süger Creative Commons License 2010.02.20 0 0 16835

Hál isten én még nem találkoztam alubetegséggel,de itt a progreszek alsó éleit igencsak zabálja.Amikor nedves akkor sem zselés,de ellenben mikor kiszárad, fehéren porlik. Próbálták külömböző higítókban is feloldani az oxidot,de nem oldódott.És mindegyik ugyanazon a helyen.Kétoldalt az alsó él közepén. Próbálják miden fortéjjal eltüntetni,kicsiszolni,lugozni, de a köv. évben újra kiujjul. De érdekes a mellette tárolt mahart ladikoknak nincs bajuk. A lemez erös szilicim tartalmára,és eletrolízisre gondolunk. Az én váci testem sem oxidálódik, pedig védőrétegen az alján cuprolin algagátló van évek óta. A motorok anyaga szerintem nem annyira sziliciumos,a dugók kivételével. A tengervíz sem lug,csak sós víz.

A szórakóztató elektronika káva alumínium előlapjait is forró nátronluggal oxálják el,attól lesssz ezüstösen szürke,utánna feliratmatricázás után lakkozzák. Mikor még foglalkoztam vele,az erősítők előlapját csiszolás után lug híjján trisós vízben forraltam ,,ki". 

Ha a ,,Te" általad ismert korrózióval van dolga a kollégának,sajnálom,mert a motorja tényleg lassú halálra van ítélve. A víz üregekhez nem fér oda csiszolóval. De aki a tengereket járja,biztos hallott valami vegyszeres megoldásról,mert ott nem egyedi esetről van szó. Most nem az anódos megelőzésről van szó,hanem ha már megtörtént a baj. 

Vagy farkastörvények szerint megpróbál tőle szabadulni,amíg szét nem esik?

Üdv:

Sügér. 

Előzmény: Barbabianka (16825)