A számításod helyes, és az is hogy egy 5LE motor nem való egy lakóhajóra.
De van más is. Az oldalszél ellen nem nagy motorteljesítmény kell, hanem a lehetőségek szerint szembe kell fordulni a széllel. A homlok felületre meg a 12 m2 kicsit túlzás. A stabílitás már más kérdés, ott figyelembe kell venni a hajó súlypontját, a szél támadáspontját, a visszatérítőnyomatékot, a szél okozta dőlés miatti felület változást, és ezáltal a C tényező értékének változását is, stb. De ezek miatt nem szabad megnyugodni, a széllel szembe forduláshoz is kell erő.
Azért én is óva intenék mindenkit attól, hogy egy csónakból lakóhajót készítsen!
Minden ilyen jellegű átalakítás jelentősen emelheti a súlypontot, és rettenetesen instabillá válhat a hajó, és az esetleges boruláshoz még szél sem kell. Különösen igaz lehet ez a külmotoros hajókra.
És még egy. Az 5 le motorok inkább tavakra valók, ha csak nem különleges a test. A tavak meg nagyobb vízfelületek, a szél hatása erőteljesebben érződik mint egy folyón