Törölt nick Creative Commons License 2010.02.23 0 0 1576

Én azt hittem, hogy azért, mert Dombóvár-Kaposvár között villamosított a pálya.

 

Kiskunhalas és Kecskemét közt is villamosított, és mégis Usgyik járnak végig :))

 

Csak pl Kiskunhalason és Kiskunfélegyházán jóval több volt az átutazó, mint Dombóváron, plusz Dombóvár a túlsó vég, ami messzebb van a Szentesi telephelytől, ezért lett ott elvágva.

 

Amúgy én utazom néha az 50-es vonalon, és siralmas a kihasználtsága. (Tavaly is az volt.)

 

Ez így van sajnos.

 

Ezt már sokszor leírtam, hogy szerintem addig halálra van ítélve ez a furcsa vonalvezetésű vonal, amíg Baján nem lesz normális Szeged-Baja (busz) és Baja-Dombóvár (vonat) csatlakozás, megfelelő promócióval...

 

Furcsa vonalvezetés helyett inkább nevezzük irtózatosan szerencsétlennek. Ennél jobban a településeket el sem kerülhetné. Ezekből is adódik, hogy kevesen használják a vonalon belüli megállókból.

 

A Szeged-Pécs, és a Kecskeméti tengely csatlakoztatása már másoknak is felmerült, és többen szeretnénk azt, hogy ez megvalósuljon, mert eljutási lehetőségekbnen egy jelenleg tátongó űrt töltene be.

Viszont olyan "hatalmas" eredményeket én nem várnék tőle. Induljunk ki csak a Szeged-Zalagereszeg buszból, ami enyhén szólva nincs jól kihasználva, holott az adott relációkba (Kaposvár-Szeged közt) lényegileg az az egyetlen lehetőség. Persze valamekkora utasszámnövekedésnek kéne összejönnie.

 

A kismegállókkal kapcsolatban viszont:

 

Akarjuk csatlakoztatni a Szeged-Pécs, és a Kecskemét-Baja, esetleg még a Budapest-Baja buszokat plusz a baja környéki vonalakról is szervezzünk csatlakozást. Szerintem ebből beláthatjuk, hogy a póknak ekkor Baján kéne lennie. Nem? Úgy teljesülne a mindenhonnan mindenhova eljutás. De viszont ekkor a Baja-Mázaszászvár szakaszon nem férnének be a kismegállók, ahogy jelenleg. Tehát az egyik serpenyőben van az, hogy 3 megálló kinyírva, az ő kis jelentéktelen forgalmukkal.

 

Másik verzió az, hogy legyen Pörbölyön a kereszt, így meg tudunk állni az összes kismegállóban, viszont, ha pl a bajára Kecskemétről, Budapestről, Hercegszántóról beérkező buszokkal is szeretnénk csatlakozni mind Kiskunhalas, mind Dombóvár fele, akkor a tavalyi menetrendnek megfelően a buszoknak már óra:40-re be kéne érnie a vasútállomásra, hogy az onnan Dombóvárra óra:43-kor induló vonatra átszállhassanak az utasok. De hoppá, Kcsekemét fele pedig ekkor csak óra:09-kor indulna a vont (ugye Pörbölyről a szembe jövőnek vissza kell érnie Bajára), így az óra:40-re beérkező utasoknak a következő óra:10-ig kéne várniuk közel 30 percet a csatlakozásra.

 

Namost, akkor melyik a jobb? Jó csatlakozás Baján mindenhonnan mindenhova, vagy inkább 3 kismegálló, de ekkor Baján az átszállóknak 30 percet kéne várni a másik irányba? Melyiket választanád?

 


Előzmény: archlinux (1570)