Mackena Creative Commons License 2010.02.26 0 0 157604
Szia Totyasrác!
Szakmám szerint én ma híradástechnikus vagyok, de a legtöbbet irodai elektronikával foglalkozom. Egy elektromos berendezést valóban úgy terveznek, hogy minden egységre külön-külön értékű biztosítékot szánnak. De a vezetékezés általában ennél profánabb, mert nem akarnak egy kábelkötegben mondjuk 26 féle drótot összefogni.
Ezért, ha megnézed, az autókban is a "gyengeáramú" vezetékkötegek egynemű, de különböző színű drótokból állnak, amelyeket egy átlagos terhelésre méreteznek.
Így egy kelleténél kicsivel nagyobb bizti, a kábelhálózatban még nem okoz gondot, de ha az is kimegy, akkor már meg kell nézni azt az egységet, amelyet kiszolgál.
Persze senkit sem bíztatok egy 2,5-ször nagyobb biztire, de az általam leírt autó már 5 éve így működik, probléma nélkül. Azért nekem minden autómban van tűzoltó készülék, mert én sem bízok mindent a véletlenre.
De azért kíváncsi lennék egy-két, autó-elektromos kolléga véleményére is, az üggyel kapcsolatban. Ők már tapasztalhattak ettől eltérő esteket is.
Előzmény: Totyasrác (157602)