Schaf Creative Commons License 2010.03.01 0 0 246
Remélem néhány autós társamat sikerül megkímélni a kellemetlen meglepetéstől a biztosítókkal kötelező ügyben.




Már előző évben is majdnem így jártam, mint idén, így most már előre epekedve figyeltem mikor érkezik meg a biztosítótól a befizetéshez szükséges csekk és a biztosítási kötvény.
Mint oly sokan az országban én is elektronikus úton váltottam biztosítót a november-decemberi dömpingben. Sajtóhírek szerint nem voltam egyedül. :-)

A biztosítási ajánlatok természetesen hemzsegtek a kedvezményektől, jobbnál jobb ajánlatokat biztosítva az érdeklődők számára. Optimális esetben egyes biztosítók esetében akár 60-70%(!!)-os díjkedvezményt is el lehetett érni az éves díjból.

Az arany közép utat választva váltottam biztosítót és negyedéves csekkes befizetést választottam. Mint mindenki én is megkaptam az ajánlati igazolót november 11.-i dátummal, majd a bróker értesített, hogy a befizetési csekkek megérkezéséig a "díjfizetésem halasztott" és addig is ezen ajánlati igazolóval igazolhatom ellenőrzéskor a KGFB meglétét.
Ahogy már említettem 2009 év elején éppen így jártam az Alianz biztosítóval (ahol vigyorogva közölték így jártam, de mindenféle fenyegetőzések hatására végül reaktiválták a szerződésemet...), ezért nagyon figyeltem a naptárat és a postás, hiszen a halasztott díjfizetés csak 60 napig érvényes, azaz március 02.-án lejár.

Természetesen sem csekk, sem kötvény nem érkezett a mai napig (2010.03.01.) a biztosítótól!!!

..és itt jön a "fekete leves". Biztosítási brókerektől kapott információk alapján az eljárás ami történt, bár etikailag vitatható, törvényes és a biztosítók ÉLNEK IS VELE! A PTK vonatkozó paragrafusa szerint a díj befizetése az ügyfél felelőssége. Azaz hiába nem kap csekket, vagy nem vonják a számlájáról az összeget, ezt egy jogvitában nem lehet felróni a biztosítónak! Azaz ha március 02.-ig a díj nem folyik be a biztosítóhoz, a KGFB felmondásra kerül!!

Vajon mit jelent ez a gyakorlatban?
Sokan gondolnák, hogy semmit, majd újra megkötik, vagy utólag befizetik az esedékes díjat biztosítójuk számlájára. Ez azonban nem így van! :-))
A vonatkozó jogszabályok szerint ilyenkor a KGFB "díjnemfizetés" miatt szűnik meg, így csak ennek megfelelő szabályok alapján köthető újra!

Néhányat a szabályokból:
- csak annál a biztosítónál köthető meg, ahol a díjnemfizetés miatt megszűnt biztosítás volt (röghözkötés?)
- az ügyfél minden bónus besorolását elveszíti (2009-ben biztosan, de idén is valószínű), azaz B10-ből is B00-ba kerül azonnal
- az ügyfél minden díjkedvezményt elveszít (emlékszünk ugye, hogy ez akár 60-70% is lehetett?) és a biztosító alap díjszabásával kötheti meg újra KÖTELEZŐ JELLEGGEL(!!) a biztosítását...


Számokra lefordítva a példa kedvéért ez azt jelenti, hogy egy 100.000,-Ft éves alapdíjú biztosítás, amelynek díja a bónusszal és a kedvezményekkel (beetetés?) éves 30.000,-Ft lett, a gyakoriság szerint 7.500ft/név díjról, március 03.-tól 25.000,-Ft/név-re változik és az ügyfél köteles megkötni!!!


Vajon hány biztosító él ezzel a trükkel, vajon hány ügyfél jár pórul emiatt és vajon kinek az érdeke volt, hogy a PTK. olyan irányba változzon, amely törvényi keretek között lehetővé teszi ezt a trükközést a biztosítók számára?