"...- A Szőny–Komárom és az Esztergom–Almásfüzitő vonalon az árvízvédelmi töltés megerősítésének folytatására nem lesz pénz – a vonatok legfeljebb 10-40 kilométeres sebességgel haladhatnak majd. Árvíz idején a vonalak lezárására is sor kerülhet. ..."Hát igen.
Bár az 1-esnek a cikkben említett szakaszát évente átlag 1-3 alkalommal már a korábbiakban is rendszeresen fenyegette az árvíz, és komoly forgalomkorlátozásokra, néha terelésekre került sor, a felkent szakértők javaslatára mégis be kellett zárni decemberben az 5-ös vonalat is.
Ha tényleg megtörténik majd ez a csúfság, hogy a Duna miatt megáll a vasút Szőnynél, akkor bizony nem fogom irigyelni ezen (állítólag) szakértőket.
Mert ölég sokan fogják emlegetni őket.
Ki így, ki úgy.
A többség persze majd elátkozza őket, hiszen a 20 km/h-ra lebutított 5-ös miatt a hegyesi belépő tehervonatokat fel kell majd vinni Celldömölkig és utána át kell majd cibálni a Bakonyon. És ez a kurfli bizony horribilis költséggel fog járni a vasúttársaságoknak.
De mindezek mellett lesz egy parányi kis réteg, aki viszont aranyba foglalja majd exukkel és társai nevét.
Ezek pedig meglepő módon, a vasútfotósok lesznek.
Mert sehol a világon nem lehet majd másutt fotózni olyat, mint amilyen a Komárom -Székesfehérvár útvonalra mégis átterelt, de a lebutított pálya miatt maximum 20 km/h-val döcögő EC (vagy az előfogatolt Railjet) lesz.
A csili-vili szupervonat szépen megáll minden útátjáró előtt, a kalauz leszáll, letekeri a sorompót, majd az útátjárón lépésben átdöcögő nemzetközi vonat után megint feltekeri azt.
Ez lesz bizony, a világ csodája, nem a piramis.
Bocsi az OFFért.