"Miért van az egyes esetekben, hogy amikor sárga fény van a fehér vörös árbocú főjelzőn, és elhaladok a jelző mellett a vezető állásjelző vörösbe esik és levág a VB."A váltókörzetben a jelfeladást rendszerint sugárzókábelekkel oldják meg.
Ezek egy idő után szeretnek maguktól is elszakadni, amit lehet a PFT is elősegít, de sok helyen be is gyűjtik őket a toll és vajkereskedők. Így nem a váltókörzetben nem lesz jelfeladás.
A főjelző után azonban kell lennie egy un. megálljra ejtő szakasznak, itt viszont a jelfeladás rendesen a sínből megy, és nem sugárzókábelen. Ez jóval kevesebbszer rongálódik meg, így rendszerint működik is.
A jelző meghaladása után a megálljra ejtő szakaszon felveszi a vonatbefolyásoló a következő jelzőre utaló jelzési képet.
A váltókörzetben pedig a rossz jelfeladás miatt nem kap kiértékelhető jelet.
A vonatbefolyásoló berendezések működéséből adódóan ha a sárga jel után nem érkezik számára kiértékelhető jel kényszerfékezést vált ki.
Az általd említett helyeken, ha zöld, vagy pl. 40 jelenne meg a jelző után a vonatbefolyásolón, a váltókörzetben azt fogja mutatni hogy a vonat jelfeladásra ki nem épített szakaszon halad (fehér fény), majd amikor beért a vágányra újra megjelenik a zöld vagy a 40.
Sárgából pedig egy rendkívüli esetet leszámítva, soha sem lesz fehér fény a vezetőállás jelzőn, hanem ilyen esetben mindig megjelenik a vörös és jön a kényszerfékezés.
Tehát ami fontos, és talán Alacc topiktárs nem írta, hogy más esetben is rossz az említett helyen a jelfeladás, csak akkor a vonatbefolyásoló berendezés kialakítása miatt nem fog kényszerfékezés bekövetkezni.
Jó mozdonyvezetők a vonalukon szerintem már álmukból felkeltve is tudják, hogy hol rossz a jelfeladás...;-)