"Már csak egy pár kérdésem lenne, ha az állampolgár nincs tisztában a ptk egyes pontjaival, akkor a biztosítók részéről nem lenne etikus erről szabatos egyértelmű levélben vagy bármi módon netán egy válasz e-mailben tájékoztatni a járatlan ügyfelet?"
Nagyon meglepődnék, ha a szerződés megszűnésének szabályai nem szerepelnének a biztosítási feltételekben. (aminek elolvasását és elfogadását aláírásoddal igazoltad).
Ráadásul a díjnemfizes részénél pont a ptk-ból szoktak idézni, most nem keresnék rá pontosan, de valami olyasmi hogy az esedékességtől számított 30. napon szűnik meg (tehát a biztosító még 30 napig kockázatban van, és erre az időszakra bizony kérheti a díjat, hiszen az ügyfél is tarthatja erre az időszakra is a markát). Valamint a felmondás szabályai is tuti benne vannak.
A segítőkész ötlet az hogy fizess, mert a követelésük jogszerű, és a rárakódó költség + kamat csak emelkedni fog.
Egy tanács meg a jövőre nézve: olvasd el a szerződések szövegét (nem csak biztosításban) és ne akarj nyomdafestéket nem tűrő szavakat használni akkor, ha te nem tartod be a rád vonatkozó részt. :)