Mindent lehet, csak az a kérdés, hogy milyen áron. Az általad felvázolt megoldásnak az lenne az ára, hogy kb 300 mm-rel előrébb kellene tennem a motort. Éppen elveszítenék egy pár ülést, vagy a fekvőhely lenne 1650 mm hosszú. Ez egy ilyen kompromisszum.
Az aljából levághatnék, négyzetcentire kb annyit, amennyit majd a prop védő kitakar. Most ez a metszete az emlitett helynek. innen hátrafelé az alagut közelít a vízvonalhoz, ha hátrább tenneé a propellert a dobozkeelt kellen mélyítenem, vagy a propeller kerülne túl közel a fenékhez.
Atkin ezt kitalálta, amerikai hajóépítő mérnökök még most is vitáznak arról, hogy ez hogyan müködik. Én nem tudok vitatkozni, érdekel, tehát kipróbálom. Ha nem lesz jó, rakok a seggére egy külmotort, meghosszabítom a keelt és vége a gondnak. csak akkor pont azt nem érem el, amit akartam
![](https://img.index.hu/imgfrm/0/1/9/3/THM_0007200193.jpg)
Kipufogás. A kipufogó nagyjából 35 mm re lehet a vízvonal alatt. az itt uralkodó víznyomás nem hiszem hogy különösebben akadályozná a motor működését. Ha nem a fartükrőn, hanem a fenéken viszem ki, a víz áramlása mégy egy szívóhatást is kifejthet. Most a zajcsökkentés a fontosabb szempont, tehát ott lesz a kipufogó, ami kisebb üzemi zajszintet eredményez.