GPS Creative Commons License 2010.02.10 0 0 16582

Hát a gazdaságosság onnan ered, hogy egyrészt a motor a neki legkedvezőbb és állandó fordulatszámon dohog, vagyis nincsenek gázfröccsök, húzatások, tranziens állapotok, ilyesmik - amik a klasszikus kihajtásoknál elkerülhetetlenek a gyakorlatban.

Ideális üzemmódban egy motor képes 20-30% -al is kevesebbet fogyasztani...mint a gyakorlati használatban, egyébként mért átlaga.
Ez a korszerű műszerezettségű autókban is tettenérhető - amikor azt látjuk, hogy nyugis sztrádázásnal mennyire lemegy a fogyasztás....a szokásoshoz átlaghoz képest.

A másik része a dolognak meg az, hogy már eleve a motor méretezésnél elegendő csak az utazó-teljesítményre kalkulálni...ugyanis az extra-teljesítményt (ha szükség van rá például gyorsulásoknál, vagy a vehemensebb manővereknél) - azt az akkukból lehet venni.

Vagyis nem kell eleve nagyobb motort beépíteni amelyik fedezni tudja az ilyenfajta, átmeneti terheléseket.

Én csodákat nem vizionálok ezen a téren...de egy átlag 20% üzemanyagspórlást azt igen. Mégpedig úgy, hogy a hajó dinamikája attól még több, mint kiváló marad.
.
Előzmény: Törölt nick (16581)