MedZ Creative Commons License 2010.03.13 0 0 17445
Sokat szívtam a légpárnásokkal, sokat tanultam belőle nem csak a technológiát hanem elveket is ami az építést és egyfajta rendszerben való gondolkodásomat fejlesztette. Lebeszélnélek a légpárnásról. Első nyomos okom a zaj amit a lapátok termelnek, emeléshez kell, tehát sok lapátra van szükséged kis dőlésszöggel, eldugni nem tudod hiszen akkor levegőt sem kap a szegény.... Másik ok 2 motor 2 probléma forrás. A 2. motor már felesleges súly többlet. További gond, hogy a légpárna a sebesség növekedésével "hátra" csúszik a hajóban tehát jó ha a nyomás forrása a hajó elejében van. Viszont akkor ha 1 motoros megoldást tervezel akkor előre kell vinni a hajtást. Hirtelen ennyi ellenérvem jut eszembe.

Addig nem csinálnék semmit amíg nem tudod megoldani a zajszintet. Ha ez megvan akkor a többi már csak megvalósítás kérdése. (mármint, hogy 1 motor ami elől hajt egy lapátot. )

Érvek mellette, sebességben tényleg jó, a 22Le motorom ami a tolóerőt és az emelést is biztosította 60km/h volt képes. ha nem integrált lett volna a hajtás hanem az emelés is olyan lapátot kapott volna ami neki optimális akkor 70-ig felmászott volna. ami talán nem rossz 22Le-től (hajó 160kg volt)

Érvek még ellene: most szárnyashajókba vagyok beleörülve, én ezért valami szárnyakat raknék rá ami hidraulikusan felhúzható a test aljára, hogy ne akadályozza a kikötést a partra. Megcsinálták már (ha jól emlékszem holland egyetemisták) a elektromos 1 személyes szárnyast ami tényleg ki tudott emelkedni a vízből. De láttam már 3-4Le szárnyashajót is ami valami bio üzemanyaggal ment (sima külmotort alakítottak át) sebességre nem emlékszem de 30-40-el az is ment....

Szóval szárnak, csendesebb, elegánsabb megoldás. (szerintem)
Előzmény: Törölt nick (17444)