Törölt nick Creative Commons License 2010.03.13 0 0 5244

Szerintem ez nem tudható meg.

 

És miből vontál le olyan következtetést, ami ehhez a hithez vezetett?:)

Amúgy szerintem egy ilyen hit - (bár közben feltételezem a veled való beszélgetésekből következően, hogy ettől még nem tartod teljesen kizártnak):) - gondoskodik is arról automatikusan, hogy ne is kerülhess nagyon közelébe ennek a "tudásnak", amennyiben esetleg mégis létezik.

Lehetséges-e szerinted, hogy a tudatunk tudatos része úgy működik, hogy adott a "világban" megszámlálhatatlan információ", amit egyszerre nem képes se észlelni, se kezelni, ezért "szűrőket" alkalmaz, és az információnak csak bizonyos hányadára összpontosít. Bár ez szerintem elég jól megfigyelhető a mindennapokban bárki számára. Szóval vegyük úgy, hogy ez nem is kérdés.

 

Nade ez a szűrő milyen kritériumok alapján fog működni? Véletlenszerűen? Ha nincs bennünk semmilyen vágy vagy motíváció arra, hogy jobban megfigyeljük a saját tudatunk működését, valószínűleg azt mondjuk, igen. Ha viszont jobban megfigyeljük, valamifajta érdekek szerint történik a szelektálás. És az érdekek minek alapján alakulnak ki? Szerintem bizonyos meggyőződés- hitrendszer alapján.

 

De még úgy sem, ahogy te írod, hogy az elképzeléseinket összevetnénk a tapasztalati valóságunkkal, és vagy ezzel igazolnánk a hiedelmek helyes vagy helytelen voltát,

 

 

Lehet, hogy itt van egy kis félreértés, nem tudom. Nem egy adott pillanatra gondolok, amelyben megnézem a világot magam körül, és megnézem a hiteimet, és ezeket összehasonlítom, hanem mondjuk úgy, hogy átgondolom, megváltoztatom bizonyos meggyőződéseimet, hiteimet, és aztán később megnézem, ugyanolyan minőségű-e a "valóságom", mint korábban volt, és ha nem, látok-e összefüggést a "valóság", az életem változása és a meggyőződéseim változása között. És ha ezt újra és újra megismétlem, és határozott megfeleltethetőség látható a kettő között, butaság volna azt feltételezni, hogy ebben lehet valami?

 

Említetted egyébként valahol az egót. Ha ezt a valamit megnevezzük, akkor feltehetően van ezen kívül valami más is, különben nem kellene egy megnevezéssel megkülönböztetni valamitől. A egónak vannak céljai, meggyőződései, hitei, félelmei, tervei, vágyai, de hol van az a "valami", ami nem az egó? Az, amit szoktunk mondjuk "sors" nak nevezni?

 

A jövő egyszerűen nem tudható. És ha valami csoda folytán egy ember még azt is tapasztalná, hogy a jövője minden esetben 100%-ban úgy történik meg, ahogy ő azt előzőleg gondolatban megtervezte

 

Szerinted van egy "egyféle, predesztinált jövő"? Ha végiggondolom, hogy egy bizonyos helyzetben való döntésem más eseményt von maga után, mint ha másképp döntöttem volna, akkor azt kell gondoljam, nincsen. Vagyis a jövő képlékeny dolog.

(Megjegyzem, a döntések is legtöbbször az aktuális hitrendszeren alapulnak).

 

Ahogy ő azt előzőleg gondolatban megtervezte

 

Szerintem lehetséges az, hogy a vágy (ami alapján tervezünk) akár ellentétben is állhat bizonyos hiteinkkel. Olyanokkal, amik nem is tudatosulnak bennünk a tervezés pillanatában. Melyik lesz vajon az erősebb?

És miközben a terv megvalósításán "dolgozunk", belépnek-e a tudati -hitrendszeri - szűrőmechanizmusok?

 

 

Lehet, hogy csak hallucinál, miközben az igazi teste, az igazi élete, és az igazi jövője a jó ég tudja milyen éppen.

 

 

De mihez képest igazi vagy nem igazi? Hogy többen bólintanak rá, vagy kevesen?

Tudom, hogy nem így gondolod, de nem tudom, hogy gondolod:))

 

 

Józan ítélőképessége birtokában ezért a tapasztalatától teljesen függetlenül kéne mindenkor arra jutnia, hogy bizony a jövője teljesen kiszámíthatatlan számára, ezért valójában mindenkor a legnagyobb létbizonytalanságban él.

 

Na és ezt tudja önhazugságokkal ellensúlyozni, amikor elkezd bizonyos dologkat, elemeket, elképzeléseket biztosként kezelni (pl. hogy a valóságot tapasztalja; hogy az emberek szeretik; és hogy a jövő nagyjából olyan lesz, amilyen a jelen is, mert az ok-okozati viszonyok rögzítettek, stb.).

 

Jól értem, hogy akkor a helyes alaptézis az volna, hogy egy véletlenszerű, minden gondolatunktól és ténykedésünktől független, kiszámíthatatlan, befolyásolhatatlan illúzió közepén csücsülünk?

 

 

Szerintem nem:) Én úgy látom, van egy "része" az életünknek, valóságunknak, amit befolyásolhatunk, sőt tesszük is nap mint nap, akár tudatosan, akár nem tudatosan, és van egy másik része, ami jelenlegi tudatfókuszunk számára "elzárt", ezért "kiszámíthatatlan", de még ezeknek a "véletlennek" tűnő, tőlünk "független " történéseknek a megélési minősége, meg az, hogy mit kezdünk ezekkel, nagymértékben függ a hitrendszerünktől és a tudatos gondolkodásmódunktól. Azért ez nem csekélység szerintem:)

 

 

Na most elnézést kérek ezért az irdatlan hosszú hsz-ért, és azért is, hogy alapvetően nem a te gondolatmenetedre reagáltam, mert érzem, hogy valami másban gondolkodsz, és sok helyen elbeszélünk egymás mellett, de nem tudom megragadni a mondanivalók eltérésének "lényegét", hogy igazából kapcsolódni tudjak:)

Előzmény: consciousness (5240)