Őszintén ennyire mélységében nem foglalkozom a témával. Ilyenkor én fejembe csapom az árvalányhajas kalapomat és elmegyek a Táncház Talira.
Néhány megjegyzésem azonban van. Megengedve hogy az Ikarus egy szocialista nagyüzem volt ugyanaz történt vele mint a cukor, vagy vagy élelmiszer feldolgozó iparunkkal. Az elvtársakból hamar multivezető urak lettek, már Angyal vezér idején becsengettek a Jézuskának. Engem csak az bosszant amikor ezt a szellemi értékek negligálásával akarják igazolni.
Tételesebben; a 405-ösnél pont az alacsonypadló lett volna lényeges nem csak a MIDIsége. Azért írtam, hogy "ebben a kategóriában". Az EAG csak alvázas buszokat gyártott, a többi igaz.
Amikor a műszaki tartalmakról/árról beszélünk akkor két fontos szempontot nem árt figyele venni.
-A haszonjárműveket a pótalkatrész miatt gyártják. Az igazi üzlet ebben van.
-A gyártás több embernek ad megélhetést mint a kereskedelem. Plussz esetleg szervíz hálózat is tartozik hozzá. Szocialista viszonylatban az Ikarus pont ebben volta spiccen.
Van valahol a netten egy Ikarus-fan oldal. Igaz németül, de érdemes olvasgatni.