JLA-158 Creative Commons License 2010.03.28 0 0 198361
Ez valóban gond. De amiről ti beszéltetek az szerintem nem. Pont az a lényeg, hogy mindenki ugyanannyit fizessen, mivel ennek a szolgáltatásnak szerintem szociális alapon kell működnie. Ha mondjuk csak 150 forint volna a jegy ára, akkor már nem lehetne botrány abból, hogy 1 megállóért ennyit kell fizetni. Mert megfizethető volna. Aki azt mondja, hogy 1 megállóért nem hajlandó annyit fizetni, annak a rendszer nem tetszik, de ez nem jelenti azt, hogy nincs rá pénze, ha viszont a külvárosban élőkre egy magasabb jegyárat határoznak meg, akkor a rosszabb körülmények között élő embereket súlytod vele, mivel aki megteheti az autóra fog váltani, aki pedig nem teheti meg és rá van szorulva a tömegközlekedésre kénytelen lesz kifizetni a magasabb tarifákat. És ma már nem lehet olyan könnyen munkahelyet találni, hogy pl. aki Csepelen lakik az azt tudja mondani, hogy Csepelen fog munkát vállalni, ma már a munkahelyek többsége a belvárosban van. És ne mondd, hogy ez a 150 forint irrális jegyárcsökkentés volna, ugyanis a 1990-es jegyárhoz viszonyítva még mindig infláció feletti emelést jelent. 1990-hez pedig azért érdemes viszonyítani, mert akkor vette át a finanszírozást a Fővárosi Önkormányzat (amelyet azóta is ugyanazok a személyek vezetnek).
Előzmény: vrobee (198352)