkor ajánlom figyelmedbe az SD35-öt, mármint az újabb modellt, ami fém alvázas, ebből adódóan nehéz is, 6 tengely hajtott, jó vonóerő, és RP25-öt közelítő nyomkarimás. Ja, és 2 lendkerékkel szerelt. (A korábbi modell olyan megoldású volt, mint az SD40 most is.)

Az újabb SD35 kinézete és megoldásai alapján valószínűleg Athearn szerszámmal készül. A régebbiek motor-rögzítése is ugyanolyan volt, ezek a Jugoszláv nyitott házas motorral készült példányok, de már jó pár éve Mabuchi-val szerelik, emiatt változtattak a motor rögzítésén is az alvázon, és nem kompatibilis a kettő.

SD24 IHC név alatt van, a kezemben még soha nem volt, csak fotókon láttam, az alapján az SD40-hez hasonlónak tűnik minőségre, megoldásokra.



Egy magán - fantázia - társaság alapítása egyébként nagyon jó megoldás, mert akkor a neked tetsző gépek alkothatják a flottád. Nekem lesz is a lentebb vázolt asztalon (a keresztező vonal cége, egy sárga GE 44-gyel).
Viszont sajnos csak teljes átszínezéssel lehetne Mehano SD35-öm, mert nem volt a BN-nek (bár IHC név alatt kapni BN színezésűt...), a kitűzött 1970-84 közti időszakban pedig nem igen adtak még le ilyen gépet a nagy cégek.

A fenti példától eltekintve jelentősen csökken a korhűség miatti korlátok száma (mert azért korszakot célszerű választani). Hátránya, hogy festegetni kell többet-kevesebbet. Ha branchline társaságod van és a napjainkhoz mind közelebbi korszakot választasz, akkor már egyre jobban megjelenhetnek a más cégektől levedlett gépek a flottában, azaz megúszhatod az "új", saját cégjel feliratozásával.

Egyébként jó példa erre a Westport Terminal.
Előzmény: manta66 (7084)