GPS Creative Commons License 2010.02.07 0 0 16462

"DIESEL vagy OTTO mindegy nem csak lóerőkkel kell jellemezni hanem a forgatónyomatékkal is!"

Azért a lóerő...az lóerő - az a fordulat és a nyomaték szorzata. Ugyanarra a lóerőre, ha egy motornak nagy a nyomatéka...akkor kicsi a fordulata..és fordítva. Vagy-vagy.

Megfelelő áttétellel valójában bármelyik motorfajtából lehet nyomatéskosat...vagy pörgőset is csinálni...attól függően, hogy mire is van szükségünk végsősoron.
Attól az adott lóerő az adott lóerő marad.

Sok helyen hallottam már, hogy két egyforma teljesítményű motorból az egyik lehet "erősebb", úgymond - merthogy "nagyobb a nyomatéka".

Hát pedig nagyon nem erősebb attól - legfeljebb alacsonyabb fordulat-tartományban adja le UGYANAZT ! a teljesítményt.
A nyomaték nem varázsszó - mint sokan hiszik újabban - az csak a teljesítmény egyik összetevője.

Más kérdés, hogy a laposabb nyomaték-görbével szélesebb fordulat-tartományban kapunk elfogadható teljesítményt (mondjuk a nominális 70%-át) - viszont ennek ára van máshol. A "lapos" motor kényelmes ugyan - de nem túl jó hatásfokú.

Nem véletlen az újabban 6 fokozatú kézi-...vagy akár 7 fokozatú automata váltók megjelenése is.
Ez azért kellett, mert a jó hatásfok érdekében egyre inkább kezdik elhagyni az eddig istenített "lapos" nomatékgörbéjű konstrukciókat...és inkább az igen "csúcsos" verziókra állnak rá.
.
Előzmény: Fuego V6 (16460)