ede111 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 17045
Végiggondolva, nem is olyan rosszak a fogyasztási adatok-persze Ft-ban nem is kevés- de a hajózás nem tartozik az olcsóságok közé.
Valóban, - irányban nem oly sok lehet az eltérés, de +ban bezzeg annál inkább.
BB capt. számitási metodikájával számolva kb. 1liter/1 km, siklásban, normál körülmények között, ami igen jó adat, figyelembevéve a hajó nagyságát, motort.
Azért 5700 köbcentit azt táplálni kell.
Kicsivel nagyobb, 26 lábas Bay... van az egyik barátnak , de annak a motorja -ugy emlékszem -300 Le körüli, hasonló ürtartalom mellett, közös utakon a Adrián 20 csomós átlagos sebességnél, siklásban, jó időjárási körülmények között 40 liter körül szokott lenni a fogyasztás óránként, ami arányosan egyezik a Te adataiddal.
Akkor a Quicksilver 540 CabinCruiser adatai, 115 Le Suzuki külmotorral (4 üt. 2000cm3)
A hajó felszerelve kb 1.2 tonna,+ a személyek
ford/min sebesség fogyasztás (jó körülmények!)
1200-1300 6-7 km/h 3 l

1500-1600 8-10 " 4.5 "

3600 30-32 " 12-13 " siklás

4000 35-37 " 14-15 "

5700-5900 52-55 " 22-23 " kb a végsebesség!

Hangsulyozva a hullámmentes vizet, jó időjárási körülményeket 4-6 személyt,
Normál utazósebesség: 18-20 csomó, ez 3800-4000 fordulatszámnál realizálódik,
21-es csigával.
Azért mentem én már jóval 20 liter felett is 18-20 csomóval!! na de a hullámok!!
Viszonylag széles (2.47m) stabil túrahajó,az elérhető végsebesség nem is magas.
Vizisi, banán vontatáshoz gyors csigacsere célszerű (19-es) ami 5 perc, pláne ha öten hatan vagyunk a hajón. üdv,,,,ede
Előzmény: va-tibor (17039)