Törölt nick Creative Commons License 2010.02.08 0 0 16471

Szia Marci!

Ez a csiga, és emelkedés kérdés tényleg megkérdőjelezi a leírás hitelességét. Merthogy ezzel az emelkedéssel nem jön ki az említett sebesség.

 

Viszont van egy dolog amit nem szabad figyelmen kivül hagyni. A hajótest körül a víz áramlási sebessége változik, és vannak olyan pontok ahol a test sebességénél gyorsabban, és vannak olyan pontok ahol a test sebességénél lassabban áramlik a víz. A csavar által elérhető  sebességet ez is meghatározza, hiszen ehhez a sebességhez adódik vagy minuszolodik a csavar által elérhető sebesség. Hogy hogyan azt még nem értem, de majd rájövők. Egy a BME hajótanszékén dolgozó úr azt mondta az a jó, ha a csiga nagyobb sebességű vízben dolgozik. Én ezt nem értem, pont ellenkezőleg gondoltam. viszont az tény, hogy az Atkin HC hajójánál az áramlás a test alatt nem olyan mint egy siklótestnél, hiszen még a test alatt össze kell zárodnia a vízszálaknak. És ott bizony más a víz sebessége, de hogy mennyi azt csak a jó isten tudja. Hogy ez a sebesség változás jelenthet-e annyit, amennyit itt jelent, azt nem tudom, de talán még ez is lehetséges.

 

Azt javaslom eltérés nélkül építsd meg, legalábis súlyban, vízalatti formában ne legyen eltérés. A másik: várd meg amig én befejezem a testet, és kipróbálom a motort, addig ne vegyél semmit. Ha tényleg nem éri meg egy 10LE egyhengeres dizellel foglalkozni, (zaj, rezgés, beépítési gondok, stb) akkor elég az én buktám. Ha viszont megéri, akkor rá érsz márciusban megvenni. Az én tesztem után, akár kölcsön is adhatom Neked a motort egy tesztre

Előzmény: Marci38 (16446)